Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Synes ikke bilforhandlere på noen måte driver med «bilflipp». Jeg er selv registrert som forhandler og har funnet meg en nisje det er lite til ingenting av i Ålesund, og dette resulterer i at jeg kjøper inn på gjennomsnittet 5 biler i måneden usett, det vil si jeg tar på meg en enorm risiko som mine kunder slipper. Jeg har fått tilsendt mye «strøkne» biler med både defekt girkasse og et karosseri som er ihjel rusta, og denne risikoen tar jeg meg selvsagt betalt for. 
 

Jeg har til tider og lister med kunder som venter på bil, eventuelt de vil jeg skal finne en eksakt bil til de. Der og tar jeg på meg risikoen på innkjøp før den blir videresolgt til de for en høyere sum men med mye mer rettigheter og en garanti om at de får en bil i god stand, og ikke minst gode rettigheter når ting dukker opp for de dukker garantert opp! Har på gjennomsnittet 30.000kr i verksted utgifter pr måned så langt i år

 

Bilflipp betegnelsen passer bedre til privat personer som kjøper og selger kjapt uten noe form for at ny kjøper får noen goder i form av garantier eller lignende, eller at det har blitt gjort noe med bilen. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok ikke uenige der, men enkelte bilforhandlere har også beveget seg mot privatperson-opplegg med "outlet"-konsept der de skal frasi seg alt mulig ansvar uten at det gjenspeiler seg noe særlig på prisen, så man kan ikke blindt se seg på at det selges fra forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.C. skrev:

Vi er nok ikke uenige der, men enkelte bilforhandlere har også beveget seg mot privatperson-opplegg med "outlet"-konsept der de skal frasi seg alt mulig ansvar uten at det gjenspeiler seg noe særlig på prisen, så man kan ikke blindt se seg på at det selges fra forhandler.

Helt enig! Prøver ingen måte å si at alle forhandlere er redelig og gjør ting bra, for det er jo så langt i fra sannheten som det kan bli. Her må man vær like kritisk om ikke mer som når man handler privat, mye dritt innad i bruktbil forhandlere. Og det outlet greiene er bare lureri for å unngå ansvar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandlere kan prøve seg så mye de vil med kreative forslag som «outletsalg», «vrakutsalg» osv, men forbrukerkjøpsloven er ufravikelig. Som forbruker (privatperson som handler av en som opptrer i næringsøyemed) har man derfor alle rettigheter inntakt enten det er «outletsalg» eller «kjøp bil og få med gull for én milliard-salg». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F01 med V8 stiller vel i samme klasse som Porsche Panamera og Cayenne V8 når det kommer til driftssikkerhet og vedlikeholdsbudsjett.  Kjekt å ha en buffer på 150k øremerket verksted-regninger med slike biler.

Sto en identisk 750 utenfor et BMW-verksted jeg var innom forleden, og jeg spurte en ansatt om det var bilen hans. "Nei, heldigvis ikke. Ordentlig drittbil!" fikk jeg til svar :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Werther skrev:

F01 med V8 stiller vel i samme klasse som Porsche Panamera og Cayenne V8 når det kommer til driftssikkerhet og vedlikeholdsbudsjett.  Kjekt å ha en buffer på 150k øremerket verksted-regninger med slike biler.

Sto en identisk 750 utenfor et BMW-verksted jeg var innom forleden, og jeg spurte en ansatt om det var bilen hans. "Nei, heldigvis ikke. Ordentlig drittbil!" fikk jeg til svar :?

Det er dårlige motorer, Porsche sin V8er skal jeg ikke uttale meg om men den 408 hestern til BMW er kanskje den værste. Men likevel, kjøper man en fornuftig bil med bra historikk som ikke har gått for langt så hadde jeg faktisk ikke vært så redd. Disse kan også fås med motor/drivverk forsikring, det er dyrt men kanskje verd det om man er skeptisk. For det må jeg si, ikke noe annet i dette prisleiet gir deg en slik kjørefølelse og kjøreopplevelse som en F01 750i. Det går ikke an å føle seg mer "million dollars" for mindre penger. Bensin V8er i 7-serier er HELT rett, helt perfekt 😀

Samme kan sies om F10 550i, en slik får man inn fra Sverige til rett over 300 000,-. Det er rett og slett drittmye bil og motor for pengene. 

Det sagt, jeg møtte en F01 på E18 her forleden med personlig bilskilt…A1A. Så den på langt hold og tanken gikk umiddelbart til at her kommer noen som er viktige. Sikkert bare en rørlegger fra Hokksund som har kjøpt personlig skilt til sin 730d. Bra tilstedeværelse på veien for en bil som koster mindre enn en ny Polo 😅

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F01 750i skrives at har shitty motorer. Av nysgjerrighet, hvorfor er de dårlig? Er det konstruksjonsfeil eller brukerfeil? Jeg regner jo med at "hvermannsen" ikke kjøper 750i(eller 7-serie i det hele tatt). Så de som kjøper dette må være over snittet interessert i bil. Kan det da være bruken rett og slett? Mye gass og fart og lange serviceintervall? Slitedeler må en jo bytte uansett 🤔 Som sagt, spør av nysgjerrighet, har ikke peiling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo egentlig svart på det mange ganger her inne nå, men det aller meste av feil på N63 er Overflødig oljeforbruk, feil på drivstoffinjektortidskjedesviktlekkende ventilstammetetninger, og rask batteritømming.
At motorer har havarert har jeg ikke lest om hverken her til lands eller utlands (har lest veldig mye om N63). Så veldig mange biler spesielt pre-face har jo fått ny motor pga. dette som gjerne blir merkbart før 100kkm. og blitt byttet på garanti. Min nye motor fra 2016 maler like fint som min andre bil med M54, så jeg sover godt om natten og utlegg jeg har hatt motormessig er nye tennplugger, oljeskift og veivhusvent.
Men ja, noen av disse er jo aldri blitt byttet/ reparert og går fint fremdeles, men det er høyere antall med feil.
Sånn teknisk om bilen så er det kun bremser foran som har blitt byttet (bak snart) og hjullager fremme i mitt eie feb 2019 og så og si daglig i drift, igjen, slitedeler  Samme hvilken bil det er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stianpedersen Har hatt 2 biler med N63 (408). X6 ActiveHybriden hadde vel passert godt over 200k km på original motor, dog med en del oljeforbruk.

750iL'en han har nå fikk vel byttet motor på 140k km ca. grunnet oljeforbruk.

S63 i M5 osv. Er ikke mindre kjent for å gi seg. I fjor var det en matt bronse farga F10 M5 som skar seg etter bare et par runder på ACR.

Men oljeforbruk på BMW's V8-ere er jo ikke noe nytt (helt tilbake til S62 E39 M5), folk er rett og slett for sløve med å bytte olje (kjører longlife intervall) og peile olje, tror jeg. 

N63'er byttes også grunnet riper i silynderveggene, som igjen ofte skyldes lite eller for dårlig oljekvalitet. Husk: med turboene montert i V'en, sammen med termostat temp på 100 grader eller så, produseres det mye varme som ikke slipper ut og som igjen fører til tynnere oljefilm, spesielt i toppenene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dette med BMW sine V8ere er en del hypet opp. En del store og innflytelsesrike You Tube kanaler har skapt underholdning med å kjøpe de mest shitty BMWene med V8er og så lage underholdning av hvor dårlige de er. Dette har gitt media og sosiale medier vann på mølla og informasjon skapes som ikke er bra. Nettopp det at alle går rundt å tror at motorene havarerer, hvilket er feil. Hvorfor alt dette hatet mot BMW sine produkter? Særlig i USA, hvor det er forbrukerne selv som er problemet og ikke produktet. Nå har jeg eid to BMWer med V8er, N62 og M62 og så langt har alt bare vært fryd og kjøreglede. Jeg har eid 7 BMWer og kun en av dem har hatt oljelekkasje (N57), alle andre har vært tørre under bortsett fra litt svette på M50en. Men det er lenge siden jeg fikk bukt med det.

For meg har BMW alltid vært ekstremt driftsikre og holdbare biler, G30en har vært driftsikker som en Corolla fra 90 tallet 😀 E34en min igjennom 12 år nå..går og går. Hvis sivilisasjonen på jorda blir utslettet av atomkrig så er det kun kakerlakker og den gamle E34en min som overlever 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...