Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, t06afre skrev:

5.0 motoren var ikke lat i forhold til annet som fantes på den tiden og det var naturlig og sammenligne med. Det var en motor av sin tid. La gå at en 3 liters BMW fra våre dager nå har mer HK og antaglig føles piggere. Men det blir blir bare dumt og utrolig historieløst sammeligne M70 motoren med en enhver motor ano 2020. BMW kunne sikkert tatt mer HK av M70 motoren men de valgte å ikke gjøre det. Den var ment å være en lavt "stresset" motor. Du må sette ting i sitt rette perspektiv

Sammenligner jo ikke M70 med dagens motorer, da blir det som et anker å regne..

Sammenlignet med datidens motorer, var den da ikke spesielt "kjapp".. 840i med 4.0 M60 akselererte akkurat like kjapt som 850i med 5.0 M70. 

Snakker ikke om synsing nå heller, men erfaring, da jeg har eid M60 bil og eier og M62 motorisert bil nå. Har selvfølgelig kjørt biler med både M70 og M73. M70 V12'ern går nydelig pent og er sterk i bunnen, men noen reell fartsmaskin kan vel ingen si at det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Sammenligner jo ikke M70 med dagens motorer, da blir det som et anker å regne..

Sammenlignet med datidens motorer, var den da ikke spesielt "kjapp".. 840i med 4.0 M60 akselererte akkurat like kjapt som 850i med 5.0 M70. 

Snakker ikke om synsing nå heller, men erfaring, da jeg har eid M60 bil og eier og M62 motorisert bil nå. Har selvfølgelig kjørt biler med både M70 og M73. M70 V12'ern går nydelig pent og er sterk i bunnen, men noen reell fartsmaskin kan vel ingen si at det er. 

I så måte passet den en relativ sedat GT som 8 serien (E31) er/var. Dette er vel først og fremst en cruiser på lenger distanse.

M70 var/er intet lyskryssfantom, men lyden av en 12’er med sin vibrasjonsfri gange og gjerne rustfri eksos gjør den lett til et steg opp fra 840i.

E31 var hakket mer avansert og nyskapende enn dagens 8’er syns jeg forøvrig. Dagens 8’er er mer en oppjazza 6’er og originalen var langt mer elegant og forfinet (interiør) syns jeg selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...