Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Daniel. skrev:

2018 G30 M550i med motorbytte før 20.000km 😅

Men trenger ny motor å være negativt? Jeg skjønner det betyr at den originale ikke holdt mål, men er det en gjenganger eller betyr det bare "engangstilfelle"? :) Jeg vet ikke, derfor jeg spør. Vanligvis ville jeg jo sett på ny motor som positivt? Eller? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Marius2002 skrev:

Men trenger ny motor å være negativt? Jeg skjønner det betyr at den originale ikke holdt mål, men er det en gjenganger eller betyr det bare "engangstilfelle"? :) Jeg vet ikke, derfor jeg spør. Vanligvis ville jeg jo sett på ny motor som positivt? Eller? :) 

Litt enig. Man får vel også ny garanti på ny motor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Maverick2002 skrev:

Litt enig. Man får vel også ny garanti på ny motor? 

I utgangspunktet gir vel ikke importøren ny garanti på deler byttet innenfor garantitiden, men ny reklamasjonsfrist på to år (fem år på ting som er ment å vare vesentlig lenger) løper jf. rustskadedommen fra Høyesterett. Importør og forhandler liker gjerne å tro at man ikke får ny reklamasjonsrett når noe byttes under garanti, så det kan jo være greit å kjenne til nevnte dom. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Saltkjelen said:

I utgangspunktet gir vel ikke importøren ny garanti på deler byttet innenfor garantitiden, men ny reklamasjonsfrist på to år (fem år på ting som er ment å vare vesentlig lenger) løper jf. rustskadedommen fra Høyesterett. Importør og forhandler liker gjerne å tro at man ikke får ny reklamasjonsrett når noe byttes under garanti, så det kan jo være greit å kjenne til nevnte dom. :) 

Har du linken til dommen? Vel greit a ha det i notater et sted.  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mr.pingu skrev:

Har du linken til dommen? Vel greit a ha det i notater et sted.  😊

Man må ha lovdata pro for å kunne lese hele dommen, men her er noen linker:

https://lovdata.no/artikkel/hoyesterett_-_reklamasjonsfrist_etter_forbrukerkjopsloven/1221

Her er en drøftelse av rustskadedommen og hvilke innvirkninger det vil ha:
580.pdf?sequence=5&isAllowed=y#:~:text=R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, fupsaker skrev:

Det er MYE bil for pengene skulle jeg mene... 

Facelift kommer om 3mnd, med nye seter og større batterier og mer effektive drivlinjer (10%)

Spent på prisingen av iX45 med (nesten) iX50 Specs.

Savner oppvarmede paneler foran beina, samt varme i dør/midtarmlene i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, E.C. skrev:

Se der du, betyr bare at BMW endelig har fått til å levere en motor med livstidsolje 😆

Ja du sier noe der 😆

19 timer siden, Marius2002 skrev:

Har da vært en del havarier og motorbytter på alle disse N63 variantene gjennom årene, så vet ikke om en kan kalle dette et engangstilfelle 🤔

Så selv relativt nylig en G30 M550i med stygg ulyd i motoren, og den hadde rett under 50.000km på telleren.

Men nei, bytte av motor er vel ikke negativt så lenge det ikke koster deg noe 🤷‍♂️ 

3 timer siden, Markus E30 skrev:

https://www.finn.no/383563969 

Den første tilsalgs vel?😁

Så denne her "live" tidligere denne uken. Ser noe bedre ut i virkeligheten enn på bilder, men er fortsatt ikke spesielt fan av den 😕

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   3 medlemmer

• Opprett ny...