*MrB* Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 22 minutes ago, Ranger1000 said: https://www.finn.no/404459891 Blir disse solgt for annonsert pris for tiden? Jeg solgte min F80 M3 i 2019 for 980k, den hadde da gått 17000km. 6 år senere er kilometer høy og prisen knapt beveget seg. Bruktprisene holdes vel kunstig høye ettersom nye er blitt skamdyre. Vurderte litt å skaffe meg en M2 eller i den gaten, men nesten alt er priset i taket og samtidig høy kilometer. Så den tanken har kjølnet litt kan man si. Ingen tanker om bilen i annonsen, kun brukt som et eksempel. Vet ikke hva de går for, men denne er jo en Competition, som enkelte er villig til å betale mer for. En vanlig F82/80 mener jeg har ligget rundt 700k, uten at jeg er veldig oppdatert. For øvrig tror jeg aldri jeg har sett så slitte lykter på en M-bil før.
Gustav C. Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 2 hours ago, Ranger1000 said: Blir disse solgt for annonsert pris for tiden? Skjønner ikke bruktbilprisene på entusiastbiler i Norge. Har jeg lyst på de så står enten prisen stille eller så stiger de i verdi, men svært mange annonser forblir usolgt. Basert på mobile og cars&bid så følger ikke prisen i Norge trenden andre steder. Eneste jeg ser som gjør Norge AS spesielt er avgtiftene og NOK. Så antar det har vært en gradvis avgiftsøkning siden 2018 samtidig som at norske kronen gradvis har tapt seg. On 4/23/2025 at 9:03 PM, sdhild99 said: Ja, prisen er nok noe høy mhp dyrtid med fortsatt høye renter og generell uro i verdensbildet. Veldig pen bil, bra bilder og ærlig annonse. Pluss for begge de lekkreste felgsettene jeg kan tenke meg til E34. MEN: km stand er høy, motor er modifisert/uorginal, tidligere kollisjonsskadet, ikke rustfri (men nylakkert i 2019?!?), køddet med vin, importert, mangler historikk, den fusker, ac defekt også er prisen satt til det absolutt dyreste jeg har sett en E34 M5 til noen gang. Så kjære sdhild99 hva fikk deg til å verdsette bilen til 599.00 nok? Er prisen satt kunstig høyt fordi du har tenkt å møte potensiell kjøper halvveis kanskje? Jeg innser at jeg er et rasshøl sammenlignet med resten her som skriver dette svart på hvit. Har hatt lyst på M-bil i 20 år, men aldri eid en selv. Så ta det jeg skriver med en klype salt, anse meg som en blakk useriøs bygdetulling som har fått i seg 2 bjørner og viktigst av alt, ikke bli fornærmet! 😄 Ranger1000, BMWE39turbo, Ron Jeremy og 1 annen reagerte på dette 4
sdhild99 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 6 minutes ago, Gustav C. said: Veldig pen bil, bra bilder og ærlig annonse. Pluss for begge de lekkreste felgsettene jeg kan tenke meg til E34. MEN: km stand er høy, motor er modifisert/uorginal, tidligere kollisjonsskadet, ikke rustfri (men nylakkert i 2019?!?), køddet med vin, importert, mangler historikk, den fusker, ac defekt også er prisen satt til det absolutt dyreste jeg har sett en E34 M5 til noen gang. Så kjære sdhild99 hva fikk deg til å verdsette bilen til 599.00 nok? Er prisen satt kunstig høyt fordi du har tenkt å møte potensiell kjøper halvveis kanskje? Jeg innser at jeg er et rasshøl sammenlignet med resten her som skriver dette svart på hvit. Har hatt lyst på M-bil i 20 år, men aldri eid en selv. Så ta det jeg skriver med en klype salt, anse meg som en blakk useriøs bygdetulling som har fått i seg 2 bjørner og viktigst av alt, ikke bli fornærmet! 😄 Neida, jeg blir ikke fornærmet. Det er dog vanskelig å gi et godt svar på det du spør om. Et forsøk på svar må vel være at mennesker er veldig ulike og vi vektlegger ting veldig forskjellig. Nå har jo du plukket ut det negative og fremhevet dette spesielt, og dersom man kun ser på dette isolert sett, fremstår det kanskje i overkant negativt. Hvis det er disse tingene man ønsker å fokusere på, kjøper man selvsagt ikke denne bilen. Da kjøper du enten en til 200 som du må bruke 200-250 i rustsveising og deretter lakkering på. Eller så kjøper du et samleobjekt som er langt langt dyrere enn min. Dersom man ser på bilen i virkeligheten, har litt kompetanse til å skru selv, og er av typen som ikke synes servicehefte på en 33 år gammel bil er det viktigste i verden, så er det kanskje ikke så ille. Når alt kommer til alt, hvilke deler på denne bilen er det som drar nytte av servicen de første 20 årene? Ingen, absolutt ingen. Da jeg kjøpte bilen i 2020 var det flere folk, både mekanikere og ikke, som tippet at jeg hadde betalt 400K for den. 5 år senere vil jeg si at bilen er bedre nå enn den var den gang. Den er i alle fall ikke dårligere. At man får noe prisstigning på en klassiker på 5 år er kanskje ikke helt urealistisk? Prisen er et utgangspunkt, som jeg erkjenner er noe høy.
Ranger1000 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 19 minutter siden, Gustav C. skrev: Skjønner ikke bruktbilprisene på entusiastbiler i Norge. Har jeg lyst på de så står enten prisen stille eller så stiger de i verdi, men svært mange annonser forblir usolgt. Basert på mobile og cars&bid så følger ikke prisen i Norge trenden andre steder. Eneste jeg ser som gjør Norge AS spesielt er avgtiftene og NOK. Så antar det har vært en gradvis avgiftsøkning siden 2018 samtidig som at norske kronen gradvis har tapt seg. Ja, er vel i grunn ikke så rart at forrige generasjons M3 holder seg såpass i pris når den nye ser helt jævlig ut og samtidig starter på 1,7 mill 😅 *MrB* og Ron Jeremy reagerte på dette 2
sdhild99 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 2 minutes ago, Ranger1000 said: Ja, er vel i grunn ikke så rart at forrige generasjons M3 holder seg såpass i pris når den nye ser helt jævlig ut og samtidig starter på 1,7 mill 😅 🤣👍
E.C. Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Tør noen å fortelle han hvordan en strekkode fungerer? https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/288367675? Ikke at det eksisterer noen gode grunner til å sladde delenummer på bildeler man selger 🥴 Orjan reagerte på dette 1
Shattered Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden https://www.finn.no/385766340 Satt nettopp og kikka i reisetråden, så synes jeg det var noe kjent i denne annonsen. Selge Alpina allerede @Fredrik 90?
Werther Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 2 hours ago, Gustav C. said: Veldig pen bil, bra bilder og ærlig annonse. Pluss for begge de lekkreste felgsettene jeg kan tenke meg til E34. MEN: km stand er høy, motor er modifisert/uorginal, tidligere kollisjonsskadet, ikke rustfri (men nylakkert i 2019?!?), køddet med vin, importert, mangler historikk, den fusker, ac defekt også er prisen satt til det absolutt dyreste jeg har sett en E34 M5 til noen gang. Så kjære sdhild99 hva fikk deg til å verdsette bilen til 599.00 nok? Er prisen satt kunstig høyt fordi du har tenkt å møte potensiell kjøper halvveis kanskje? Jeg innser at jeg er et rasshøl sammenlignet med resten her som skriver dette svart på hvit. Har hatt lyst på M-bil i 20 år, men aldri eid en selv. Så ta det jeg skriver med en klype salt, anse meg som en blakk useriøs bygdetulling som har fått i seg 2 bjørner og viktigst av alt, ikke bli fornærmet! 😄 Enig med deg, @Gustav C. En "halvveis" 3.8 sedan er ikke verdt 600k. Selger må være realistisk - denne bilen er uoriginal og krever løpende påkost. En klassisk lapskaus-bil. Gå for 360 000 etter pruting, det er en noe mer realistisk pris.
Skulebollen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) https://www.finn.no/mobility/item/404394711?ci=55 Meget lekker bil, men at den har lav km.stand for alderen er vel en påstand jeg er litt usikker på om stemmer.. Og man blir jo da automatisk litt skeptisk til annen påstått info i annonsen😆 Endret 7 timer siden av Skulebollen Marius2002 reagerte på dette 1
KireS Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) To pene E60 550i https://www.finn.no/mobility/item/258381134 530i https://www.finn.no/mobility/item/404255767?ci=1 Endret 7 timer siden av KireS Orjan reagerte på dette 1
skoglund Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 1 time siden, Skulebollen skrev: https://www.finn.no/mobility/item/404394711?ci=55 Meget lekker bil, men at den har lav km.stand for alderen er vel en påstand jeg er litt usikker på om stemmer.. Og man blir jo da automatisk litt skeptisk til annen påstått info i annonsen😆 Sånn som at forhandlere ikke regnes som eier av bilen(Hmm) derav bare 4 eier . Hehe Det spørs veldig på hvem forhandler er, er fryktelig mange som bruker "bruktbiler " som privat biler i perioder før dem blir solgt videre.
Orjan Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) 17 timer siden, Snagg30 skrev: Når det kommer til pris er det vanskelig å si, er markedet som bestemmer så enkelt er det. [..] Jeg driver og selger en E36 M3 med lav km stand og tilnærmet så strøken en bil kan bli. Her er det dog absolutt ingen interesse så langt, først annonsert for 550k og må 520k uten at siste pris utgjorde noe som helst så langt. Tipper vi ser 400 tallet her og før den kan markeres som solgt. Ja er ikke så enkelt å selge eldre entusiastbiler. Kjøpergruppa er liten og kjøperne er kresne på hva de vil betale - og biler er jo alltid verdt mer i selgerens øyne enn i kjøperens. Jeg annonserte vel Alpina'en min i 3 somre før den omsider ble solgt, så tålmodighet er en dyd. @sdhild99 sin M5 ser jo veldig bra ut og den er ærlig presentert i annonsen, men jeg tror - uten å være E34 M5 ekspert - at 499000 er riktigere prisantydning enn 599. Den E36 M3n som @Snagg30 har for salg - Bruktbil til salgs: BMW M3 - 1998 - Rød - 321 hk | FINN.no - tror jeg også er 80-100K for høyt priset - selv om det er en strøken bil. Det gjelder også 3 andre E36 M3er på finn til 499, 500 og 510. Det er også en priset til 330 som må ned i allefall 60-80K. Det er kun sentimentale årsaker som kan få en kjøper til å betale E46-pris for en E36. Nåvel - dagens finn-funn må vel være en så-godt-som-ny 520d xdrive, herlig fargekombo, men 1 149 000 kr ?!??!! Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 2024 - Blå - 197 hk - Sedan | FINN.no Endret 5 timer siden av Orjan Ranger1000 og sdhild99 reagerte på dette 1 1
Olaandref Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 20 minutter siden, Orjan skrev: Ja er ikke så enkelt å selge eldre entusiastbiler. Kjøpergruppa er liten og kjøperne er kresne på hva de vil betale - og biler er jo alltid verdt mer i selgerens øyne enn i kjøperens. Jeg annonserte vel Alpina'en min i 3 somre før den omsider ble solgt, så tålmodighet er en dyd. @sdhild99 sin M5 ser jo veldig bra ut og den er ærlig presentert i annonsen, men jeg tror - uten å være E34 M5 ekspert - at 499000 er riktigere prisantydning enn 599. Den E36 M3n som @Snagg30 har for salg - Bruktbil til salgs: BMW M3 - 1998 - Rød - 321 hk | FINN.no - tror jeg også er 80-100K for høyt priset - selv om det er en strøken bil. Det gjelder også 3 andre E36 M3er på finn til 499, 500 og 510. Det er også en priset til 330 som må ned i allefall 60-80K. Det er kun sentimentale årsaker som kan få en kjøper til å betale E46-pris for en E36. Nåvel - dagens finn-funn må vel være en så-godt-som-ny 520d xdrive, herlig fargekombo, men 1 149 000 kr ?!??!! Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 2024 - Blå - 197 hk - Sedan | FINN.no Langt på vei enig i det du skriver over angående priser på entusiast biler, selv om jeg er der at jeg mener at noen av disse kan forsvare pris ut fra hva deleprisene begynner å bli. Når jeg ser enkelte hugger S50 motorer og setter en totalpris på 130000 kroner syns jeg det har gått for langt, om ikke da prisene på hel bil ligger høyt nok blir de i noen tilfeller hugget fremfor å bli solgt hele. Jeg tror og at et sted på 400 tallet er mer realistisk for M5en til @sdhild99, men jeg mener at der oppe bør de ligge og, i hvert fall med tanke på hva man ser diverse E30 blir solgt for. Men nå er det til syvende og sist markedet som bestemmer prisen, så vi får synse så mye vi vil 🙂 Orjan og sdhild99 reagerte på dette 2
skoglund Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 time siden, Olaandref skrev: Langt på vei enig i det du skriver over angående priser på entusiast biler, selv om jeg er der at jeg mener at noen av disse kan forsvare pris ut fra hva deleprisene begynner å bli. Når jeg ser enkelte hugger S50 motorer og setter en totalpris på 130000 kroner syns jeg det har gått for langt, om ikke da prisene på hel bil ligger høyt nok blir de i noen tilfeller hugget fremfor å bli solgt hele. Jeg tror og at et sted på 400 tallet er mer realistisk for M5en til @sdhild99, men jeg mener at der oppe bør de ligge og, i hvert fall med tanke på hva man ser diverse E30 blir solgt for. Men nå er det til syvende og sist markedet som bestemmer prisen, så vi får synse så mye vi vil 🙂 En bil er verdt det noen i ett øyeblikk er villig til å betale, det betyr ikke at fordi at man selv var villig til betale en høy pris i går for bil gjør den mere verd i morgen:) Det er så mange årsaker til folk er villig til betale en kunstig høy pris for en bil. Men det går gått i Norge , har en kompis som har prøvd å kjøpe seg LC arctic om dagen, og de som kommer ut som har en edruelig pris blir byd opp og solgt etter timer finn.no nå ser det ut villigheten gir seg mye når de bikker 700k, men opp til den prisen går 10-11år gammel biler. Olaandref og sveigis reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Nydelig G31 530d lci https://www.finn.no/mobility/item/404624228?ci=8 Marius2002, BMWE39turbo, Olaandref og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå