Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Werther said:

Men for å være seriøs, det med  kollisjons-sikkerhet (eller mangel på det) er noe du venner deg til.

Jeg gikk i samme fellen som noen andre på Bimmers, trodde jeg "måtte" ha speller ny, moderne bil med alt av moderne software og elektronikk.  Men saken er at du greier deg faktisk helt greit uten. Det er oftest mye mer glede i å kjøre en eldre bil, i hvert fall i mine øyne. Personality goes a long way :mrgreen:

Ikke for å ødelegge det morsomme innlegget ditt og skape en debatt her, men....

Kollisjonssikkerheten i en gammel kompaktbil blir ikke bedre av at du venner deg til den. Du bare venner deg til risikoen, som jo er den samme. 

Og ja helt enig, en greier seg fint uten det siste av software og elektronikk, uten at det har noen særlig sammenheng med kollisjonssikkerheten. Om en da ser bort fra de aktive sikkerhetssystemene som bedrer kollisjonssikkerheten og evnen bilen har til selv å unngå kollisjon. 

Men det et vel ikke til å stikke under en stol at en nyere bil på generelt grunnlag har bedre kollisjonssikkerhet enn en gammel haug. Det var jo også en grunn til at vi kjøpte oss relativt ny bil for noen år siden uten at den forrige bilen vi hadde var utdatert i så måte - nå kan vi uansett trygt kjøre rundt med poden i baksetet og god samvittighet i framsetet uten å tenke på om bilen er sikker å ferdes i for mini. Joda, mini blir kjørt rundt i MINI til og fra barnehage og i omegn, men på langturer er det kun BMWen som gjelder. 

Til slutt: helt enig i at bilene får mer personlighet dess eldre de blir. Derfor liker jeg egentlig best å ratte rundt i den 14 år gamle MINIen, men jeg mener å kunne se at BMWen begynner å utvikle sin egen personlighet den også, så gi den noen år så tipper jeg den har utviklet seg til en ganske så bestemt, lettbeint og tålmodig type med masse sjarm og sjel! Den evner nemlig ikke å ratte selv slik de siste nye biler gjør, det hjelper en god del :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, laffe skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=196477945

Om det bor en liten Derrick eller Harry Klein inn i noen her er vel dette noe å slå til på (selv om hverken Derrick eller Harry ville vist seg i en uniformert 518....)

Fantastisk! 

Vil nok tro denne drar til seg mye oppmerksomhet på treff. Morsom bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, Reef89 said:

..også når de skriver "Masse utstyr"   har jo hverken xenon eller automatisk klima engang.

Jepp, var det jeg reagerte på først. Det eneste utstyret jeg ser er memoryseter med varme. Har ikke PDC, koppholder eller takluke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Daniel. skrev:

Bare å bytte inn X5en nå @sveigis 😂 Åpen for innbytte i 4x4 diesel.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=154482734

Den kunne jeg lett hatt 😊😊
Redigerer her nå og sier denne her er så akkurat sånn jeg ville hatt den .

Massiv motor ,gøy utstyr ,skikkelig østblokk mafia stil .(Mangler bare en dresskledd mann på 2meter,120 kg og stram hestehale som sjåfør,)😊

Denne er lagret nå 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...