Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Snagg30 skrev:

Tror vi kan vær enig om at motor havari på BMW sine V8 ikke er sjeldent, kjapt søk på finn.no ga meg dette resultatet. Mange som ikke er på finn lenger som og har blitt postet i denne tråden. 

Har og sett siste tiden flere F30 330e som har fått motor bytte, blir spennende og følge med videre om det blir mye problem der.

Den ene av bilene du postet har byttet motor før 70 000km. Det er sjeldent man ser noe sånt i moderne biler. Er de nye motorene som blir montert inn forbedret på noen måte eller er dette å anse som slitedeler på disse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Galro skrev:

Den ene av bilene du postet har byttet motor før 70 000km. Det er sjeldent man ser noe sånt i moderne biler. Er de nye motorene som blir montert inn forbedret på noen måte eller er dette å anse som slitedeler på disse? 

Nei dessverre ikke sjeldent, jeg og andre har vell postet flere 2016-2018 modeller med motor havari og svært lav km.stand 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Galro skrev:

Er de nye motorene som blir montert inn forbedret på noen måte eller er dette å anse som slitedeler på disse? 

Den nye motoren har fått utbedret feilene ja og en bytter én gang.
At motoren havarer er heller sjeldent, det som er svakheten (vanligste) er Høyt oljeforbruk, lekkende ventiltetninger, feil på drivstoffinjektorer ....noen ganger også kjedet. 
Det er også sjeldent at TU motoren (LCI) blir byttet kontra pre LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Vetle Jøntvedt skrev:

330E og 530E sliter begge med diverse problemer. Både reg kjede og stempler som det blir smelta hull i. Spesielt ved tuning

måten en hydrid fungerer på gjør det vell ikke noe bedre, av og på med motor hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snagg30 skrev:

Tror vi kan vær enig om at motor havari på BMW sine V8 ikke er sjeldent, kjapt søk på finn.no ga meg dette resultatet. Mange som ikke er på finn lenger som og har blitt postet i denne tråden. 

Jeg ville nok vært litt mer spesifikk enn å si at havari på BMW sine V8 motorer ikke er uvanlig. Dette dreier seg stort sett om N63. M60 og M62 motorene er relativt solide så lange oljepumpa sitter godt og man bytter reg kjede og strammere preventivt. N62 er det litt verre med men det er jo ikke vanlig at man ser totalhavari på disse slik som på N63. N62 har en del potensielt dyre feil som kan oppstå, særlig de litt senere modellene. Men ikke noe som normalt sett knekker motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener vi om prisen på den her:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190235446

En ordinær 2-liters F10, men godt utstyrt. Jeg så på denne i fjor, da var den priset til 20 000 kr mer og gått 15 000 km mindre. Bilen er brukt til pendling av samme eier siden den var ny, så 220 000 km fremstår ikke som skremmende. Gode interiørbilder mangler, men jeg la ikke merke til noe spesiell slitasje. Bilen er umodifisert, ingenting er endret eller tuklet med fra original stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lysken skrev:

Hva mener vi om prisen på den her:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190235446

En ordinær 2-liters F10, men godt utstyrt. Jeg så på denne i fjor, da var den priset til 20 000 kr mer og gått 15 000 km mindre. Bilen er brukt til pendling av samme eier siden den var ny, så 220 000 km fremstår ikke som skremmende. Gode interiørbilder mangler, men jeg la ikke merke til noe spesiell slitasje. Bilen er umodifisert, ingenting er endret eller tuklet med fra original stand.

Det er vel flere eiere enn én siden bilen er import.

bmw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, HenrikSolberg skrev:

noe som er "feil" med denne siden den ikke blir solgt?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=257006897

Neppe, men 1,3 millioner for en 4 år gammel bil og en begrenset kjøpegruppe så er det nok naturlig at denne blir liggende. En helt ny M3 starter på 1,2M til sammenligning. Da har du nye 5 år garanti og dekker de fleste behov. Jeg sier ikke at en M3 erstatter M5 eller kan sammenlignes, men det viser igjen at kjøpegruppen for en slik er begrenset. Men plutselig dukker den rette kjøper opp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...