Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er litt sært, men viskere for lyktene er en artig detalj jeg alltid har synes vært kult. Denne løsningen hadde sin storhetstid på 70 og 80 tallet da flere merker tilbøy dette på sine modeller. Jeg tenker selvsagt på diverse BMW modeller men også Mercedes, Saab, Volvo, Opel og mange flere. På BMW så døde det ut med E32 i 1986 og forsvant helt litt ut på 90 tallet med de siste E30ene (Cab og Touring). Jeg har trodd at pussere for lyktene forsvant helt i løpet av 90 årene, så jeg ble litt overrasket over at Volvo holdt på denne løsningen helt til 2006.

Så denne 2006 modellen må vel være en siste bilen som var å få med pussere til lyktene? 

Volvo S80 | FINN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Dette er litt sært, men viskere for lyktene er en artig detalj jeg alltid har synes vært kult. Denne løsningen hadde sin storhetstid på 70 og 80 tallet da flere merker tilbøy dette på sine modeller. Jeg tenker selvsagt på diverse BMW modeller men også Mercedes, Saab, Volvo, Opel og mange flere. På BMW så døde det ut med E32 i 1986 og forsvant helt litt ut på 90 tallet med de siste E30ene (Cab og Touring). Jeg har trodd at pussere for lyktene forsvant helt i løpet av 90 årene, så jeg ble litt overrasket over at Volvo holdt på denne løsningen helt til 2006.

Så denne 2006 modellen må vel være en siste bilen som var å få med pussere til lyktene? 

Volvo S80 | FINN.no

Far min var Saab mann, husker godt den detaljen der fra bilene han hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Marius2002 said:

Var dyr for en liten trekkopp, men duverden hvor kul :D https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=254965470

Kul bil, men den infotainment-skjermen er på nivå med de billigste Kina-greiene man fikk til E39 for en del år siden. Nesten sprøyt at noen har levert noe slikt så seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gallay skrev:

Spesielt artig mtp nypris på 65K euro, jaggu en dyr benk. :P 

19 minutter siden, E.C. skrev:

Kul bil, men den infotainment-skjermen er på nivå med de billigste Kina-greiene man fikk til E39 for en del år siden. Nesten sprøyt at noen har levert noe slikt så seint.

Alt for dyr, får jo en i3S til samme pris som har 100hk mer, mer plass, mer bil, mer alt. Men jeg ser for meg kjøperen av denne gir blanke og er litt på bølgelengde med Aston Martin Cygnet-kjøpere. Uansett en tøff bil isolert sett :) 

Cygnet til sammenligning:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=250072250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, E.C. skrev:

Kul bil, men den infotainment-skjermen er på nivå med de billigste Kina-greiene man fikk til E39 for en del år siden. Nesten sprøyt at noen har levert noe slikt så seint.

Da skal du se det som er i MG ZS, og ikke minst høre på lydanlegget.

Makan til tragisk opplegg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Daniel. skrev:

Da skal du se det som er i MG ZS, og ikke minst høre på lydanlegget.

Makan til tragisk opplegg 😂

Første gen. Zs var ett godt kompromiss gitt at den ble levert fullt utstyrt til 280K inkl vinterhjul. Hva en forventer til denne summen er nok et annet tema :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så ikke veldig bra ut, istedenfor å kjøpe den nedre grillen med radar cruise kontroll hullet i så bare satte han grillen foran radar`n... (er en ikke M-sport med aftermarket M sport front fanger). 

BMW 3-serie | FINN.no 

 

521_1529197773.jpg

 

 

Fant også en annen 3-serie med et veldig questionable fargevalg.

BMW 3-serie | FINN.no

133_1779736526.jpg

133_1310413276.jpg

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MagnusAG99 skrev:

Fant også en annen 3-serie med et veldig questionable fargevalg.

BMW 3-serie | FINN.no

133_1779736526.jpg

 

 

En som har sett litt for mye bilder fra Trackdays i USA hvor de nesten helsplastrer bilene sine med maskeringstape for å hindre steinsprut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med Renault Twizy eller Smart ForTwo(den første elektriske)? 
Jeg ser jeg kommer billigere ut i måneden i drivstoffbesparelse ved å kjøpe en slik og bilen er tjent inn igjen på få år. Da er forsikring og verditap osv. tatt med i beregning.

Det som taler for Twizy er at den er unektelig kul, den er kun 140 bred(sidespeil til sidespeil) noe som gjør at jeg kan stue den inn i en passasje ved huset som kun er 160 bred. Dørene går opp så det er ikke problem. Den er megarimelig, ingen EU-godkjenning og kjører fritt i bomvei(4-hjuls MC) og fullt oppladet på 3,5 time i vanlig kontakt(ledning er integrert). Rekkevidden er oppgitt 90km, men tror 50 er mer realistisk. Ingen problem i så måte til mitt bruk. Minus med Twizy er bremsene som krever jevnlig vedlikehold 2-3 ganger i året, ingen ABS, støy og kulde(må kle seg) og fraværende vinteregenskaper og mangel på rom til å sette fra seg bæreposer og må lades hver dag.

Det som taler for ForTwo er lengre rekkevidde 145km, reelt sikkert 90km, større bagasjerom(handlenett), varme og sannsynligvis bedre vinteregenskaper enn Twizy. Det som taler imot er bredden på 160, her er dette en bil så den krever mer vedlikehold, litt dyrere alt, lengre tid å lade opp. Ingen hurtiglader.

Det som taler imot begge er toseter. Alternativ er iMiev og den trioen, foruten at verdigheten er borte så hører jeg skrekkhistorier stadig, senest en her inne. Så den utgår om ikke det er bedring på de som koster 50-60k. Men det er slike skrekkeksempler jeg gjerne vil høre om :) 

VW e-Up! er en meter lengre enn ForTwo, så da er vi over på mer bil, dyrere og helt sikkert bedre. Og da er steget til i3 kort. Men da går ikke regnestykket opp uten å bytte ut hovedbilen. Og de blir for stor faktisk, jeg har ikke plass.

Er disse to det står mellom:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=228239765

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=256315614

C9F9CDB4-6845-40CA-9C13-2B0052285482.thumb.jpeg.0ffe014151c48769d8e4b3f5ac06a398.jpeg
 

Er jeg helt ute å kjører(..) så vil jeg vite det også. Da skrinlegger jeg hele greia. Twizy vil koste ca. 1500,- i måneden om man regner med vedlikehold, strøm, antatt verditap og forsikring fordelt. ForTwo har jeg ikke peiling på vedlikeholdskostnader. Men er billigere enn prisen på å drifte fossilbilen. Dette er ren økonomi, ikke kjøreglede. 
 

Edit: La den i finn.no-tråden, fordi det er reelle finn.no-annonser og jeg var litt usikker. Om admin mener dette er tulletråd-materiale så bare flytt :D 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twizy er ikke annet enn en uhyre morsom farkost å kjøre rundt i. Kunne godt tenkt meg en bare som morokjøretøy for nærområdet. Det er umulig å gjøre annet enn å smile når du kjører en slik (med mindre du hakker tenner - og smiler samtidig). Dersom du ikke er avhengig av barnesete og logistikken rundt barnehagebarn så hadde jeg definitivt gått for en slik kontra de andre. Du mister ikke noe verdighet med en slik vil jeg si, det er bare mer puristpoeng.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Marius2002 skrev:

Noen her som har erfaring med Renault Twizy eller Smart ForTwo(den første elektriske)? 
Jeg ser jeg kommer billigere ut i måneden i drivstoffbesparelse ved å kjøpe en slik og bilen er tjent inn igjen på få år. Da er forsikring og verditap osv. tatt med i beregning.

Det som taler for Twizy er at den er unektelig kul, den er kun 140 bred(sidespeil til sidespeil) noe som gjør at jeg kan stue den inn i en passasje ved huset som kun er 160 bred. Dørene går opp så det er ikke problem. Den er megarimelig, ingen EU-godkjenning og kjører fritt i bomvei(4-hjuls MC) og fullt oppladet på 3,5 time i vanlig kontakt(ledning er integrert). Rekkevidden er oppgitt 90km, men tror 50 er mer realistisk. Ingen problem i så måte til mitt bruk. Minus med Twizy er bremsene som krever jevnlig vedlikehold 2-3 ganger i året, ingen ABS, støy og kulde(må kle seg) og fraværende vinteregenskaper og mangel på rom til å sette fra seg bæreposer og må lades hver dag.

Det som taler for ForTwo er lengre rekkevidde 145km, reelt sikkert 90km, større bagasjerom(handlenett), varme og sannsynligvis bedre vinteregenskaper enn Twizy. Det som taler imot er bredden på 160, her er dette en bil så den krever mer vedlikehold, litt dyrere alt, lengre tid å lade opp. Ingen hurtiglader.

Det som taler imot begge er toseter. Alternativ er iMiev og den trioen, foruten at verdigheten er borte så hører jeg skrekkhistorier stadig, senest en her inne. Så den utgår om ikke det er bedring på de som koster 50-60k. Men det er slike skrekkeksempler jeg gjerne vil høre om :) 

VW e-Up! er en meter lengre enn ForTwo, så da er vi over på mer bil, dyrere og helt sikkert bedre. Og da er steget til i3 kort. Men da går ikke regnestykket opp uten å bytte ut hovedbilen. Og de blir for stor faktisk, jeg har ikke plass.

Er disse to det står mellom:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=228239765

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=256315614

C9F9CDB4-6845-40CA-9C13-2B0052285482.thumb.jpeg.0ffe014151c48769d8e4b3f5ac06a398.jpeg
 

Er jeg helt ute å kjører(..) så vil jeg vite det også. Da skrinlegger jeg hele greia. Twizy vil koste ca. 1500,- i måneden om man regner med vedlikehold, strøm, antatt verditap og forsikring fordelt. ForTwo har jeg ikke peiling på vedlikeholdskostnader. Men er billigere enn prisen på å drifte fossilbilen. Dette er ren økonomi, ikke kjøreglede. 
 

Edit: La den i finn.no-tråden, fordi det er reelle finn.no-annonser og jeg var litt usikker. Om admin mener dette er tulletråd-materiale så bare flytt :D 

Er motivet billigst mulig elbil eller mest for minst mulig penger?!

Et alternativ er «egget», som er 3 modeller i en, Mitsu (originalen), Peugeot og Citroën. Kom i 2011 og fåes billig, en kompis har en slik.

image.thumb.jpeg.45bf133cf94ca143c845200f4f09b551.jpeg
 

eller hva med en leaf til 50 tusen ca?! 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, papertiger skrev:

Twizy er ikke annet enn en uhyre morsom farkost å kjøre rundt i. Kunne godt tenkt meg en bare som morokjøretøy for nærområdet. Det er umulig å gjøre annet enn å smile når du kjører en slik (med mindre du hakker tenner - og smiler samtidig). Dersom du ikke er avhengig av barnesete og logistikken rundt barnehagebarn så hadde jeg definitivt gått for en slik kontra de andre. Du mister ikke noe verdighet med en slik vil jeg si, det er bare mer puristpoeng.  

Twizy er den jeg heller mest mot. Har ikke prøvd, men satt inni en på Renault sitt showroom i Paris i 2015. Barnehagen er 150m unna huset, så jeg spaserer dit. Barneskolen er en liten kilometer til og hovedbilen blir brukt ellers. Men til/fra jobb og ærend ellers var denne tenkt. 
 

@Ron Jeremy ja, der har du i-Miev. Men en her inne kjøpte en til 30k og det ble rep på 15k(mulig jeg husker feil). Og ifølge en annen var dette noe man må regne med på den trioen der, fordi alt ligger åpent og utsatt under. 🤷🏼‍♂️ Leaf utgår, blir for stor :) 

Er litt på Twizy eller ingenting 🤔

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...