Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ikke godt å si, nå spådde de priser på 30-40kr literen noe som aldri skjedde, og om prisene holder seg på 20-22kr literen så er det ikke så mye mer en full tank koster kontra tidligere. For alt vi vet så blir prisene lavere med? Så å tenke slik som det der er nytteløst, kan og snu det andre veien og tenke hva skjer når prisene på strøm går over 10kr kWh og man har 2 elbiler i hjemmet? hadde ikke stresset så mye med dette og heller levd i nuet :) 

Nei, prisen for full tank vil nok ikke endre seg så ekstremt mye. Men i og med at jeg kjører diesel nå, så vil jo antall påfyllinger gjerne øke en del hvis jeg går over til en tørst bensiner, i hvertfall med mitt kjøremønster (p.d.d).

Sist jeg hadde bensinbil var vel i typ 2017 eller noe, og da var litersprisen nede i rundt 15kr literen om jeg husker rett.

Nå de siste månedene har det jo vært alt fra 22kr til nesten 28kr literen på det verste. Hadde to-tre dager for ikke så lenge siden der det plutselig var nede i 19-20kr, men det hoppet fort opp igjen til 22-23kr.

Med den bilparken du har så kan jeg ikke tenke meg at slik som dette er noe å stresse over nei 😀

Vil selvfølgelig "leve i nuet" etter beste evne, men er jo litt redd for at det skal komme å bite meg i ræven ved et senere tidspunkt fordi jeg var utålmodig. 🤷‍♂️

Hva gjelder elbil kan jeg ikke si noe om. Har null interesse og kunnskap om dette temaet 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye man kjører. Samboeren ratter 325ix og det er nesten 2 mil til jobb, så 4 mil per dag rundet opp. 22 arbeidsdager per måned. 88 mil per måned. Bilen sluker alt fra 1,1-1,3 L/mil på denne type kjøring. Worst case er altså 114 L per måned. Med en pris på 17 kr/L koster det 1938 kr/mnd og med 28 kr/L koster det 3192 kr/L. Det er klart 1200 kr/måneden blir en forskjell, men på mine/(våre) totale bilutgifter så kan jeg ikke helt si at dette er en dealbreaker. 

Strøm er først og fremst kjipern for de som ikke får støtte. Med snitt på 10 kr/kwh så blir det med strømstøtte rundt 2,5 kr/kwh for privatpersoner? (med 90% støtte). Ikke noe hurra-pris, men fortsatt billigere enn fossilt før prisgaloppen på bensin og diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, StigJ skrev:

Jo det var den som er kondemnert nå. 

For en gang skyld var det ikke en uerfaren og talentløs 22 åring som vraka en M4 😅 Var vel ett akutt sykdomstilfelle som sendte denne uheldige fører i grøfta, på vei hjem etter å ha kjøpt den. Men jeg synes det var rart at den ikke kom på veien igjen, jeg har sett verre biler enn dette bli satt sammen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Vingerei @papertiger @Snagg30 @Daniel.@E.C.

Skal dra å se på bilene når jeg kommer hjem fra jobbreise. Takk for filmsnutt @Snagg30, det var jo heftige greier :D Jeg må ha en B58 en gang! Men så var det jo denne I4 da, her har man muligheten til å spekke en bil akkurat som man vil (bortimot) uten å betale over 1mill. Totalpakken er jo fenomenal. 

Men jeg kan jo fylle litt bensin og bytte litt olje for mellomlegget.. 

Jeg er også redd for at man blir brennende inne med en stor bensiner eller diesel, spesielt 540i ligger jo på finn i månedsvis før dem blir solgt. Er det ingen som vil ha disse lenger?

Angående strøm og drivstoff så er det jo merkelige tider nå, det eneste som er sikkert er at begge deler blir dyrere i fremtiden. Her i nord har vi jo lenge kun betalt for nettleia, det kommer ikke til å fortsette. 

Jeg tipper vi kommer til å kjøre 10-12000km i året med I4 eller G31, slik som vi bruker 545i nå. Så det går jo helt fint å ha en bensiner som bruker 1l på blandet. Selv om det naturligvis ville vært billigere å kjøre på strøm.

Nei jeg skal innom selgeren min å få siste nytt der angående I4, så får jeg prøvd 540d og kanskje 540i. Blir vel til at jeg venter litt til, kanskje jeg får produksjon i oktober og da er det håp for en gunstig handel. Det ryktes jo til og med innføring av engangsavgift på elbiler ved årsskiftet, da veit jeg ikke lenger om jeg gidder. 

Ja, det var vel noen som nevnte F11, og det er jo for så vidt en kjempebil, men ønsker primært G3x nå. Jeg har hatt F11, dog en kjip 520d, den var grei den men den ga meg ingenting. F11 er også vanskelig å finne med nappa skinn og AD.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Andreas_R skrev:

@Vingerei @papertiger @Snagg30 @Daniel.@E.C.

Skal dra å se på bilene når jeg kommer hjem fra jobbreise. Takk for filmsnutt @Snagg30, det var jo heftige greier :D Jeg må ha en B58 en gang! Men så var det jo denne I4 da, her har man muligheten til å spekke en bil akkurat som man vil (bortimot) uten å betale over 1mill. Totalpakken er jo fenomenal. 

Men jeg kan jo fylle litt bensin og bytte litt olje for mellomlegget.. 

Jeg er også redd for at man blir brennende inne med en stor bensiner eller diesel, spesielt 540i ligger jo på finn i månedsvis før dem blir solgt. Er det ingen som vil ha disse lenger?

Angående strøm og drivstoff så er det jo merkelige tider nå, det eneste som er sikkert er at begge deler blir dyrere i fremtiden. Her i nord har vi jo lenge kun betalt for nettleia, det kommer ikke til å fortsette. 

Jeg tipper vi kommer til å kjøre 10-12000km i året med I4 eller G31, slik som vi bruker 545i nå. Så det går jo helt fint å ha en bensiner som bruker 1l på blandet. Selv om det naturligvis ville vært billigere å kjøre på strøm.

Nei jeg skal innom selgeren min å få siste nytt der angående I4, så får jeg prøvd 540d og kanskje 540i. Blir vel til at jeg venter litt til, kanskje jeg får produksjon i oktober og da er det håp for en gunstig handel. Det ryktes jo til og med innføring av engangsavgift på elbiler ved årsskiftet, da veit jeg ikke lenger om jeg gidder. 

Ja, det var vel noen som nevnte F11, og det er jo for så vidt en kjempebil, men ønsker primært G3x nå. Jeg har hatt F11, dog en kjip 520d, den var grei den men den ga meg ingenting. F11 er også vanskelig å finne med nappa skinn og AD.

 

F11 535d med nappa og AD. Mye bil til under 500k😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

For en gang skyld var det ikke en uerfaren og talentløs 22 åring som vraka en M4 😅 Var vel ett akutt sykdomstilfelle som sendte denne uheldige fører i grøfta, på vei hjem etter å ha kjøpt den. Men jeg synes det var rart at den ikke kom på veien igjen, jeg har sett verre biler enn dette bli satt sammen igjen. 

Tenkte samme som deg Fredrik, at denne burde det gå å fikse. Men ser atdet er noe ved bakhjulet så mulig den ikke er helt bra bak, og evnt under??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Får min 550d til under den prisen🤪

Glemte å linke ser det ut som.

535d med nappa: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=269196001

pluss dette smykke til Ingvaldsen M550: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=271198056

Mye bra f11 for tida. Begynner vel å merke tidens tann den også.
Følger med på markedet om dagen, nappa skinn går det lengre mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vingerei skrev:

Glemte å linke ser det ut som.

535d med nappa: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=269196001

pluss dette smykke til Ingvaldsen M550: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=271198056

Mye bra f11 for tida. Begynner vel å merke tidens tann den også.
Følger med på markedet om dagen, nappa skinn går det lengre mellom. 

Jeg vet hvilken av de to jeg hadde kjøpt om jeg var i markedet for en F11. Eller @Saltkjelen sin om han ville solgt. Disse to har vel landets, og muligens Europas peneste M550d'er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...