Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

BMW 5-serie | FINN.no

BMW sine V8 motorer fortsetter å havarere før de passerer 100 000 km, trodde de hadde fått bukt med dette problemet på de senere N63 motorene. Hva er det som får dem til å ryke?

Termostat som åpner på langt over 100 grader. Feil olje osv. Må si meg enig i det M539 på youtube sier angående V8 i det siste fra BMW. De skal kjøres så varmt fra fabrikk at det ikke er bra i lengden. Kombinert med laaange oljeskift så er det dømt å gå i dass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ahj skrev:

Termostat som åpner på langt over 100 grader. Feil olje osv. Må si meg enig i det M539 på youtube sier angående V8 i det siste fra BMW. De skal kjøres så varmt fra fabrikk at det ikke er bra i lengden. Kombinert med laaange oljeskift så er det dømt å gå i dass. 

Bmw v8 har jo hatt over 100 graders driftstemp siden m62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er interessant er at f.eks. rådelagerproblemer på S65 og S85 er relativt kjent og nesten alle bilene har fått disse byttet preventivt, så det er ikke like ofte man snubler over havarerte/byttede V-motorer fra S-serien som fra N-serien. Mulig det er bare min (feil)observasjon eller at de med M-bil er litt mer obs på slikt og tar investeringen med preventivt bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..i tillegg så har N63B44 også driftstemperatur over 100. Er jo ikke det som er problemet med de motorene.
Problemene som er mest kjent og som går igjen for og få byttemotor:
Overflødig oljeforbrukfeil på drivstoffinjektor, tidskjedesvikt, lekkende ventilstammetetninger, rask batteritømming.

Dette er jo nå nevnt her inne tusenvis av ganger, skjønner ikke at det ska diskuteres hvergang en finner en bil på Finn med byttemotor.

Her er min driftstemperatur i 14,5C. Den er riktig nok litt lavere nå med temp på 2-5C eller lavere. Helt normalt.
IMG_4778.jpg.694041d7c51bb0ab94f0fcfe89ed73f2.thumb.jpg.e299cd121150662a34462022d529d891.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW M5 | FINN.no

Jeg var ikke klar over at man fikk F90 M5 med standard stoler..

11 minutter siden, Reef89 skrev:

Overflødig oljeforbrukfeil på drivstoffinjektor, tidskjedesvikt, lekkende ventilstammetetninger, rask batteritømming.

Dette er jo nå nevnt her inne tusenvis av ganger, skjønner ikke at det ska diskuteres hvergang en finner en bil på Finn med byttemotor.

Dette var iallfall nytt for meg, derav mitt spørsmål!

Det er rett og slett rystende at BMW som tross alt har "motoren" i sitt navn ikke evner å bygge en mer holdbar V8 motor. De bygget sin første V8er på 1950 tallet, og tok opp igjen produksjonen på 90 tallet, at de da fremdeles ikke evner å få dette til er tragisk. Og det er forjævlig synd, fordi man tørr nesten ikke kjøpe en bil med N63. For det er ikke noen tvil om at dette er en fantastisk motorisering, rett og slett en nydelig motor som gir ubegrenset med kjøreglede og karakter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er rett og slett rystende at BMW som tross alt har "motoren" i sitt navn ikke evner å bygge en mer holdbar V8 motor. De bygget sin første V8er på 1950 tallet, og tok opp igjen produksjonen på 90 tallet, at de da fremdeles ikke evner å få dette til er tragisk. Og det er forjævlig synd, fordi man tørr nesten ikke kjøpe en bil med N63. For det er ikke noen tvil om at dette er en fantastisk motorisering, rett og slett en nydelig motor som gir ubegrenset med kjøreglede og karakter.  

Ja det kan du si.
Men å kjøpe bil med fabrikkny motor (som jeg har selv, bikket nyling 152000) må jo være det aller beste en kan få.
Så tror nok ikke en skal bekymre seg over det.
Nå har jo de aller fleste med symptoner fått ny motor og problemet er borte.
 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

BMW M5 | FINN.no

Jeg var ikke klar over at man fikk F90 M5 med standard stoler..

Dette var iallfall nytt for meg, derav mitt spørsmål!

Og det er forjævlig synd, fordi man tørr nesten ikke kjøpe en bil med N63. For det er ikke noen tvil om at dette er en fantastisk motorisering, rett og slett en nydelig motor som gir ubegrenset med kjøreglede og karakter.  

Merkelig å se en så dårlig utstyrt M5 som det der. Sensatec-dashbord, ikke auto dim speil, standard sportsseter etc. Tror de skal slite lenge med å bli kvitt denne.

Ellers enig hva gjelder N63. Vanvittig trist ettersom det frister med G11 750i LCI, X5 50i/M50i etc., er  det skremmende å lese at så mange norske N63er har hatt havari. Vi har ikke akkurat et overflod av de, så statistikken er sånn sett ekstremt høy. Føler N63 får N47 til å virke som rene prakteksemplaret i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

BMW M5 | FINN.no

Jeg var ikke klar over at man fikk F90 M5 med standard stoler..

Hvis du ser på F90 i Tyskland ser det ut som rundt 30% har vanlige sportsseter, mens resten har M setene. Ikke alltid lett å se på bildene heller hvis ikke øvre del av ryggen vises.

Er samme problemet på M2 Competition. Fra 2019 modeller (Comp) så får man M seter som opsjon, men mange som bare har sportsseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Daniel. said:

Enig! Nydelig fargekombo og lekkert med skinn overalt. Gått langt da på få år, men null slitasje på alt annet enn førerstolen (som også såg veldig fin ut), så kanskje en kontinentkrysser for én person vi ser her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...