Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

når man lukeparkerer så kan man jo bare vippe ned høyre speil for å ha full kontroll på felg iforhold til fortauskant :D

 

Såvidt jeg vet standard på BMW med autotilt av høyre speil i revers idag? Forøvrig skrudd AV denne funksjonen da jeg har kjørt G31 og G26. Ang. ryggelys så er dette helt møkk på de aller fleste biler. Om det heter i4 eller Rav4. Monterte forøvrig ekstra sterke LED-pærer i ryggelysene på en Rav4 jeg eide for hundre år siden. Det ble noe HELT annet og det gikk an å rygge igjen med sikt på en mørk høstkveld. Var vel ikke godkjent, men fikk ikke påpakning på dette på EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

For meg som kjører ofte på trange steder, bygater i utlandet og trange parkeringshus så er 360 kamera ett must. Dagens biler har så elendig utsikt til alle retninger at slike kameraer er til stor hjelp. Skal man ut fra ett uoversiktlig kryss, hvor utsikt kanskje er blokkert av gatehjørner eller en hekk så er 360 gull verd. Da stiller man fronten på bilen litt ut og slår på frontkamera med vidvinkel, så ser man ting man ikke ser fra førerplass. Også er det veldig greit å ha for å komme seg rett inn i en p plass, ser hvor linjene og fortauskant går. 

Helt enig. Dette er en funksjon jeg verdsetter høyt, og for min egen del kommer den foran både HK-anlegg, minneseter og webasto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Fredrik 90 said:

Dette må vel være en skrivefeil? Disse bilene har vel ikke økt med en halv mill i verdi på tre år? I såfall er noe alvorlig galt en plass…

Nei, dessverre.

Samme pris som han oppga til meg i vår før annonsering, når jeg luktet litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, StigJ skrev:

Første nye M2 på finn. 

Er den 400 000,- bedre enn forrige modell? NEI!! 

1 time siden, Lars S skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=314677708
synes det har blitt sykt dyrt, er mer enn jeg ga for en ny M3 G80 i 2022. Ga jo 960’ for en ny G21 M340i i 2021. Tror vi kan takke dagens regjering for en god del av denne prisøkningen.

Det er helt vilt hvor dyrt biler har blitt, tiden hvor oss vanlige folk kunne unne oss en litt feit bil bare vi priorierte litt riktig er definitivt forbi. Nå blir selv biler som M-perfomance modellene for folk som er godt over snittet pengesterke. Vi hadde noen gode år fra ca 2013 til 2020 med ett avgiftsnivå som var sånn passe akseptabelt. Elbiler var dritbillig og entusiastbiler gikk an å kjøpe nye for folk med normal inntekt. En Golf GTI kosta 550 000,-, en M performance modell kunne man få for under millionen, en M3 kosta rett over millionen. Nå virker det som om alle slike biler har blitt 200-500 000,- dyrere på to år. Akkurat nok til at folk flest ikke kan strekke seg lenger. Nå er vi tilbake til 90 åra hvor alt koster det hvite ut av øyet og vi må basere oss på bruktimport når bilene er noen år gamle.

Nå har det vært enn generell prisøkning på alt, men Røre og co har helt klart en medvirkende årsak. De stramma til avgiftene skikkelig denne gangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...