Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Vedrørende priser hos Porsche, så kan man gjøre gode kjøp ved å bruke et Audi verksted for å bestille deler. 

Et ferskt eksempel jeg var borti for noen uker siden var på en andre gen Cayenne. Der skulle Porsche ha over 7løk for en låsekasse, mens en helt ny identisk bestilt via Møller kostet rett under 3 med en liten rabatt. Låsekassen hadde samme delenummer som du f.eks finner i Q5. 

911 er muligens unntaket, men skulle ikke forundre meg om noen deler her og der blir brukt tvers over VAG porteføljen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte lenge 2 generasjon Panamera som min neste bil, og har fortsatt veldig lyst på en. Men det er prisen på vedlikehold som til slutt fikk meg til å skrinlegge dette. Og mitt inntrykk er at andrehåndsverdien er følsom for bruk av uautoriserte verksteder og biler som ikke har utvidet garanti (PAW). Joda, Porsche er Porsche og alt det der...men BMW er utrolig mye bil for pengene om man sammenlikner med tilsvarende Porsche. En GT3 er helt klart noe for seg selv, men en M4 CS er ikke noen dårlig bil det heller.

31 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Vedrørende priser hos Porsche, så kan man gjøre gode kjøp ved å bruke et Audi verksted for å bestille deler. 

Et ferskt eksempel jeg var borti for noen uker siden var på en andre gen Cayenne. Der skulle Porsche ha over 7løk for en låsekasse, mens en helt ny identisk bestilt via Møller kostet rett under 3 med en liten rabatt. Låsekassen hadde samme delenummer som du f.eks finner i Q5. 

911 er muligens unntaket, men skulle ikke forundre meg om noen deler her og der blir brukt tvers over VAG porteføljen. 

Innenfor VAG så kan det lønne seg å sjekke litt priser og delenummer rundt om. Jeg hørte ett eksempel på at f eks klimakompressoren i en Bentley Continental GT er den samme som sitter i en VW Golf....til en brøkdel av prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Snagg30 skrev:

Denne er den jeg sikler på mest, den mangler litt viktig utstyr men farge og km.stand tiltrekker meg veldig. GT3 kler farger bra :) 

 

Her kjem vel @Skulebollen raskt på plass og forteller at det viktigaste på en banebil er skinn på dashbord! 😛 

Heilt enig i at en 911 bør ha farge! 

 

Endret av GtiGtr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, GtiGtr skrev:

Heilt enig i at en 911 bør ha farge! 

Av 269 911er på Finn, er 208 svart, grå, sølv eller hvit... det er bare trist.

Porsche Center Porsgrunn gikk utafor komfortsonen når de bestilte denne. Den har vel stått til salgs i 7-8 måneder nå, jeg tror kanskje folk er litt feige i fargevalget sitt.

image.thumb.jpeg.a70d6cc9d5b923db1581bb1d6b780e3d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Denne er den jeg sikler på mest, den mangler litt viktig utstyr men farge og km.stand tiltrekker meg veldig. GT3 kler farger bra :) 

Vet om en gul en for salg 😇🤭 Den har i motsetning til denne bl.a noselift, utvidet skinn og gått 25% mindre 😏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Orjan skrev:

Av 269 911er på Finn, er 208 svart, grå, sølv eller hvit... det er bare trist.

Porsche Center Porsgrunn gikk utafor komfortsonen når de bestilte denne. Den har vel stått til salgs i 7-8 måneder nå, jeg tror kanskje folk er litt feige i fargevalget sitt.

image.thumb.jpeg.a70d6cc9d5b923db1581bb1d6b780e3d.jpeg

Var det ikke denne som ble rattet av en blond influencer?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finn men mobile. Nesten helt identisk med min men med ca. 20k mindre på klokka. Holder seg bra i pris i Tyskland. Jeg betalte EUR 24.000 for min i 2010 med 19k km på klokka.

Denne kommer vel på ca. 460k på norske skilter ved normal beregning. 

Hellrot E86

c905f6f4-d5fd-4f16-82f3-71684b3d8adf?rul

 

I Norge derimot er markedet helt elendig prismessig...

Denne ser ut til å ha nettopp blitt solgt for 220k https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=330826143

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...