Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

5 hours ago, E.C. said:

Bakhjulsving, dynamic drive, edc, luftunderstell, comfort access, softclose, varme her og der, luktgreier, diverse kamera/førerstøttesystemer. Elektrisk brekk på 7-er kom før 5-er, sær navi som var kun på 7-er har man også hatt. Bruktmarkedet er et annet poeng, som regel lettere å oppdrive noe til 5-serien.

For meg koker det ned til enkel sannsynlighetsregning. Mer utstyr man kan stappe i en bil = flere ting som kan gå galt = potensiale for høyere kostnader. Alle står fritt til å vurdere sin egen risiko/kost/nytte-verdi her. For noen er kanskje akkurat en 7-serie den rette bilen.

I sannsynligheten har du rett i, den kan jeg ikke diskuteres; Men det gjelder alle moderne biler egentlig. Fra den liste er vell bare bakhjulssving som finnes nesten bare på 7-er.
 

Meste har vært lenge på BMW og er ikke 7 spesifikt.
360 kamera har vært på F10 og F30, samt radar og KAFAS. Navi / Skjerm har jeg aldri som har gått i stykker, kanskje de eldre hvor harddisken slutter å funke men det er ganske billig fiks det og.

Comfort Access har vært på BMW siden E90 og delene brukt for CA er nesten sammen på alle modeller (så billig å erstatte) 
Softclose usikker på men finnes på flere og men det er jeg enig med deg, kan bare gå i stykker. Men det tenker jeg med panoramatak og; bare les hvor mye folk får lekkasje i taket på den… så den velger jeg å droppe men det er nesten mest valgte ekstrautstyr. 

den luktgreier trengs ikke å bruke og er egentlig også bare tull men finnes også på flere G-serier 

Det er ikke rette bilen for meg heller men bare synte du er litt for negativt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, papertiger skrev:

Ikke Finn, men Collecting Cars:

M5 med Individual Malachite Green over Caramel extended leather, og samme farge i alcantara tak. 
For et smykke.

Smykke av en bil…helt til du ser at rattet sitter på feil side. Mulig det bare er meg, men en bil kan være så lekker og unik helt til jeg ser det. I det øyeblikk reduseres bilen fra ett unikt prakteksemplar til en delebil…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, E.C. skrev:

@Skulebollen: Joda, det er dyrt utstyr på nye 5-ere også, men jeg ser for meg at en gjennomsnittlig 7-er har en del mer utstyr enn en gjennomsnittlig 5-er. 

Jeg skjønner tankegangen, men jeg tror ikke det blir helt tilfellet. Sammenligner vi en 7-serie med en 520d, er nok scenarioet ditt sannsynlig. Sammenligner man derimot med en motorsterk 5-serie, er nok dette i de aller fleste tilfeller en rikholdig utstyrt bil. 5-serie og 7-serie deler for øvrig svært mange komponenter, men 7-serien er alene om høydejusterbar luftfjæring (som kanskje er det mest "risikofylte" her) rund baut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45e hadde ikke like bratt stup i pris som 40e. Og skal man ha en bil som ikke er ribba til beinet så må fortsatt ut med 800 000,- ser deg ut som. Skal du ha Laser, comfortseter, krystall, panorama og litt farge på setene så må man ganske kraftig opp i pris. Da snakker vi selvsagt om en bil med pen km stand. 

Men dette begynner å bli bra mye bil for pengene for de som ikke har høye krav til utstyr. Med denne drivlinjen og en fortsatt høyst relevant rekkevidde så er dette en kanon bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/13/2023 at 4:20 PM, Ron Jeremy said:

Sett En til 608k.

 

Så de har noe av den samme utvikling som forgjengeren 40e når det kommer til pris.

 

 

23 hours ago, Fredrik 90 said:

45e hadde ikke like bratt stup i pris som 40e. Og skal man ha en bil som ikke er ribba til beinet så må fortsatt ut med 800 000,- ser deg ut som. Skal du ha Laser, comfortseter, krystall, panorama og litt farge på setene så må man ganske kraftig opp i pris. Da snakker vi selvsagt om en bil med pen km stand. 

Men dette begynner å bli bra mye bil for pengene for de som ikke har høye krav til utstyr. Med denne drivlinjen og en fortsatt høyst relevant rekkevidde så er dette en kanon bil.

Enig, det er min oppfatning også. Men om en da klarer seg med en super X5 til 600k i stedet for å legge ut 200k mer for en som er bedre utstyrt (og evt. lavere km stand), så kan en jo selge en 600k-X5 til tilsvarende lavere pris om noen år. Tror også dette er ekstremt mye bil for pengene. Som familiebil må jo dette være helt kanon.

On 12/13/2023 at 3:36 PM, KireS said:

Såg også denne, men de til denne prisen er stort sett biler som har gått 100k+ km. Denne har gått 122 på 4 år, det er 30000km i året. Klart det skal vise igjen på prislappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2023 den 0.21, Daniel. skrev:

Groooooov M55... nei vent, 520d var det.. 🥴

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=325355311

Forøvrig veldig smart som sitter å tar bilder mens han kjører i 80 km/t uten en eneste hånd på rattet 🤓

Fant en sånn til nå... En 530d med M550d merke... 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=330848604
Galleribilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...