Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Fredrik 90 said:

Kan neppe se for meg at det er kjøpere til slikt i Norge. Alpina er sært fra før, dette er enda særere til en spesiell pris. Havner nok i statene, der har de blitt glad i Z8 og de går for helt tullete priser der borte.

Skiltholdere fra en forhandler i Vilnius i Litauen? Vet ikke med andre her men det synes jeg er suspekt så det holder 😂

Hva er suspekt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Alpina Z8 💸💸

https://www.finn.no/359632779

Hadde en bare hatt midlene (dog synd det er en US-bil)!

19 timer siden, mr.pingu skrev:

Bilen selges som et repobjekt, flere feil og mangler kan forekomme. Kjøper oppfordres derfor sterkt til å undersøke bilen grundig ved hjelp av fagkyndige samt besiktige og prøvekjøre bilen før man gir bud. 
Selges uten noen form for reklamasjon/garanti. Kjøper fraskriver seg all reklamsjonsrett ved budgiving. 
Bilen blir solgt til en sterkt redusert pris grunnet dette, kupp for noen som kan skru litt selv og evt bytter til uorg deler. 
 

Kan man si sånt? Trodde det var altid reklamasjonsrett for skjulte feil. Virker for lett å kalle noe rep-objekt og så fraskrive alt ansvar. Ingen opplysninger hvorfor og hva som er galt.

«Godt vedlikehold repobjekt» Hvordan bør jeg lese det? 🤔

Når en bil selges ved bruk av profesjonell mellommann er det forbrukerkjøpsloven som er gjeldende. Den profesjonelle mellommannen er solidarisk ansvarlig med eier for feil og mangler de neste fem årene (for deler som er ment å vare vesentlig lenger enn to år). Mellommannen kan fraskrive seg dette ansvaret ved å tydelig kommunisere at de ikke er solidarisk ansvarlig med selger. Forbrukerkjøpsloven er ufravikelig, og det er derfor ikke anledning til å avtale dårligere vilkår enn det loven selv angir (som f.eks også klausuler som "solgt som den er" som forsvant med ny fkjl. 1. januar i år). Enkelt forklart kan man derfor ikke avtale seg vekk fra reklamasjonsbestemmelsene.

Hadde bilen derimot vært solgt av privatpersonen selv, ville salget vært regulert av kjøpsloven. Kjøpsloven er fravikelig, slik at det i dette tilfellet ville vært lov til å avtale seg vekk fra loven eller at reklamasjonsrettighetene ikke er gjeldende. i  enkelte tilfeller kan en slik avtale settes helt eller delvis til side dersom den er sterkt urimelig.

6 timer siden, Daniel. skrev:

Voksen kilometerstand (og pris), men det ble jammen ikke spart på mye når denne ble bestilt ny 🤔

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=359718838

Fantastisk flott og velholdt E61. Jeg måtte sjekke om bilen samsvarte med specs fra fabrikk, og det gjør den. Kilometerstanden er også kjent i KaSIO. Dette er nok en da et svært godt vedlikeholdt eksemplar der slitasjen ikke synes (tilsvarende @idapederse sin). Prisen derimot er nok 100 000,- for høy med den kilometerstanden der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kan neppe se for meg at det er kjøpere til slikt i Norge. Alpina er sært fra før, dette er enda særere til en spesiell pris. Havner nok i statene, der har de blitt glad i Z8 og de går for helt tullete priser der borte.

Ja - den ryker nok ut av Norge. Alt for dyr for i vårt marked, men "billig" i Tyskland og bra akkurat på USA-nivå. Den har for mye km for å oppnå tullete pris tror jeg.

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Fantastisk flott og velholdt E61. Jeg måtte sjekke om bilen samsvarte med specs fra fabrikk, og det gjør den. Kilometerstanden er også kjent i KaSIO. Dette er nok en da et svært godt vedlikeholdt eksemplar der slitasjen ikke synes (tilsvarende @idapederse sin). Prisen derimot er nok 100 000,- for høy med den kilometerstanden der.

Ja, den var veldig pen. Syns E6x ser veldig bra ut i hvit, og sammen med det interiøret (Oxydbraun?) så er den jo egentlig 10/10 for min del. Skikkelig godt utstyrt er den også.

Som du sier så virker den å være svært godt vedlikeholdt, for jeg hadde aldri gjettet at den var under 100k fra å nå en halv million kilometer om jeg hadde sett den på gaten eller på nettet uten noe info.

Tror nok han hadde hatt bedre sjanse med salg i et annet land enn Norge da 🤔 

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Daniel. said:

Ja, den var veldig pen. Syns E6x ser veldig bra ut i hvit, og sammen med det interiøret (Oxydbraun?) så er den jo egentlig 10/10 for min del. Skikkelig godt utstyrt er den også.

Som du sier så virker den å være svært godt vedlikeholdt, for jeg hadde aldri gjettet at den var under 100k fra å nå en halv million kilometer om jeg hadde sett den på gaten eller på nettet uten noe info.

Tror nok han hadde hatt bedre sjanse med salg i et annet land enn Norge da 🤔 

Utrolig lekker bil, imponerande tilstand etter så mange km! Vitner om kvalitet. Virker av egen erfaring også som at BMW-interiør holder seg utrolig bra om en ser etter de. Mange forfaller, men jeg har svært gode erfaringar med tilstand på tilårskomne BMWer, typ 8-10 år.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, sanders54 skrev:

Intressant. Ikke listet på Wiki heller, som pleier å være ganske nøyaktig. Kanskje noe veldig spesielt sent i produksjon. N20B20 er nevnt, men ikke B16 varianten.

Står litt her ser det ut til: https://paultan.org/2014/04/03/bmw-5-series-1-6-litre-engine-debuts-greece/ ser ut som det ble solgt 520i både som 1.6 170hk og 2.0 184hk en liten periode da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laffe skrev:

En motorisering jeg ikke visste fantes i BMW F10 - N20 motor med 1.6l slagvolum:

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=358795465

Så vidt jeg husker ble (og blir) i alle fall 520i levert med 1,6 liter i Tyrkia og Egypt. Mulig det også gjelder andre land.

1763414972_Skjermbilde2024-07-05kl_09_27_39.thumb.png.73784004d49eb2f5d42facbaaf73947a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, laffe skrev:

En motorisering jeg ikke visste fantes i BMW F10 - N20 motor med 1.6l slagvolum:

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=358795465

Denne er nok importert fra enten Tyrkia eller Egypt hvor 520i leveres med 1,6 liter pga kraftige avgifter på større motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sanders54 skrev:

Intressant. Ikke listet på Wiki heller, som pleier å være ganske nøyaktig. Kanskje noe veldig spesielt sent i produksjon. N20B20 er nevnt, men ikke B16 varianten.

Står nevnt under.

cxzczxcxz.PNG.370cb158744582e3117f0f2cdc21c0ff.PNG

Sikkert ikke "viktig" nok til å ha med i listen.

Samme som at det kun er nevnt under listen over diesel motorer at den Nord-Amerikanske F10 535d bruker motoren til den Europeiske 530d (258hk).

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...