Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Dessverre mye rufsete bruktbilbutikker i Grenlands område for tiden. 
☹️

Det finnes heldigvis unntak, men overskriftene drar andre ned i søla.

Utrolig at de får holde på.. overrasker meg at folk gidder å handle på sånne plasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=372065454

Noen her som endte opp med denne? Var igrunn bestemt meg for og handle den, snakket med selger som fremsto meget partentlig, i tillegg til nydelig utstyrt bil. Ble solgt på under 24 timer, godt forståelig 😊 dog føler jeg det er mye penger for en "17" mod. 530 med såpass km.stand. 

Bittert var det og se den sto som solgt🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Skulebollen said:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=372065454

Noen her som endte opp med denne? Var igrunn bestemt meg for og handle den, snakket med selger som fremsto meget partentlig, i tillegg til nydelig utstyrt bil. Ble solgt på under 24 timer, godt forståelig 😊 dog føler jeg det er mye penger for en "17" mod. 530 med såpass km.stand. 

Bittert var det og se den sto som solgt🥲

Skulle ønske jeg kunne rekke opp hånda og si «meg!».

For det var 1 stk lekker G31 med rette farge både utenpå og inni, med rette motorisering i tillegg! 🤩
men ja, var en del penger. 150k mer enn vi ga for tilsvarende utstyrt og kjørt F11 som var et halvt år nyere, for 2 år siden. Klart, da var F11 et 12 år gammelt karosseri, her er vi enda på 7 år for de eldste. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes f11 er ekstremt overpriset 😅 rett og slett p.g.a alder som du nevner, og prishoppet opp til nytt karosseri med g3* og samme motor/utstyr og km er minimalt. I mine øyne føles g3* noen hakk opp. 

Men det har jo gått tilsvarende biler som den jeg linket til, med litt mindre utstyrt for 440-450.. 

En kompis solgte sin som innbyttebil til 420k for 2 år siden, godt under 100k, nappaskinn+ utvidet skinn osv. 

Så den ble dessverre litt for dyr til at en økonom som meg🤓 som ikke orker tape penger på bruksbil slo på stortromma på denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at en del dieselbiler har hatt et hopp/stagnering i pris de siste par årene. F36’en låg på samme prisnivå nå som for et par år siden, og høyere enn i fjor. F11 ligger også høyt i pris enda ja, 350-400 laken for biler gått 150k. Ser at gapet mellom F11 og G31 da fremdeles holder seg på ca +/- 150 000kr, som det også gjorde da vi kjøpte for 2 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, papertiger skrev:

Virker som at en del dieselbiler har hatt et hopp/stagnering i pris de siste par årene. F36’en låg på samme prisnivå nå som for et par år siden, og høyere enn i fjor. F11 ligger også høyt i pris enda ja, 350-400 laken for biler gått 150k. Ser at gapet mellom F11 og G31 da fremdeles holder seg på ca +/- 150 000kr, som det også gjorde da vi kjøpte for 2 år siden. 

så lenge det ikke selges nye dieselbiler og det er for dyrt å importere fra der de selges så blir det nok høye priser en stund fremover på godt å vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo ca. 10 år siden Tesla for alvor begynte å selge godt her på berget og stjele bl.a. BMW-kunder, så mengden godbiler <10 år med R6 har jo stupa betydelig. På 3-4 serie er det vel nesten like mange "vanlige" biler med R6 som det er M-biler. Ikke så mye å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Ja, det er jo ca. 10 år siden Tesla for alvor begynte å selge godt her på berget og stjele bl.a. BMW-kunder, så mengden godbiler <10 år med R6 har jo stupa betydelig. På 3-4 serie er det vel nesten like mange "vanlige" biler med R6 som det er M-biler. Ikke så mye å velge mellom.

Det har jo aldri vært stort salg av 5-serie med R6 motor i Norge, hvis vi ser bort fra da 520i hadde R6. Tesla stjal i første rekke 318d og 520d kunder. Men det har i alle år vært massiv bruktimport av slike biler, og det har fylt opp bruktbil beholdningen i landet bra. Nå som også dette har tørket inn så får vi jo nå en situasjon hvor slike biler står stille i pris. Har blitt eksportert ut en del godbiler også, når jeg skulle selge G30en min så måtte jeg stadig riste av meg utenlandske oppkjøpere.

Litt merkelig egentlig at ikke flere importerer, er jo fortsatt penger å hente på dette med det massive prisnivået i Norge. Får vi en liten dupp i Euro kursen så kommer dette til å ta seg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Fredrik 90 said:

Tesla stjal i første rekke 318d og 520d kunder.

Ikke helt enig med deg.

Når Tesla Model S begynte å selge i 2013 var det stort sett folk med over snittet penger som kjøpte disse da de hadde økonomi til å satse på noe ukjent. Model S lå vel på 620-750k i 2013-kroner, pluss minus avhengig av utstyr. Mulig jeg husker feil. . 

Firmabilkundene og 520d-privatkundene heiv seg ikke ordentlig på Tesla-bølgen før 2016-17.  Så det er merkbart færre diesel og bensin 5-serie og A6 fra de siste 10 år enn det var på 2000-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Werther skrev:

Ikke helt enig med deg.

Når Tesla Model S begynte å selge i 2013 var det stort sett folk med over snittet penger som kjøpte disse da de hadde økonomi til å satse på noe ukjent. Model S lå vel på 620-750k i 2013-kroner, pluss minus avhengig av utstyr. Mulig jeg husker feil. . 

Firmabilkundene og 520d-privatkundene heiv seg ikke ordentlig på Tesla-bølgen før 2016-17.  Så det er merkbart færre diesel og bensin 5-serie og A6 fra de siste 10 år enn det var på 2000-tallet. 

Nå har jo prisene hoppet opp og ned veldig med årene, men de startet godt under 500 i 2012/13.

https://www.tv2.no/broom/tesla-model-s-na-blir-super-elbilen-dyrere/13815498/

i starten stjal de nok mest kunder som ville være cutting edge, altså innovatørerene. Main stream kom nok som du sier nærmere 2017/18, men jeg føler vel aldri at model s og x tok veldig over, selv om det var noen som hoppet. Er værre med model 3 og y. y hadde vel 30% av salget i sept. Det er sinnsykt mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Poppy skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=371993814

Må nærme seg ny prisrekord for E28?
image.thumb.png.fc097a44ee04b1b255657b11d2f0b1f0.png

Det der er vel stivt priset også sett opp mot internasjonale priser. Særlig det internasjonale markedet er følsomme for biler som har gått langt. Tror de skal slite med å få solgt til denne prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...