Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, laffe skrev:

IX3 i facelift er jo råkule, tenker på hvordan denne modellen kunne solgt i Norge med litt aggresiv prising og 4x4. Men det er vanskelig å ikke tenke at en ny I4 M50 på kampanje til 599,- er bedre et bedre kjøp enn ca 1år gamle iX3er til 540,- både mtp. verditap og verdi for pengene om man ikke trenger plassen i iX3`en.

Men om budsjettet skal holde og det er prisklassen 350-400 000,- du ønsker å holde deg innafor er det jo fort gjort å peke på ny Model 3 mtp. garanti, pris og at det faktisk er en helt ok bil. Men jeg er helt sikker på at jeg hadde trivdes mye bedre i denne pre-face iX3`en, selv om det hadde vært en vanskelig avveining med tanke på garanti og total bilholdskost. 

Hadde iX3 LCI hatt xDrive hadde jeg hatt den, lett. Hadde nesten 5mnd med iX3 i 2021 til 2022, lekte da med tanken om å finne en skadet i4 og ta frontmotoren fra den og sette inn. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig med det økonomiske aspektet på en bil er vel totalkost under eigerskap? Om Tesla koster 200k mindre og kjøpe inn, så er det vel gjensalgsverdien som betyr noe? Om man da får 220 mer for en i4 enn for Teslaen ( kun ville fantasitall uten noe fakta bak ), så har jo Teslaen kostet mer.. 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skulebollen skrev:

Det som er viktig med det økonomiske aspektet på en bil er vel totalkost under eigerskap? Om Tesla koster 200k mindre og kjøpe inn, så er det vel gjensalgsverdien som betyr noe? Om man da får 220 mer for en i4 enn for Teslaen ( kun ville fantasitall uten noe fakta bak ), så har jo Teslaen kostet mer.. 

Er nok ikke mange som er uenige i dette :) Men hvis en bil koster 370k og en koster 600k er nok sjansen størst for at den billigste taper seg minst i kroner og øre etter 3-5 år. Men det vet man aldri før man selger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, KireS skrev:

Er nok ikke mange som er uenige i dette :) Men hvis en bil koster 370k og en koster 600k er nok sjansen størst for at den billigste taper seg minst i kroner og øre etter 3-5 år. Men det vet man aldri før man selger

En ny Tesla koster 450ish med vinterhjul og 4*4? 

En pent brukt 2024 modell i4 får du for 550? Da er vel skilnaden vesentlig mindre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Marius2002 skrev:

@Skulebollen Ja, men samtidig må det kanskje finansiering til og nå kjører Tesla med fler gode rentekampanjer. Så man sparer en god del der også, som også må tas med i beregningen. :)

Totalen som bestemmer til slutt, inklusive alt. Absolutt 😊 Men om i4 er drømmebilen og Tesla er det billigste man får kjøpt, så skulle det da vere verdt noen prosenter i rente og betale på en i4 istedenfor🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skulebollen skrev:

Totalen som bestemmer til slutt, inklusive alt. Absolutt 😊 Men om i4 er drømmebilen og Tesla er det billigste man får kjøpt, så skulle det da vere verdt noen prosenter i rente og betale på en i4 istedenfor🤔 

Helt klart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 1. gen Model 3 Performance i 2 år fra ny. Det ble litt over 30k km og 120k i verditap. Ettersom strømmen var "gratis" den gang og vi slapp unna en tusenlapp i bompenger per måned vs. fossilbil (så ca. 20-25k i eieperioden) var det jo en kurant bil pengemessig. Renta på lånet var typ lavere enn boligrente nå.

Problemet var ræva kundeservice og mengde tid jeg måtte bruke på å krangle med de. Bilen i seg selv var grei nok. Ikke noe wowzers (annet enn på fart), men stort sett helt kurant til daglig bruk. Om kundeservicen har løftet seg siden sist så kan det være verdt å prøve, selv om jeg personlig ikke hadde gått tilbake til merket med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, E.C. skrev:

selv om jeg personlig ikke hadde gått tilbake til merket med det første.

Har nøyaktig samme erfaring som deg, kjøpte lik bil i september 2019 mener jeg det var. Gikk fælt rett frem, men var ikke så mye mer spennende enn det. Følte den var nervøs i motorveihastighet, og var på service mange ganger for samme feil som aldri ble fikset. Ene vinterhjulet ble levert like rundt som et egg. Fint med servicebil som kommer hjem til deg, men ikke like gøy når feilen kom tilbake 30 minutter etter vedkommende dro. Jeg var dum nok til å kjøpe "full self driving" som bare var piss og bruktmarkedet var helt uinteressert i å betale noe for den pakka. Mener jeg kjøpte ny for 599 og solgte for 429 etter 2,5 år-ish.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...