Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ja spenningen i bilmarkedet er nesten til å ta og føle på. Det er ikke sikkert det som gjelder i dag gjelder om tre år. Sånn sett så synes jeg det er ganske dårlig gjort av myndighetene å være såpass diffuse når det kommer til akkurat dette. De mener vi kun skal kjøpe null utslipps biler om kun fem år, men viser med avgiftene på fossilbiler at de ikke helt har troa på dette selv. Det er ingen som vet om der kommer noe avgifter på elbiler fra neste år, vi blir alle sammen holdt på pinebenken.

Jeg hadde nok ikke kjøpt min bil ny i dag, men skulle jeg kjøpt noe nytt så måtte det vært en ren bensinbil..de føler jeg er på trygg grunn. Når det er sagt så er jeg faktisk ikke bekymret lenger for andrehånds verdien på min bil, jeg ser at det stadig er ett marked for en 5-serie med diesel og firehjulstrekk. Det største problemet tror jeg heller er at det er en sedan fremfor en Touring.

I motsetning til deg @Saltkjelen så skulle jeg ønske at jeg hadde bensinutgaven av min bil. Det er noe eget med den B58 motoren, den er jo nesten som en diesel når man ser på moment. Men jeg er fornøyd med dieselen, jeg skulle ikke ha det igjen men jeg måtte bare ha sekser diesel fra BMW en siste gang før jeg går over på bensin eller hybrid. Det er deilig å fylle for ca 12,- litern og ikke 15,- for litern. Også kjøpte jeg bil med langturer i tankene, vi kjører ofte på tur...i påska skal vi ned til Praha og på sånne turer er diesel konge. Jeg er på ingen måter noen diesel entusiast, jeg har to andre biler i garasjen her som gjerne slurper i seg bensin så det holder. Men til mitt bruksmønster så passer diesel veldig bra, iallfall enn så lenge.

@ahj

Jeg tror nok det stemmer ganske bra for forhandleren her også. Veldig lite diesel som nytt, dette er jo fordi ladehybrid er bedre kjøp i hvert segment. Dog går det en og annen G31ut ser jeg, faktisk en 540d for litt siden.

Brukt går det mye i diesel ja, iallfall her i området 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ her er det kaos og folk har klikka i matvarebutikkene. Folk hamstrer så til de grader, telte 20 kjøttdeigpakker i vognen foran meg. Vært innom 6 butikker idag og 4 igår for å få kjøpt mat til helga og det ble typ 1-2 ting pr. butikk hvis de hadde noe inne. De skulle få inn varer igjen idag, men starter på jobb 07:00 så måtte dra etter jobb, nytteløst.. Bruker og ukeshandle torsdager, men det er bare å glemme når alt er ribbet og folk kjøper inn mat til neste halvåret. Alle som hamstrer skulle fått en kraftig smekk med to-fire over fingrene :gunfire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Marius2002 said:

^ her er det kaos og folk har klikka i matvarebutikkene. Folk hamstrer så til de grader, telte 20 kjøttdeigpakker i vognen foran meg. Vært innom 6 butikker idag og 4 igår for å få kjøpt mat til helga og det ble typ 1-2 ting pr. butikk hvis de hadde noe inne. De skulle få inn varer igjen idag, men starter på jobb 07:00 så måtte dra etter jobb, nytteløst.. Bruker og ukeshandle torsdager, men det er bare å glemme når alt er ribbet og folk kjøper inn mat til neste halvåret. Alle som hamstrer skulle fått en kraftig smekk med to-fire over fingrene :gunfire:

Det er helt vilt! Stakk innom butikken i går for å kjøpe en brus og en snus for å feire fridag, men det fristet å snu i døra når jeg så hvor mange som var inne kl 12 på formiddagen! Skjønner ikke helt logikken å ferdes flokkevis i butikkene når vi vet hvor fort viruset sprer seg. 

 

34 minutes ago, Shattered said:

Jobber i butikk. Skal love at det er kaos. Neste uke kommer det noen svære lass med varer!

Heia dere som må stå i sirkuset av hysteriske mennesker! Hadde alle bare holdt seg til de klare, og tydelige forhåndsreglene man skal ta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, tennbrikket skrev:

Skjønner at dette er off topic tråden, men nå har bimmers gått så mange dager uten corona snakk at jeg kjente en glede hver gang jeg stakk innom forumet etter og ha trålet diverse nettaviser

Vel, vi nevnte dagligvaren hvor folk er littegran psyko og Fredrik delte at han kjørte en fin G30 stille og rolig idag. Jeg regner med det er innafor etter mang en rare diskusjoner i Tulletråden siden versjon 1 av denne tråden :) Jeg vil heller ikke utdype mer om situasjonen enn dette og setter som du pris på snakk som ikke omhandler C19. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at Bimmers bør være en "friplass", men akkurat dette er litt vanskelig å komme unna. 

Ellers så har vel vi bestemt oss for å forsøke leve så normalt som mulig. Vi har ikke hamstret, vi gjør ukehandel på Mandager så det skal bli spennede å se til uka hvor mye som er i hyllene. Men jeg ser ikke noe poeng i å hamstre, vi kommer til å kjøpe det vi normalt sett kjøper. Det jeg derimot er nøye med er håndvask og nærkontakt med andre/fremmede. Jeg kommer til å holde meg unna store forsamlinger og vi kommer heller ikke til å dra avgårde noe sted, men det hadde vi heller ikke planlagt uansett.

Jeg har troa på at hvis man tar nødvendige forhåndsregler når det kommer til hygiene, og ellers forsøker å leve som før så går dette veldig greit 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner jeg er frustrert over hele greia. 
er avgjørelsen om å stenge ned alt overveid og anbefalt av de som kan dette, eller kommer det fordi presset ble for stort om at tiltak må gjøres og man som politiker føler at man må vise at man tar ansvar?
jeg tror det siste, spesielt etter å ha lest litt hva folkehelseinstituttet anbefalte lenge. Problemet er når media begynner å ha artikler hvor influensere anbefaler å ha unger hjemme, sikkert basert på hva rødt politiker Gilbert har uttalt seg om. Han er lege, men neppe spesialfelt på pandemi og virus utbrudd.

i tillegg, hvor kommer smitten fra? 90% av alle smittede er smittet i utlandet. Hva skjer etter disse to ukene,  stenger man ned for at folk kan dra til utlandet, hvor det mest sannsynlig fortsatt er kaos? Hvilke tiltak har man igjen da? 
nei, dette slår meg som dårlig forhastet håndtverk. Mange blir satt i en kritisk situasjon, f.eks. jeg med to små barn kan ikke ha hjemmekontor, da de må følges opp. I tillegg er det forventet fra skolen at eldste mann skal ha hjemmeskole. Jeg er ikke i stand til å passe ei på tre, følge skole oppgaver for ei på seks, samtidig som jeg har hjemmekontor. I tillegg, deleier i et firma med tolv ansatte(konsulenter), prioriteten her må være å ikke gå konkurs. Så for meg så er det helt krise slik situasjonen er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig politisk "håndtverk" fra helt akterutseilte politikere i møte med et problem. Som de har vært, og demonstrert ved problemer i ganske nøyaktig 80år. Et ekte eksempel på å "spare seg til fant" ved at man ikke gikk mer aggresivt ut _før_ problemet var av en dimensjon der man ender opp med å bortimot stenge ned landet i, første omgang, 2 uker.

Jeg blir også imponert over mediene, og politkernes, åpenbare tanke om at "de aller fleste kan ha hjemmekontor". Tja. Det er ganske mange faggrupper som ikke kan det. Det finnes fortsatt praktiske yrker tro det eller ei.

Det blottlegger også at vi er et samfunn som fortsatt mangler forståelse for "beredskap". Tomme for engangshansker etter kun noen få uker? Ingenting lært fra 22 Juli hvor man måte skrape sammen materiell fra halve østlandet?

 

*rant over* - for nå iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...