Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Detta sliter jeg med å se logikken i...

https://www.dinside.no/motor/gjemmer-kilometerstand/72645395

Statens vegvesen vil fra August fjerne muligheten til å søke opp å sjekke bilens kilometerstand historikk. Fordi den strider mot personvern reglene??? Men det blir bedre skjønner dere...så lenge man logger inn med min ID hos Statens Vegvesen så kan man søke opp biler for å sjekke kilometerhistorikk. Da strider det plutselig ikke med personvern regler lenger.. 🤪

Men å søke opp heftelser på en bil i Brønnøysund, det strider altså ikke med personvernet. Der ser man hva bilen har i heftelse, fullt navn og adresse på eier og hvilken bank som har pant i bilen. Veldig logisk..😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men å søke opp heftelser på en bil i Brønnøysund, det strider altså ikke med personvernet. Der ser man hva bilen har i heftelse, fullt navn og adresse på eier og hvilken bank som har pant i bilen. Veldig logisk..😅

Det er vel det neste som forsvinner ! Det neste blir vel at vi må betale for å få tilgang !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøver åpenbart å stoppe folk som bruker crawlere som lagrer info i sine databaser, derfor er også antall oppslag begrenset til 30-50(?) per time per IP-adresse. Sistnevnte er nok mulig å omgå for folk med litt peiling ved å sjonglere proxy, mens bankID blir da verre om ikke umulig. Det er selvfølgelig kjipt for alle oss som gjør oppslag her og der, men på en side så kan jeg skjønne det også. Tipper at de som hanker inn alt i en gigantisk database er enten forsikringsselskap eller de som selger data til forsikringsselskap. Mange kunder bytter sjeldent forsikringsselskap og det er sikkert noen som underrapporterer hvor mye de kjører. Hvis forsikringsselskapene får denne infoen billig nok så er det fort at din årlige premie blir justert opp litt ekstra "uten grunn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/3/2020 at 11:24 PM, Fredrik 90 said:

De som kjører Toyota er da like dårlige til å bruke blinklys som dem med BMW.

Også er de dem som syter på at man alltid har en Audi eller BMW tett oppi bakspeilet. Så gi faen i å kjøre i venstrefila på motorveien i 10 km/t under fartsgrensen da!! Dette er den stereotypen jeg ser meg selv oftest i. Jeg kommer i mine 10-15 km/t over fartsgrensen på motorveien. Innhenter en Skoda Yeti (eller Toyota Rav4, disse er notoriske på dette) som ligger i venstrefil i 100 km/t akkurat...uten at det er noen i høyre fil.

Har lagt merke til at over gjennomsnittet mange Mercedes-sjåfører er dårlige på å bruke blinklys, da spesielt folk som ratter W211.

Det er visse modeller som er gjengangere når det kommer til kjøring i venstrefelt på motorvei, kjøring under fartsgrensen, manglende bruk av speil og generelt evneveik oppførsel bak rattet:

 

yaris.jpg

1024px-1998-1999_Toyota_Corolla_(AE112R)_CSX_liftback_01.jpg

2007_toyota_avensis_wagon_10.jpg

pug.jpg

vw-polo-id-42906530-type-main.jpg

Nissan-LEAF-2011-1600-30.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Kjennern skrev:

Noen som har noe positivt å si om F07 LCI? 😬

Den deler jo basis med F01 7-serie og således er en mer komfortabel bil enn F11. Den har jo også god plass innvendig, stort baksete som vist nok passer ypperlig til selv de største bakover vendte barneseter.  

Etterfølgeren 6-serie GT har enda mer til felles med 7-serien i og med at den leveres med luftfjæring. Har kjørt en G11 med dette understellet og i Comfort+ så er dette den mest behagelige bilen jeg har kjørt. 6-serie GT har også ett litt mer spiselig design, særlig bakfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 GT og 6 Gt er ideelle biler egentlig. Mange liker ikke designet. Men sett bort fra det, så får man en praktisk 7 serie på en måte. Ikke like styltete og stiv som x5, og mer praktisk enn 5 serien. 

Jeg kunne tenke meg en slik etter e61, ikke dumt å se på en slik Kjenner'n :)

 

High peak autos er en kanal jeg ser det meste fra. Han er flink å få frem essensen i bilene, og kommer med konstruktive tilbakemeldinger på det meste, ilag med en tørr vits i ny og ne. Her er hva han har å si om 5 GT:

 

 

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evopower skrev:

5 GT og 6 Gt er ideelle biler egentlig. Mange liker ikke designet. Men sett bort fra det, så får man en praktisk 7 serie på en måte. Ikke like styltete og stiv som x5, og mer praktisk enn 5 serien. 

Jeg kunne tenke meg en slik etter e61, ikke dumt å se på en slik Kjenner'n :)

 

High peak autos er en kanal jeg ser det meste fra. Han er flink å få frem essensen i bilene, og kommer med konstruktive tilbakemeldinger på det meste, ilag med en tørr vits i ny og ne. Her er hva han har å si om 5 GT:

 

 

 

Shotgun på din E61 hvis du skal bytte den ut :P

lyst på E61 530d med x drive. Gira på automat, men quickfix forhandleren til TRF har prøvd og solgt meg inn på m57 med manuell de siste gangene jeg har vært der 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tennbrikket skrev:

Shotgun på din E61 hvis du skal bytte den ut :P

lyst på E61 530d med x drive. Gira på automat, men quickfix forhandleren til TRF har prøvd og solgt meg inn på m57 med manuell de siste gangene jeg har vært der 😝

Det skal jeg legge bak i hjernebarken :) ingenting er bedre enn å selge på forumet til folk som vet hva det går i, istedenfor prutmakere på finn 😛

M57 manuell er noe eget ja, finnes jo ikke lengre. 

Bilen får vedlikehold for nesten 20k nå, så følg med i tråden etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada men denne mannen holder på som aldri før han ,dog bare med mange mellomledd.

Han er jo frekkere enn flatlusa og skjønner ikke at han kan være så kald .

Husker midt under rettssaken ,så var han tingretten på dagen og på Facebook kjøp og salg om kvelden 😀😀👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si mye rart om 5-serie GT, men det er utvilsomt en bil med særpreg og et interiørdesign som er et av BMWs mest vellykkede. Elsker ambientbelysningen som følger med videre under dashbordlisten og muligheten for komfortseter bak, og med et litt kledelig hjulsett og litt senk, er jo disse langt på vei. :) 

bmw-5-series-gt-gran-turismo-2010-intericd6313d76f4c2a913f646f74beeb291b.jpg
HAMANN_5er_GT_side.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...