Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Blir aldri lei denne videon. Makan til sjåfør. Uten å starte noen diskusjon, så kan man si hva man vil, men det hadde ikke vært like underholdende hvis det hadde vært en polestar, tesla, VW osv. Den analoge følelsen, bmw 6er som skriker høyt på turtall sammen med en helt rå sjåfør er noe eget!  God lørdag !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tennbrikket skrev:

Blir aldri lei denne videon. Makan til sjåfør. Uten å starte noen diskusjon, så kan man si hva man vil, men det hadde ikke vært like underholdende hvis det hadde vært en polestar, tesla, VW osv. Den analoge følelsen, bmw 6er som skriker høyt på turtall sammen med en helt rå sjåfør er noe eget!  God lørdag !

 

En video jeg har sett noen ganger av en annen kar som ikke har sin første runde der
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItsFun. Sett denne bilen på etpar biltreff back in the days og da var den steintøff.
 

0.8 bars laddtryck, 650 hk
1.2 bar, 760 hk
1.4 bar, 810 hk
1.8 bar, 920 hk
2.0 bar, 1014 hk vid 7600 rpm/1100 Nm vid 4600 rpm
0-100 km/h 1,6 s
0-200 km/h 6.5 s
0-250 km/h 10 s
0-300 km/h 17 s
Toppfart på 370 km/h

 

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvasi skrev:

ItsFun. Sett denne bilen på etpar biltreff back in the days og da var den steintøff.
 

0.8 bars laddtryck, 650 hk
1.2 bar, 760 hk
1.4 bar, 810 hk
1.8 bar, 920 hk
2.0 bar, 1014 hk vid 7600 rpm/1100 Nm vid 4600 rpm
0-100 km/h 1,6 s
0-200 km/h 6.5 s
0-250 km/h 10 s
0-300 km/h 17 s
Toppfart på 370 km/h

 

Denne har jeg sett i et gatebilblad for mange år siden, den var vell med i getaway Stockholm om Jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Denne har jeg sett i et gatebilblad for mange år siden, den var vell med i getaway Stockholm om Jeg ikke husker feil?

Jo det mener jeg du har rett i.
Usikker på om det var med denne eller Cosworthen han hadde men det var konkurranse blandt folk med motorsykkel hvor fort de klarte å kjøre fra en by til en annen i Sverige, Qvarnis skal ha knust rekorden skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kvasi skrev:

En video jeg har sett noen ganger av en annen kar som ikke har sin første runde der
 

 

En ganske artig video (dekkene er kanskje ikke de aller beste) som viser hvor bra de gamle firesylindrede modellene med transaksel (altså gearkassen bak bygget sammen med differensialen) var fra Porsche (924/944/968). 944 Turbo var en virkelig kompetent evolusjon på det som essensielt var en kraftig videreutviklet 924 - eller i realiteten 931 (som var 924 Turbo). 944 Turbo hadde forøvrig egentlig internnummeret 951 med venstrestyring (952 med høyrestyring). 944 Turbo var markedsføringsnavnet på linje med f.eks dagens 911 Carrera/S som egentlig har internummeret 991.

De nyeste 944 Turbo eksemplarene er nå nesten 32 år gamle så det handler om en veteranbil, men når dette er nevnt så er modellen utvilsomt blandt de aller beste fra den tiden når det gjelder kjøreegenskaper og kjøredynamiske fortrinn (som f.eks tilnærmet 50/50 vektfordeling). Motoren er essensielt en kraftig omarbeidet halv 928 S motor (altså den ene sylinderbanken fra V8 motoren) + en ganske stor KKK turbolader samt to kontraroterende balanseaksler patentert av Mitsubishi (noe som er nødvendig på firesylindrede motorer for nogenlunde fornuftig komfort når de nærmer seg et sylindervolum på 2,5 liter).   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en noe modifisert 944 NA for mange år siden, helt fantastisk bil.  Kjørte fra stort sett alt selv om den neppe hadde over 200hk, jo mer svinger jo fortere ble de borte i speilet. Og når det var vått gikk det fint å drifte i 3.
Har ventet lenge på at den rette 951 skal dukke opp på finn, og når den gjør det kjøper jeg den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kvasi skrev:

Jo det mener jeg du har rett i.
Usikker på om det var med denne eller Cosworthen han hadde men det var konkurranse blandt folk med motorsykkel hvor fort de klarte å kjøre fra en by til en annen i Sverige, Qvarnis skal ha knust rekorden skikkelig.

Fant dette idag, mener også at jeg har bladet itsfun porscha hadde forsida

EEFE2829-D991-4CB8-97CF-347A1CB33C44.thumb.jpeg.6c7298fa73d6a889b0d85682fe8c91ce.jpeg

DB616F84-A71B-4A98-BA6C-75CCD51D2450.thumb.jpeg.2afaccda1b2c1f6d856a2c912b012f99.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, tennbrikket said:

Blir aldri lei denne videon. Makan til sjåfør. Uten å starte noen diskusjon, så kan man si hva man vil, men det hadde ikke vært like underholdende hvis det hadde vært en polestar, tesla, VW osv. Den analoge følelsen, bmw 6er som skriker høyt på turtall sammen med en helt rå sjåfør er noe eget!  God lørdag !

 

 

Magisk hvordan han tar på seg hanskene samtidig som han akser fra 150-220. Da er du i overkant chill :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine favoritter fra Nurburgring, fantastisk å se hvordan han presser bilen og ikke minst lyden. 
 

Gøy kommentar «It ain’t Ferrari’s, Lotus’, GTR’s etc you should worry bout on the ring. It’s the e36’s. Mf’s will total their 36, fix it, and be back for the next TT to go full throttle again. Absolute Mad lads»

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C39BE258-2902-42DE-8753-0FD3979DC19E.thumb.jpeg.88b38cc41723ab81daba29ca774c5db7.jpeg

Jeg sitter her med ett Auto, Motor und Sport blad fra 1991 å ler og koser meg.
Her står det sinte leserbrev på trykk som omhandler det usmakelige designet på den nye 3-serien (E36). Folk mener det er kjedelig, generisk og værst av alt at det ikke ser ut som en BMW lenger. Kunne like gjerne vært en Opel mener en sint E30 eier, som kunngjør at dette er siste BMW han skal eie. Når BMW ikke ser ut som BMW lenger da kan han like gjerne kjøre Audi 80.  

Og dette er jo akkurat som å høre lyden på alle dere i dag som sitter og syter og klager på hvordan BMW designer bilene sine. Jeg er heller ikke uenig i hylekoret, men historien viser at ingenting er forandret på 30 år. Hver gang BMW kommer med noe nytt så blir det ramaskrik...akkurat det samme ramaskriket. Vi er vel alle enige i dag om at E36 en en flott og tradisjonell BMW, sånn som de bygde dem før? Ja annerledes enn E30, men E30 er igjen annerledes fra 2002 og Neue Klasse. Det kalles utvikling 😀

En vakker dag blir vi nok vant til dette også, tiden leger alle sår er det noe som heter 😅 

9FBFDDEE-8B30-49BF-A760-AA3B67CC2DAE.thumb.jpeg.83f9c707779081ed491c4b3da5afd02d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tilbakeblikk og ja, det er alltid noen som ikke kan fordra når det kommer noe nytt. Jeg falt pladask når f10 tok over etter e60 og ønsket den nye modellen velkommen, så det er ikke automatisk at nytt er dårligere. 

De som klagde over e36 i bladet er nok mange av de i dag godt voksne og som enda mener at e30 og E34 var der bmw stoppet å designe fine biler. Hva betyr det? Jo bmw, gikk for en yngre kjøpergruppe. En ny generasjon. De fikk mange nye tilhengere, men frøs samtidig ut de gamle.

Det er akkurat det som skjer med 4 serien med flere modeller nå fra bmw. Et design kalkulert og beregnet på nye og andre kjøpergrupper. Oss i e39 gjengen har de ikke i tankene når de designer 4 serien og er heller ikke et publikum de ser som noe stort å miste (er min teori). Jeg tror for min del jeg blir slik som de som henger igjen på e30 fra gammelt av. Jeg vil aldri like 4 serien fordi den har feil proporsjoner, vinkler og helhet. Altfor bredt sidepanel bak i tillegg til grillen. For meg er det f30/32 som er siste pene og ekte 3/4 serie designmesig. Og mange i hylekoret er nok enig med meg i det. Men derfor er det jo akkurat slik historien gjentar seg, fordi det er gjerne oss litt eldre som mener dette. Mens nye 4 serie tiltrekker seg de yngre. Helt etter boka på en måte :) men da er det jo fint at vi kan kjøpe brukte bmw i flere år til, mens de yngre kjøper modeller med det nye designet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...