Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Noen her som har prøvd Salt-X?

Er nysgjerrig på om det fungerer og om det derfor er verdt å prøve🤔 Kom over dette produktet nå, men må høre med folket her først 😬

F594AA67-3132-47F6-89B8-E04C025D25DE.thumb.jpeg.dc46a2d59f4a43876a1592d95ab861cd.jpeg0319ECE0-7D05-455B-9C84-8543098326F2.thumb.jpeg.3d3d658f542927049678e21eefab788c.jpeg

Les siste kommentar i denne. 

https://www.detailersclub.no/forums/topic/34580-salty/

Jeg kan ikke uttale meg noe som helst om emnet da jeg ikke kan noe om kjemi, men virker som han her har. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Marius2002 skrev:

Noen her som har prøvd Salt-X?

 

Jeg satt også å leste om dette da jeg gjorde en bestilling fra garasjetid men jeg kjøpte det ikke denne gangen.  Ser ikke bort ifra at jeg kommer til å prøve det ved en senere anledning.  Jeg tenker det er lurt å ha litt sunn skepsis, samtidig så synes jeg også at svært ofte når det dukker opp et nytt produkt så blir det synset nord og ned som snakeoil og annet lurium av folk som ikke har prøvd det selv.  Personlig er jeg ikke skrudd sammen slik at jeg alltid tror jeg blir lurt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Salt-x, senest for noen uker siden. Den løser opp salthinna på bilen utrolig bra i kombinasjon med petrokjemisk avfetting. Å legge den på tørr bil før avfetting funka som snus. Bilen ble mye renere med kun avspyling enn hva den vanligvis ville blitt uten å bruke Salt-x 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker egentlig at elbiler er stille. Helt stille. Det har jeg nå og er veldig veldig behagelig. Men idag må de vel ha litt brumlelyd når de kommer ny fra fabrikk. Outlander PHEV er vel værst, høres ut som et dårlig romskip. Men jeg håper man kan customize denne lyden, for om jeg har en elbil engang i fremtiden med slik lyd så vil jeg den skal høres ut som en TIE-Fighter. Jepp 🤓 Dagens random nerdeting, god helg 🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/19/2020 at 8:51 AM, Marius2002 said:

Jeg foretrekker egentlig at elbiler er stille. Helt stille. Det har jeg nå og er veldig veldig behagelig. Men idag må de vel ha litt brumlelyd når de kommer ny fra fabrikk. Outlander PHEV er vel værst, høres ut som et dårlig romskip. Men jeg håper man kan customize denne lyden, for om jeg har en elbil engang i fremtiden med slik lyd så vil jeg den skal høres ut som en TIE-Fighter. Jepp 🤓 Dagens random nerdeting, god helg 🎄

Fortsatt bedre enn det BMW gjør - sender lyd i høyttalerne inne i bilen, sånn at bare de som sitter i den hører "grom" lyd når du gir gass 😛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoKi skrev:

Fortsatt bedre enn det BMW gjør - sender lyd i høyttalerne inne i bilen, sånn at bare de som sitter i den hører "grom" lyd når du gir gass 😛

 

Hadde jeg hatt kliss ny BMW idag så hadde jeg gjort alt i min makt å kode bort det fjaset der, samt pops and bangs som alle unga liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, sveigis skrev:

Angående pops n bangs ,er  det skadelig for motor eller eksosanlegg?

Høres jo helt voldsomt ut på enkelte.🥺

Har null peil derfor jeg spør .

Det er laget sånn fra fabrikken på de fleste nyere performance biler. Er noen spjeld i eksosen som kan åpnes for at det skal smelle og poppe. Akkurat hva som lager pops and bangs på nyere biler er jeg usikker på. Men meningen er at det skal høres ut som uantennt bensin som kommer ut i eksosen. Litt sånn som på gamle racerbiler...en helt utrolig idiotisk trend. Det beste som kommer ut partikkelfilter på bensinbiler er at det ikke lenger er mulig med pops and bang, endelig ble man kvitt dette tullet!

En ting er at det popper i eksosen på en superbil som f eks en Lamborghini. Men når du ser en Golf R som raser bortover mens det smeller og larmer er bare pinlig, britene kaller dette for "fartbox". For alle som kjører slike "boyracere" kjører jo med sportsknappen på og åpene eksos spjeld. La oss gå 15-20 år tilbake når det kommer til ekoslyd 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...