Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Walkabout skrev:

Jeg er Hamilton-fan, så den var bitter å svelge :P 

Riktignok går flaks gjerne opp i opp i løpet av en hel sesong, men skal nesten ikke være mulig å ha så tur som Verstappen har i dag. Hamilton kjører bedre og har full kontroll i 99 % av løpet, før forhold helt utenfor hans kontroll avgjør. Men Hamilton har både tapt og vunnet med minimale marginer tidligere. Uansett en vanvittig avslutning, herlig spenning :D 

Forstår den var tung! De har uansett levert en sesong som viser at begge fortjente å bli verdensmestere i år.

Bilen til LH var uten tvil den raskeste i idag (helt siden de byttet motor). Men det handler ikke kun om sjåføren og bilen, det er et lag spill og i dag burde de som bestemmer strategi tatt inn LH til dekk bytte. Det ble enkel match for Max med nye soft kontra LH på slitte harde dekk. En slutt av de sjeldne, skal ikke gå an som du sier. Men flaksen var i Max sitt favør heldigvis :D 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en opptrapping mot siste løp i dag - forrige løp i Saudi var jo en thriller! Og så en hel sesong som kulminerer i denne avslutningen. Skakke værra muuuli! Helt utrolig, pulsen min stod i taket mot slutten der. Selv om jeg helst hadde sett Hamilton først over mållinja er Verstappen en verdig vinner. Men personligheten, førertypen og kjørestilen til Hamilton gjør at eg setter han hakket over Max. Og den rollen som Checo tok på seg for å få Verstappen opp igjen mislikte jeg selv om det jo er Team Call, ikke Checo sitt valg sånn sett. 
Sinnsyk avslutning uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Jeg er Hamilton-fan, så den var bitter å svelge :P 

Dette var uventet må jeg si 😂

Må ikke glemme det som ALLTID kommer fra briten: I got no grip! Så BOOM er det nok en raskeste runde. 

Begge er kjempe gode. Men for meg fortjener ikke Hamilton å slå Schumacher. Der har du man med karisma. Men nå er nok jeg litt fanboy som har sett Schumacher på trening  hos Ferrari og møtt han. 

Så bra Max vant. F1 trenger andre enn Lewis som vinner hele tiden. 

 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Men det handler ikke kun om sjåføren og bilen, det er et lag spill og i dag burde de som bestemmer strategi tatt inn LH til dekk bytte.

Enig. Dette var en nøkkelsituasjon. Med nye dekk ville Lewis vunnet. Uten makkerens desperate blokk ville jeg personlig vært glad for Max Verstappens seier. Likevel blir det noe bittersweet, når de må dra den. Forståelig, men på grensen til usportslig.

Nerven når Verstappen lå å knivet med Hamilton når løpet ble satt i gang igjen. Fantastisk å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Snagg30 skrev:

Forstår den var tung! De har uansett levert en sesong som viser at begge fortjente å bli verdensmestere i år.

Bilen til LH var uten tvil den raskeste i idag (helt siden de byttet motor). Men det handler ikke kun om sjåføren og bilen, det er et lag spill og i dag burde de som bestemmer strategi tatt inn LH til dekk bytte. Det ble enkel match for Max med nye soft kontra LH på slitte harde dekk. En slutt av de sjeldne, skal ikke gå an som du sier. Men flaksen var i Max sitt favør heldigvis :D 

De hadde sett ut som idioter hvis de hadde gått inn og byttet, gitt opp ledelsen og løpet da kanskje hadde blitt avsluttet bak SC med Verstappen som vinner, så det kunne de ikke gjøre. De ble låst i en uheldig situasjon og kunne ikke sjanse på noe annet, dessverre. Red Bull ville gjort motsatt av Mercedes uansett, sånn sett mer ideelt å ligge bak i slike situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hallgrim86 said:

Det var også en merkelig avgjørelse å la biler som lå en runde bak ligge der en stund for så å slippe de. Det er tydelig at det ble tatt et valg om å kjøre en siste runde live, for etter reglene skulle løpet ha endt under SC. Dette fordi backmarker skal ha hente seg inn - så en full runde - så race. De droppet den fulle runden, og da ble det RB seier.

Dette er ihvertfall hva jeg har forstått av reglene og det som har blitt skrevet. Derfor klikker det for Toto, og flere sjåfører reagerer som de gjør. At Christian Horner ber racelead om å slippe de ut på en siste runde og fjerne backmarker gjør ikke akkurat situasjonen mindre betent.

Det sagt, disse avgjørelsene har gått i øst og vest hele sesongen og har rammet rimelig tilfeldig slik jeg ser det.

Helt enig. Dette er en ganske forklarende artikkel om hva som skjedde og hva som skulle ha skjedd. Så en større debatt rundt løpsleders rolle og mandat ser ut til å være i emning og på sin plass.
 

https://www.motorsport.com/f1/news/why-masis-latest-marginal-call-has-left-f1-with-a-sour-taste/6880828/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hallgrim86 skrev:

Det var også en merkelig avgjørelse å la biler som lå en runde bak ligge der en stund for så å slippe de. Det er tydelig at det ble tatt et valg om å kjøre en siste runde live, for etter reglene skulle løpet ha endt under SC. Dette fordi backmarker skal ha hente seg inn - så en full runde - så race. De droppet den fulle runden, og da ble det RB seier.

Dette er ihvertfall hva jeg har forstått av reglene og det som har blitt skrevet. Derfor klikker det for Toto, og flere sjåfører reagerer som de gjør. At Christian Horner ber racelead om å slippe de ut på en siste runde og fjerne backmarker gjør ikke akkurat situasjonen mindre betent.

Det sagt, disse avgjørelsene har gått i øst og vest hele sesongen og har rammet rimelig tilfeldig slik jeg ser det.

Enig i det. Normalt slipper de alle som ligger en runde bak forbi og kjører ytterligere en runde bak SC slik det står i reglene. Men nå slapp de kun de bilene som lå mellom HAM og VER og kastet inn SC og i praksis ga seieren til RB. Sett så og si alle løp siden tidlig 90-tall og aldri sett det har blitt gjort på den måten. Vært ganske inkonsekvent ift regler i år ja, så det måtte jo såklart bli noe slikt helt på slutten også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som ferdes på motorvei vet hvor sykt irriterende det er med vogntog som legger seg i venstrefila for å kjøre forbi ett annet vogntog. Særlig de som legger seg ut selv om du og andre biler kommer bak, de bruker bare størrelsen sin og presser seg ut. Vel...i dag på E18 måtte jeg stoppe raskt på en rasteplass i Vestfold, i det jeg stopper så ser jeg en sort G31 med masse blålys som nettopp har stoppa ett vogntog. Førerdøra på BMWen fyker opp og en polis masjerer bestemt mot førerhytta på vogntoget. Jeg steger ut av bilen og observerer det hele i det jeg skal hente ladekabel til mobilen i bagasjerommet. Døra på traileren røskes opp og jeg hører med en lettere forbanna tone "I 110 sona så legger du deg faen ikke ut i venstrefil når det kommer trafikk bak, er du klar over hvor hardt vi måtte bremse...livsfarlig!!" Hører noe mumling inne i hytta før den sinte polisen avbryter "attpåtil så kjører du forbi hele tre andre vogntog...bruker du ikke speilene...så du ikke køen som hopet seg opp bak deg" Hører mumlig igjen fra hytta før han igjen blir avbrutt "jeg er ikke interessert i å høre...i dag kommer dette til å koste deg ett forelegg. Ta med deg førerkort å papirer og kom å sett deg bak i bilen min"

Made my day 👍😎

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fahad skrev:

På fredag ble jeg eier av en Porsche Taycan. Får bilen neste uke 🙂

Litt rart å gå bort fra Bmw etter nesten 15 år med kun Bmw.. synd at leveringstiden på i4 er så lang, klarer ikke å like den helt 100%, men kunne uansett tenkt meg en..

Gratulerer @Fahad😀 Bilder må til ja. Men regner med det dukker opp noen på Insta etterhvert  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...