Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Ingvaldsen skrev:

https://no.roborock.com/pages/roborock-s7-maxv

roborock-s7-maxv-ultra-produktbild-aufmacher.thumb.jpg.97e1f4a9bb31eaff6a65dfbed5f20575.jpg

endelig kom det en skikkelig arvtager etter min trofaste roborock s6! 

denne skal i hus i løpet av året, mens den jeg har blir nedgradert til kjelleretasjen :D

 

s6'n min har nå gått snart 300 timer på 1,5 år uten et eneste feilslag, og har gjort en formidabel jobb! den går på fast tidsplan slik at den går vær natt i ukedagene.

nå skal det bli stas med en som faktisk vasker litt også, samtidig som den kan gå en måneds tid uten å måtte tømmes eller fylles med vann manuelt. 

Har akkurat planlagt det samme, husets S6 MaxV får pensjonen i underetasjen - mens det blir investert i en S7 MaxV oppe. Fantastisk produkt som faktisk gjør en helt OK støvsugerjobb.

 

Moppefunksjonen på S6 er mer gimmick enn funskjon, så er meget spent på S7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, scoot skrev:

Moppefunksjonen på S6 er mer gimmick enn funskjon, så er meget spent på S7.

Ja på s6 gjør den ikke store forskjellen

men på s7 med store dockingen så vil det nok fungere skikkelig bra, men uten autovasken og auto fyll så blir det bare en gimmick der også

derfor blir det den dyreste pakken her i huse for å få full utnyttelse 

ser også at man kan bruke såpe sammen med s7, helst den de har anbefalt selv

men det hadde vært stas med grønnsåpelukt vær mårgen når jeg står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Skal vurderes! Ikke ille pris heller for «hele pakka». Nå hadde jeg planer om å oppgradere til en skikkelig Miele støvsuger, men motoreffekten på dagens støvsugere er jo latterlig lav?! Så da tenker jeg at jeg kan beholde den kjipe Miele støvsugeren jeg har og heller gå for Roborock.

Nå har jeg av lydmessige(stereo) årsaker tjukke tepper i stua.. Da får jeg heller ta de manuelt nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Ja på s6 gjør den ikke store forskjellen

men på s7 med store dockingen så vil det nok fungere skikkelig bra, men uten autovasken og auto fyll så blir det bare en gimmick der også

derfor blir det den dyreste pakken her i huse for å få full utnyttelse 

ser også at man kan bruke såpe sammen med s7, helst den de har anbefalt selv

men det hadde vært stas med grønnsåpelukt vær mårgen når jeg står opp.

Ja, det var maxv modellene jeg egentlig tenkte på - men gadd tydeligvis ikke skrive det i stad 😂. Må nesten gå for full pakke for å få en god følelse av hvor bra det evt funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var nyttig informasjon, har gått lenge å lurt på en sånn støvsuger. Lufta det for kona og hun hadde også gått lenge å tenkt på en sånn, uten å nevne noe. Så til uka så får vi se om vi ikke går å skaffer oss en sånn vi også 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten at Mazda er Mazda, så har de på nye CX-60 PHEV valgt å beholde hjulet i midtkonsollen som er ctrl+c ctrl+v fra BMW. Men de har også valgt å deaktivere touchskjermen under kjøring og en må da bruke hjulet. Det er jo gjort av sikkerhetsmessige årsaker, men likefullt kult. Bilen i seg selv er stilig, men med en pris fra 600-700 så er det mye annet som frister. :) 

44BE0ED5-590A-4375-849C-F2227AD8C625.jpeg.8ff7c4c3f09dcc47466384f1bb4b3d19.jpeg051904A8-E4BA-4692-955E-6E9A16470C06.jpeg.7cf26bdc5ba947aba2d2c8305157daf2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså dere ,,i et liv må man gjennom mye .

Mye fint og mye vondt ,sorger og gleder .

Men helt ærlig dere jeg holder på hjemme nå med maling og fiksing og noe så grusomt kjipt kan det vel ikke finnes på denne jord 🥵🥵

Altså når jeg begynner å tikse banneord for meg selv ,da er det noe galt …

Naboen min sa det nå istad at dette kan virkelig ikke være bra for helsa di Jan 😊.

Du er jo en av de blideste som finnes ,men den siste uken har du blitt en mutt og sur herre .

Så folkens for å unngå å havne på post B på Sørlandets sykehus (Psyk),har jeg nå tatt rev i seila .

Nå kommer der to stk og skal se på huset ,så tar de seg av resten nå mens jeg reiser til Kreta i august 😎

Plutselig ble det gøy å male her og jeg smiler 

Nå er frontparti tatt og skal beise gulv imorgen :

879E7D91-ED15-4309-9FE2-1017592D9616.thumb.jpeg.d2712eed3df0ee36a6c9f7c70a358805.jpeg

85B6BAD1-9E30-41B0-AB26-BEED298D5846.thumb.jpeg.3ea1b424a4ef13ec1a21c88bb85937b7.jpeg

Så har jeg kjøpt ei satans svær Champagne flaske som skal ned ila helga .

En kombinasjon av at fruen har bursdag ,men aller mest for at jeg har landet maling og arbeidet der 😊😊

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe på hus kan virkelig ta motet fra en @sveigis I 2018 så vaska jeg, skrapte og malte hele huset to strøk i løpet av sommern… Stå i øverste trinnet på stigen, klamre seg fast i mønet med ene armen og male med den andre…aldri mer. Jeg er jo dessverre blitt litt sånn med huset og eiendommen som jeg er med bil, type petimeter. Og det er en uendelig digg følelse når jobben er gjort, og man labber barbeint rundt huset om sommeren og regelrett beundrer hvor pent og ryddig alt ser ut. Ikke noe maling som flasser, ikke grønske eller mose, nyfugede heller, ren asfalt, slått plen…huset fra 1998 som hadde ett vedlikeholdsetterslepp ser jo ut som det bare er noen få år gammelt. Det er som med en ren og nyvasket bil…en fordømt god følelse og lønn for strevet 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sveigis skrev:

Altså dere ,,i et liv må man gjennom mye .

Mye fint og mye vondt ,sorger og gleder .

Men helt ærlig dere jeg holder på hjemme nå med maling og fiksing og noe så grusomt kjipt kan det vel ikke finnes på denne jord 🥵🥵

Altså når jeg begynner å tikse banneord for meg selv ,da er det noe galt …

 

Det er godt vi er forskjellige. Yngste søsteren min jobbet som maler i nesten 20 år før hun ble lærer for å lære opp framtidige malere.

Jeg husker veldig godt når hun var lærling og kom hjem en dag, veldig fornøyd. Hun hadde malt lister hele dagen og kost seg glugg i hjel. Det er ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Å jobbe på hus kan virkelig ta motet fra en @sveigis I 2018 så vaska jeg, skrapte og malte hele huset to strøk i løpet av sommern… Stå i øverste trinnet på stigen, klamre seg fast i mønet med ene armen og male med den andre…aldri mer. Jeg er jo dessverre blitt litt sånn med huset og eiendommen som jeg er med bil, type petimeter. Og det er en uendelig digg følelse når jobben er gjort, og man labber barbeint rundt huset om sommeren og regelrett beundrer hvor pent og ryddig alt ser ut. Ikke noe maling som flasser, ikke grønske eller mose, nyfugede heller, ren asfalt, slått plen…huset fra 1998 som hadde ett vedlikeholdsetterslepp ser jo ut som det bare er noen få år gammelt. Det er som med en ren og nyvasket bil…en fordømt god følelse og lønn for strevet 😀

Er veldig enig med deg og liker å ha ting på stell selv på eiendom ,men er bare det at dette er så dritt kjedelig at man blir gal .

På en bil eller båt ,ser man en ende på tingene men føler man aldri blir ferdig når man maler ..

Uansett i skrivende stund så er mye landet og det er som du sier ,en god følelse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Vegard_ skrev:

Antar at noen her inne har vært på GS treffet i Bud, det finnes vel parkering noe sted for de som ikke vil registrere/stille ut bilen?

Jepp :) Samtidig kan du nå bare kjøre inn og blir gjerne henvist til en parkering litt utenfor hovedområdet, 95% har ikke bil som skiller seg godt nok ut og havner derfor "i mengden". Det betyr ikke at bilen ikke er flott eller strøken altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...