E.C. Skrevet Januar 31 Skrevet Januar 31 Løyet og løyet. Gjelder vel å sette seg inn i hva de ulike tingene faktisk betyr og hva som egentlig måles, samt hvordan det regnes. Det er jo ikke unormalt at de som prøver å fremme noe eller selge noe fremstiller ting unormalt kunstig. fupsaker, Marius2002 og Rune-K reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Fredag kl. 14:08 Skrevet Fredag kl. 14:08 2 timer siden, E.C. skrev: Løyet og løyet. Gjelder vel å sette seg inn i hva de ulike tingene faktisk betyr og hva som egentlig måles, samt hvordan det regnes. Men hvor mange som leser i media tror du setter seg inn i alle overskriftene de skroller forbi?
Robkill Skrevet Fredag kl. 14:16 Skrevet Fredag kl. 14:16 Det var sittende regjering flere år tilbake som bestemte at lastebiler skulle holdes utenfor i første omgang. Nasjonal transportplan 2018-2029 Nye personbiler og lette varebiler skal være nullutslippskjøretøy (elbiler og hydrogenbiler) fra 2025 Nye bybusser skal være nullutslippskjøretøy eller bruke biogass i 2025 Innen 2030 skal nye tyngre varebiler, 75 prosent av nye langdistansebusser og 50 prosent av nye lastebiler være nullutslippskjøretø Innen 2030 skal varedistribusjonen i de største bysentrene være tilnærmet nullutslipp.
E.C. Skrevet Fredag kl. 14:27 Skrevet Fredag kl. 14:27 15 minutes ago, Fredrik 90 said: Men hvor mange som leser i media tror du setter seg inn i alle overskriftene de skroller forbi? Neppe mange, men jeg vil nå påstå at om man skal komme med krasse uttalelser om noe så er det en fordel å ha satt seg noe inn i saken det gjelder og ikke forvente å ha en fullverdig diskusjon når man selv ikke møter opp med annet enn avisoverskrifter til å argumentere med. Ron Jeremy, Snagg30 og mr.pingu reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Fredag kl. 16:02 Skrevet Fredag kl. 16:02 1 time siden, E.C. skrev: Neppe mange, men jeg vil nå påstå at om man skal komme med krasse uttalelser om noe så er det en fordel å ha satt seg noe inn i saken det gjelder og ikke forvente å ha en fullverdig diskusjon når man selv ikke møter opp med annet enn avisoverskrifter til å argumentere med. Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener men. Det jeg stusser litt over er hvordan sannheter tilpasses og justeres, og det synes jeg er en uting. Folk tror jo på det som står i overskriftene, og da vil jeg mene at veldig mange får feil inntrykk. Det er jo nettopp avisoverskriftene som jeg synes er problemet, går ikke an å stille opp med noen annen fakta da det er vanskelig å få tak i. Nettopp fordi media manipulerer. Olaandref reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Fredag kl. 16:25 Skrevet Fredag kl. 16:25 Tenker at hvis avisen ikke greier å henvise til sine kilder og hvor påstander kommer fra så er det bare å hoppe over den artikkelen. Aviser og slikt lever av at noen leser, så det er klart at provoserende og "på spissen"-overskrifter genererer mer klikk. Da er det greit, først som sist, å ta ting man leser med en klype salt. Hvis man tenker at noe var interessant så kan man lete opp litt mer informasjon på egenhånd. Det er dog som du sier ikke alle som evner å sette seg inn i ting og da blir det fort diskusjoner i etterkant, med noen som ikke kan så mye om saken. Som den deilige "halv skatt i desember"-diskusjonen som kommer hvert år, der folk ikke ser forskjellen mellom "halv skatt" og "halvt skattetrekk" og kontrer med at "MEN JEG FÅR DA MER UTBETALT, DA ER DET HALV SKATT!" 💀 Ingvaldsen, tambur4, Fredrik 90 og 1 annen reagerte på dette 3 1
Ron Jeremy Skrevet Fredag kl. 19:48 Skrevet Fredag kl. 19:48 Det er skremmende lite objektiv og sannferdige artikler i media. Dette har bare blitt verre og verre de siste par tiårene. Man vet hvordan skribentene stemmer politisk og det reflekterer vinklingen og mediebildet i (for) stor grad. At du Fredrik90 tror på det du leser, vel - tro om igjen. Og er det noe som interesserer deg, sett deg inn i emnet og les flere kilder fra ulike hold. Hvis man f.eks tar en «enkel» sak som Israel /Palestina konflikten, får man et ensidig bilde fra Norsk media/politikk Ser man derimot på Dansk/Svensk/ eller mer internasjonal media, får man betydelig flere kilder og man ser lettere hele bildet og man ser at det er langt mer komplekst og nyansert enn hva Norsk media presenterer. Generelt @Fredrik 90 bruker du mye tid på tendensiøse vinklinger, hvem prosentandel elbiler har i Norge er isolert sett lite interessant. Det er et symbol på en politisk målsetning, lite annet. Kjør det du vil og la andre ta sine egne valg, basert på sine egne vurderinger. 😉 Snagg30, fupsaker, tambur4 og 1 annen reagerte på dette 4
Kvasi Skrevet Fredag kl. 23:49 Skrevet Fredag kl. 23:49 (endret) 4 timer siden, Ron Jeremy skrev: Kjør det du vil og la andre ta sine egne valg, basert på sine egne vurderinger. Blandt folk flest, hvor mange tror du faktisk kjøper bil kun basert på egne vurderinger? Pirker du litt i det og kommer til mye over 15% tror jeg du tar feil.. Endret Fredag kl. 23:52 av Kvasi
liffi Skrevet Lørdag kl. 08:07 Skrevet Lørdag kl. 08:07 På 22.12.2024 den 19.27, liffi skrev: Sitter her en Søndag kveld! Kona dro brått til ei vennine, jeg skal jobbe i morgen.. etter et par glass ila helgen har man gjort flere "dumme" avgjørelser.. så nå googler jeg hevesett, offroad hjul å div til Porsche Cayenne.. så får vi se om "drømmen" blir å fullføre. I følge google så har det blitt gjort så muligheten er der 🥶 "alle" bygg er jo av diesel. Den trenden kan man ikke følge fupsaker, Ampera, Skulebollen og 4 andre reagerte på dette 7
Otis Skrevet Lørdag kl. 19:32 Skrevet Lørdag kl. 19:32 (endret) Da er jeg endelig ferdig med å montere el.start på min snøscooter. Det er ganske annerledes å skru på snøscooter kontra bil mht ledninger. På en snøscooter må alle ledninger ligge/plasseres pinlig nøyaktig. Med 2-takt motor blir det mye vibrasjoner å alt er trangt. I tillegg så var ledningsnett som fulgte med dårlig tilpasset og feil lengder på både hoved kabel stamme å skjøter. Så det var mye tilpasninger for å få alt på rett plass, hvor det ikke kan gnikke på gnu mot noe. Motoren var ute 3 ganger, før den fant plassen sin. Men nå er det altså ok. Snøscooter som er omtalt er en Arctic Cat xf8000 2014 modell. Så om noen trenger å diskutere det chassiset, så har jeg stifte et ganske godt bekjentskap med aktuell modell. Endret Lørdag kl. 19:33 av Otis Skrivefeil
Iv3rs3n Skrevet Lørdag kl. 20:09 Skrevet Lørdag kl. 20:09 Hvilke tanker har folk rundt slike grupper? Det er jo åpenlyst gruppe for svartarbeid. Jeg har altså full forståelse for at ikke alle har råd til dyre verkstedregninger på gammal sliter/familiebil altså. Skal ikke si at jeg "aldri" har hjulpet noen kjenninger av meg/familien som har spurt om hjelp til bil, men åpenlyst arbeid slik som dette må vel blinke noen varsellamper hos statens uvesen tenker jeg.. Ron Jeremy reagerte på dette 1
Otis Skrevet Lørdag kl. 20:58 Skrevet Lørdag kl. 20:58 Jeg er ikke direkte for svart arbeid, men jeg synes litt at det er kurant at man bistår folk i ny og ne for å utføre arbeid. Feks om folk ikke har for mye penger, eller man vil ha det billigere enn verksted. Verksted tar uhorvelig mye penger for mange deler. Men igjen, jeg skal ikke si at jeg synes svart arbeid er det beste som finnes. Men jeg forstår situasjonen til mange, om hvorfor man både utfører og ber om svart arbeid mtp økonomi. fupsaker, ///M-ini95, Iv3rs3n og 1 annen reagerte på dette 4
Fredrik 90 Skrevet Lørdag kl. 21:25 Skrevet Lørdag kl. 21:25 Jeg er ikke i mot svart arbeid, eller betalte vennetjenester som jeg kaller det. Det er klart at når folk får restaurert ett hus ved hjelp av svart arbeid så går det langt over streken. Men at en kompis som er elektriker kobler opp ladeboks hos meg for ett brett med øl…eller at en kollega bytter fjærer bak på E34en "på kveldstid" har jeg ingen betenkeligheter med. Alt med måte tenker jeg. Iv3rs3n reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Lørdag kl. 21:59 Skrevet Lørdag kl. 21:59 For et samfunn er det meste tolererbart i små mengder, problemene oppstår når mange nok begynner å gå en "alternativ vei". Hvis mange nok jobber svart uten å betale skatt, svindler på forsikringa, tar ut egenmelding for å ha fri, kaster søppel langs veien, etc. så har man plutselig rasert gode holdninger og ordninger man har her i landet. Har hørt om enkelte som er uføretrygdet på papiret og skrur/jobber svart nærmest fulltid. Kleint og absolutt ikke greit. Lars S, ///M-ini95, Marius2002 og 5 andre reagerte på dette 8
Iv3rs3n Skrevet Søndag kl. 06:12 Skrevet Søndag kl. 06:12 8 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg er ikke i mot svart arbeid, eller betalte vennetjenester som jeg kaller det. Det er klart at når folk får restaurert ett hus ved hjelp av svart arbeid så går det langt over streken. Men at en kompis som er elektriker kobler opp ladeboks hos meg for ett brett med øl…eller at en kollega bytter fjærer bak på E34en "på kveldstid" har jeg ingen betenkeligheter med. Alt med måte tenker jeg. Her er vi enige, og alt med måte er helt sant 8 timer siden, E.C. skrev: For et samfunn er det meste tolererbart i små mengder, problemene oppstår når mange nok begynner å gå en "alternativ vei". Hvis mange nok jobber svart uten å betale skatt, svindler på forsikringa, tar ut egenmelding for å ha fri, kaster søppel langs veien, etc. så har man plutselig rasert gode holdninger og ordninger man har her i landet. Har hørt om enkelte som er uføretrygdet på papiret og skrur/jobber svart nærmest fulltid. Kleint og absolutt ikke greit. Du er inne på noe der, men er jo vanskelig å sette en grense sånn sett. Å så har vi dem som skrur for å livnære seg og klare å få økonomien til å gå rundt, det er jo uten tvil å gå for langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå