eivi91 Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 12 hours ago, papertiger said: https://www.instagram.com/share/_m21x4AM8 et grotesk eksempel på hvor stor G90 er. Ser ikke ut som at G90 går inn i den garasjen der nei. 😅 Men slett så galt kan det vel ikke være, det må være noe med vinkelen bildet er tatt i. Her er samme sammenligningen, og det ser ikke like ut av proporsjoner ut der, selv om ja, G90 er en stor bil: https://www.carsized.com/en/cars/compare/mercedes-benz-c-2011-estate-vs-bmw-5-2023-sedan/rear/ Her sammenlignet med E39: https://www.carsized.com/en/cars/compare/bmw-5-1999-sedan-vs-bmw-5-2023-sedan/ Marius2002, Otis og fupsaker reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 5 timer siden, liffi skrev: Men parkeringsplassenen blir mindre føler jeg 😅 får jo nesten ikke opp døra på bilene lenger jo satt på spissen Det er vel snakk om at standarden for parkeringsplasser skal endres for å imøte komme stadig større biler. 4 timer siden, ahj skrev: Hadde du begynt uten å skrive tastaturkrigere kunne jeg tatt deg seriøst her. Men siden du valgt akkurat det ordet, så beskrev du deg selv veldig godt og jeg klarer ikke å ta deg seriøst når du beskriver oss slikt. Til neste gang, begynn på en annen måte uten å kaste alle under bussen inkludert deg selv. Da kan vi ha en diskusjon om besparinger som BMW bedriver. Jeg lever fint med at du ikke tar meg seriøst, denne diskusjonen har vi hatt flere ganger her uten deg så det overlever vi også. Hvis du ikke kan delta i en diskusjon på nett fordi du ikke liker andre sin retorikk så er det kanskje like greit at du lar være. Man kan ikke like alle 😀 Det sagt, med "tastaturkrigere" så mener jeg hele internett og sosiale medier under ett. Her inne på Bimmers.no er det ikke vanskelig å få forståelse for at det egentlige problemet med G60 er kvaliteten og nedgraderingen av hele bilen. Ute på det store nettet så drukner dette i støyen rundt at bilen er så stor og så tung, masse unødvendig støy fra en skare med folk som ikke har kjørt bilen…knapt nok sittet i den. Jeg har kjørt den flere ganger, journalister har kjørt den og alle er vi enige i at bilen kjører helt fantastisk. Og da suger det max når interiøret og utstyret…eller retter sagt mangelen på sådan gjør at bilen ikke har den X faktoren vi er vant med i en ny og dyr BMW. ahj reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 (endret) 1 hour ago, Fredrik 90 said: Her inne på Bimmers.no er det ikke vanskelig å få forståelse for at det egentlige problemet med G60 er kvaliteten og nedgraderingen av hele bilen. Ute på det store nettet så drukner dette i støyen rundt at bilen er så stor og så tung, masse unødvendig støy fra en skare med folk som ikke har kjørt bilen…knapt nok sittet i den. Jeg har kjørt den flere ganger, journalister har kjørt den og alle er vi enige i at bilen kjører helt fantastisk. Og da suger det max når interiøret og utstyret…eller retter sagt mangelen på sådan gjør at bilen ikke har den X faktoren vi er vant med i en ny og dyr BMW. Akkurat her har du veldig rett. Testene jeg leser om 5-serie (norske medier) adresserer ikke disse nedgraderingene i det hele tatt. Som om dette er et akseptabelt nivå å ligge på. Kun Mil etter mil tar dette opp i sin prøvekjøring av G90. De andre nevner kun hvor bra den kjører og peker på at det er en elektrisk stasjonsvogn. Joda, men hva med prisen kontra premium opplevelse? Jeg ble oppriktig skuffa når jeg satt inni en hos Bavaria. En godt spekket utgave. Men føles veldig billig innvendig. Har ikke kjørt en, da den rett og slett ikke har fattet min interesse som gjør den verdt å bruke tid på for min del. At en 15 år gammel 5er kan føles mer sober og luksuriøs innvendig enn en sprell ny skurrer veldig. Da har de høye herrer i München bomma veldig på målskiva. Endret Februar 14 av papertiger Otis, Saltkjelen, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 4 1
BrokeBoi Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 (endret) Noen som har lakkert opp hele frontfangeren og/ellers panser i det siste og kan si noe om hva som er "normal" pris for dette på verksted om dagen? Det begynner å samle seg opp en god del steinsprut på bilen min, og jeg vurderer å få fikset dette til sommeren. Endret Februar 14 av BrokeBoi
awt Skrevet Februar 14 Forfatter Skrevet Februar 14 Det lurer jeg også på. Virker som om prisen på lakkering har gått gjennom taket de siste årene.
papertiger Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 (endret) 53 minutes ago, BrokeBoi said: Noen som har lakkert opp hele frontfangeren og/ellers panser i det siste og kan si noe om hva som er "normal" pris for dette på verksted om dagen? Det begynner å samle seg opp en god del steinsprut på bilen min, og jeg vurderer å få fikset dette til sommeren. Ja jeg er midt oppi det på 5eren selv nå. Har hatt en reklamasjon mot Bavaria på dårlig lakkeringsresultat av frontfanger etter en forsikringsskade der bilen vår ble rygga på. Frontfanger ble lakkert opp, men med tydelig fargeforskjell som vist under. Enden på visa er at lakk firmaet Bavaria har brukt lakkerer hele fangeren om igjen + utflekk (hele panseret og ned over skjermer). Det koster ca 10000kr som de dekker. De legger også mer lilla i fargen, da den nyansen de hadde brukt virket å mangle lilla i sin helhet. Men pga en del steinsprut på panseret, så vil dette bli seende stygt ut da du vil se hakkene under ny lakk. Utbedring av dette dekker ikke lakkfirma, så det koster oss ca 7500kr, da sliper de ned hele panseret til bart stål og bygger opp igjen. Så totalpris for gildet: ca 17500kr. Da mener de selv at de ikke har noe igjen på jobben (altså slik det skal være på reklamasjon), det var ingenting å hente i å prute pris her. Du er kanskje heldigere med en safirsort bil som gjør jobben enklere i forhold til tilstøtende flater, middelhavsblå er mildt sagt utfordrende å lakke. Fikk lakkert opp bakfanger på vår safirsorte 4er, det kosta vel 7500, og kunne ikke se fargeforskjell på tilstøtende flater etterpå i motsetning til som vist under. Endret Februar 14 av papertiger Ampera, Otis, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 2 2
BrokeBoi Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 @papertiger Kjedelig at det ble så tydelig fargeforskjell på bilen din. Det var også en av grunnene til at jeg ville ha en relativt ukomplisert farge som safirsort metallic, da sannsynligheten for nyanseforskjeller er lavere. Jeg hadde sophistogrå metallic på den forrige bilen, og til tross for at jeg likte fargen veldig godt, var dette en farge som mange verksteder slet med å matche når de skulle lakkere opp deler for meg. Det var spesielt det brune skjæret i direkte sollys som var vanskeligst å få til korrekt. Prisen du nevner på 17,5k for både frontfanger og panser er vel egentlig sånn ca det jeg har sett for meg at det skulle ende opp med å bli. Hvilket verksted er det Bavaria bruker? Panseret tenker jeg å legge PPF på når jeg har lakkert opp steinsprutene der, for det å måtte ta hele panseret hver gang man har fått noen nye steinsprut blir fort veldig dyrt i lengden.
liffi Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 sophistogrå metallic Er vel det jeg har 🤔 fikk lakkert frontfanger før jul å synes den matcher ganske så bra. Ser jo noe forskjell men er vel sjeldent man får dette helt 100 .. "problemet" er vel overgangen over grillen til panser som er ganske flat samt forskjerm så man ser lettere forskjell der kanskje? Men synes ganske nærme men ikke på litt avstand. jeg også tenker å ta og flekke ut hvis det plager meg for mye men nå er jo stripene på 🥶 men dem må kanskje gjøres om. Montert litt for lavt + løsnet litt noen steder Marius2002 reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 (endret) @BrokeBoi jeg tok det via forsikringen som da brukte Bavaria Stavanger som er nærmest, som igjen brukte Lura Billakkering. De er et velrenommert firma i området her, men akkurat denne jobben var ikke tilfredsstillende utført. holder du til på det sentrale østland har jeg vel her inne på Bimmers fått et godt inntrykk av resultatene Auto Skade på Lørenskog (?) leverer fra seg. Endret Februar 15 av papertiger Morten B reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 Er vel og litt vanskelig å få plastfanger til å matche helt 100% med alu paneler? liffi reagerte på dette 1
BrokeBoi Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 @papertiger Har hørt mye positivt om Auto Skade på Lørenskog og tenker å høre med dem om hva dette vil koste veldig snart. Har også hørt at de er blant de dyrere karosseriverkstedene, så det er greit å vite hva folk sånn ca betaler for denne type arbeid.
papertiger Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 3 hours ago, Daniel. said: Er vel og litt vanskelig å få plastfanger til å matche helt 100% med alu paneler? Det er det, så en anelse forskjell må en kunne tåle. Men her har de rett og slett bommet på nyansen. Lilla er fraværende, ser mer ut som en mørk blåfarge.
Daniel. Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 1 time siden, papertiger skrev: Det er det, så en anelse forskjell må en kunne tåle. Men her har de rett og slett bommet på nyansen. Lilla er fraværende, ser mer ut som en mørk blåfarge. Ja, minner litt om den runden jeg hadde med min gamle F11 😅 Ser for meg at det blir en runde med fargeforskjeller hvis jeg skal få noe lakkert på E91n også 🤔 Spacegrau er visst ikke lett å matche heller.
Marius2002 Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 Planlegger sommeren. Hvis jeg tar med familien på tur til Disneyland i Paris med bil - tips til rute og hva en må tenke over? Noe en bør se på veien? Dusy reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 12 minutter siden, Marius2002 skrev: Planlegger sommeren. Hvis jeg tar med familien på tur til Disneyland i Paris med bil - tips til rute og hva en må tenke over? Noe en bør se på veien? Nurburgring og Spa har alle godt av og svinge innom il.a livet. Er vel ikke store omveien 😊 Marius2002 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå