NOBILITET Skrevet Torsdag kl. 12:21 Skrevet Torsdag kl. 12:21 5 minutes ago, mr.pingu said: Da må ha alternativ A ha 10 000+, den er tross 2år/3år eldre så har mest sånnsynlig fått 1 reparasjon mer. Ja, det er en god observasjon, stemmer.
Skulebollen Skrevet Torsdag kl. 12:23 Skrevet Torsdag kl. 12:23 (endret) @Marius2002 @GtiGtr betalte kun 570! Jeg har alltid vært kjent for og vere billig😏🤭 Endret Torsdag kl. 12:25 av Skulebollen fupsaker, liffi, mr.pingu og 2 andre reagerte på dette 1 2 2
GtiGtr Skrevet Torsdag kl. 17:19 Skrevet Torsdag kl. 17:19 (endret) 6 timer siden, Skulebollen skrev: @Marius2002 @GtiGtr betalte kun 570! Jeg har alltid vært kjent for og vere billig😏🤭 Billig og rask, det skal du ha! 💸 Men den mentale slitasjen med å ha deg "i hus" i 3 mnd og attpåtil måtte betale for det kan nok ikkje måle seg i penger.... 😬 PS, eg reiv sjølv!! Ang verditap så kan en sei at pengane forsvinn uansett, en må bare velge om det skal forsvinne i verditap eller reparasjoner. Regnestykker med 10 år blir vel litt missvisende, snittet på bilbytte på nyere biler er vel 3-5år? 3-5mnd på enkelte som f.eks @Skulebollen Skal du ha bilen fra 0-5 år, eller 2-7 år så går du kanskje nesten i null? Men dei som har garanti heile perioden betaler for litt ekstra trygghet? Det er jo blitt ekstremt dyrt å ha bil på verksted, så er ikkje store ting som skal skje før du eventuelt har gått på eit halvt års "verditap". F..eks så har dei 3 Skoda Superb med el. bakluke eg har tatt i bytte siste året måtte bytte baklukedempere til den nette sum av 23.000kr utenfor garanti! E-Golf utenfor garanti så ryker klimaanlegg og ladekontakt. 30k pr stk. 14-18 V60 dieselhybrid har svakhet på ac-kompressor. 35k takk. (Mange her er heldigvis skiftet på garanti) Lykter på nyere biler koster jo 10-30k med så dårlig plast at dei sprekker etter 6-7 år ( gjerne før) Er ikkje sikkert at det ikkje er dyrere å kjøpe ny bil, ev bil med utvidet garanti lenger. Dette gjelder sjølvsagt mest om du ikkje skrur sjølv. Drivlinje/super=plussforsikring tar endel, men ikkje alt. Som sagt, pengane ryker uansett, men ein kan velge mellom å bruke dei på verditap eller reparasjoner ( på vanlige bruksbiler) 🙋 Endret Torsdag kl. 18:41 av GtiGtr E.C., laffe og Marius2002 reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Torsdag kl. 17:30 Skrevet Torsdag kl. 17:30 Å ha en bruksbil i 10 år er iallfall helt uaktuelt, min grense går på å eie bilen til den er maks 8 år gammel. Da er ønsket å bytte den ut med noe nyere og freshere stort. I en bil man bruker hver dag, som man er avhengig av og for vår del må være veldig pålitelig på våre Europa turer så føler jeg maks 8 år er en fin grense.
E.C. Skrevet Lørdag kl. 15:20 Skrevet Lørdag kl. 15:20 Flere som opplever at mange gir totalt beng i vikeplikt fra høyre? Særlig på veier der mesteparten av trafikken går langs en vei og folk kjører som om de har forkjørsrett? Bor selv i en 30-sone og det kjøres ofte 40-60 her, noe som ofte gjør at å stoppe i tide når noen kommer fra sideveien ville ha behøvd kort reaksjonstid og strak fot på bremsepedalen. Enkelte vrenger ut i motsatt kjørefelt, mens andre starter å vifte med armene, som om det er jeg som har vikeplikten. Skjønner steder der man kan tvile på om noe er p-plass eller gate, men når det henger skilt med gatenavn så er man bra tett i pappen om man ikke får det med seg. Alle får seg en saftig tut, men er fristende å kjøpe et vrak og bare kjøre ut.
HakonLimseth Skrevet Lørdag kl. 15:39 Skrevet Lørdag kl. 15:39 12 minutter siden, E.C. skrev: Flere som opplever at mange gir totalt beng i vikeplikt fra høyre? Særlig på veier der mesteparten av trafikken går langs en vei og folk kjører som om de har forkjørsrett? Bor selv i en 30-sone og det kjøres ofte 40-60 her, noe som ofte gjør at å stoppe i tide når noen kommer fra sideveien ville ha behøvd kort reaksjonstid og strak fot på bremsepedalen. Enkelte vrenger ut i motsatt kjørefelt, mens andre starter å vifte med armene, som om det er jeg som har vikeplikten. Skjønner steder der man kan tvile på om noe er p-plass eller gate, men når det henger skilt med gatenavn så er man bra tett i pappen om man ikke får det med seg. Alle får seg en saftig tut, men er fristende å kjøpe et vrak og bare kjøre ut. Det er ikke så mange her i området som ikke bryr seg om vikeplikten, bortsett fra i ett kryss der mange kommer fra en utkjøring, og 90% pleier å svinge inn til høyre. Her er det mange som gambler på at du også skal svinge til høyre, så man må være ekstra på vakt når man kjører forbi. Derimot kjørte jeg hjem fra Oslo i går - selvfølgelig rundt tre-tiden. Det var mange kreative forsøk på å komme seg lengre frem i køen, med folk som kjørte inn og ut av filer. Men som vanlig ender det ofte med at man kommer frem like raskt uansett...
E.C. Skrevet Lørdag kl. 15:53 Skrevet Lørdag kl. 15:53 Gjennom Oslo blir det fort mye rart. Har sikkert kjørt feil på "kun buss/taxi" i sentrum en del ganger selv 🫢
HakonLimseth Skrevet Lørdag kl. 16:31 Skrevet Lørdag kl. 16:31 Generelt ser man mye rart på norske veier. På vei inn til Oslo i går oppdaget vi et uhell lenger fremme i kjørefeltet - vi så bare blålysene og tenkte: "Dette kommer til å ta tid..." Køen beveger seg sakte, men sikkert fremover, helt til vi nærmer oss ulykkesstedet. Det viste seg at noen krasjet i motgående kjørefelt, på den andre siden av en firefelts motorvei, med et autovern i mellom. Likevel måtte mange skuelystne nordmenn sakke ned farten, selvfølgelig må de få med seg hva som hadde skjedd.
BrokeBoi Skrevet Søndag kl. 21:34 Skrevet Søndag kl. 21:34 Noen her som har peiling på hva denne kontakten heter for noe? Den tilkobles vindusbryterpanelet på føreresiden. Jeg trenger egentlig bare den grå låsen på kontakten, så litt bortkasta å kjøpe hele kabelen hvis det er mulig å få tak i kun kontakten.
Fredrik 90 Skrevet Søndag kl. 21:56 Skrevet Søndag kl. 21:56 Er det bare meg som blir blenda av Teslaer eller har de bilene elendig lysjustering? Nå er jeg så sinnsykt fed up av å bli blenda var disse bilene, hver faens gang det kommer en bil i mot som blender meg så jeg nesten ikke ser veien så er det en satans Nazi tralle 😡 Nå kommer jeg konsekvent til å svare ved å kjøre laserlysa rett i øyeepla dems i retur 😵💫 HenrikSolberg reagerte på dette 1
Otis Skrevet Søndag kl. 21:59 Skrevet Søndag kl. 21:59 @Fredrik 90 Jeg opplever at dette gjelder "alle" model 3 og y. Kanskje litt på i3 også. Kvasi, E.C., Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
E.C. Skrevet Søndag kl. 22:05 Skrevet Søndag kl. 22:05 @BrokeBoi nå ser jeg at du har googlet det bildet og ikke tatt det selv, men det står delenummer på den hvite plastbiten om du ser på din bil. Selve armen selges ikke løs nei, men du får kjøpt hette + arm (hvit og grå på bildet), uten den biten som sitter inni der igjen (sort). mr.pingu og BrokeBoi reagerte på dette 2
EspenM3css Skrevet Søndag kl. 22:14 Skrevet Søndag kl. 22:14 16 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Er det bare meg som blir blenda av Teslaer eller har de bilene elendig lysjustering? Nå er jeg så sinnsykt fed up av å bli blenda var disse bilene, hver faens gang det kommer en bil i mot som blender meg så jeg nesten ikke ser veien så er det en satans Nazi tralle 😡 Nå kommer jeg konsekvent til å svare ved å kjøre laserlysa rett i øyeepla dems i retur 😵💫 Kjørte nettopp en model y, blendet andre hele tiden🤣 fupsaker og papertiger reagerte på dette 2
Kvasi Skrevet Søndag kl. 22:21 Skrevet Søndag kl. 22:21 23 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Teslaer eller har de bilene elendig lysjustering? Det er ikke lysjusteringen det er feil på, men en million watt på DRL som alltid er på. Et mysterium hvordan disse bilene har blitt godkjent.
Marius2002 Skrevet i går, 05:19 Skrevet i går, 05:19 (endret) Feil på lysjustering. Meget kjent feil, "alle" får feil på EU på dette med mindre man tar tak selv. Det ligger tusenvis av guider og videoer på nett for å justere, men jeg tror de fleste ikke er klar over det 🤷♂️ Jeg fikset lysjysteringen på Model 3. En enkel affære, men det tar litt tid og krever plass. Det strides om lysene blir ute av key etter oppdateringer eller som Tesla selv har sagt at lysene kan flytte på seg under bruk(vibrasjoner) og i likhet med firehjulskontroll må vurderes sjekk årlig. Kan hende begge deler er en medvirkende årsak. Ellers er det jo bare å blinke på de, hvordan ellers skal førerne vite at noe er galt? Hvis mange nok gjør det så burde det gå opp et lys. Jeg tror ikke at noen setter seg i bilen om morgenen og tenker "Ny dag, nye muligheter for å gjøre livet surt for medtrafikanter" Endret i går, 05:23 av Marius2002 HenrikSolberg, mr.pingu, tambur4 og 2 andre reagerte på dette 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå