mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 15:32 Skrevet Onsdag kl. 15:32 1 hour ago, Saltkjelen said: I dagens marked har fossile biler en nokså høy og stabil annenhåndsverdi, men verditapet vi ser på i7en nevnt over er ikke et unikum i så måte. Min tidligere F01 730d ble av mine foreldre kjøpt som en litt over ett år gammel bil et sted på 800-tallet (annonsert for 899 000,-). Nybilprisen for denne var på daværende tidspunkt rundt kr. 1 600 000,-. Vi snakket altså om 50% verditap det første året, men dette har jo 7-serie alltid har hatt? 7-serie er en av verdens mest fantastiske biler, men bilen har en ufattelig svak annenhåndsverdi. Det bra for oss som vil kjøre fine bruktbiler 😋For min del kan verditap på 7-serier fortsette BimmerFan!, Dusy, Saltkjelen og 2 andre reagerte på dette 5
E.C. Skrevet Onsdag kl. 16:05 Skrevet Onsdag kl. 16:05 Det er vel verst mellom 0-5 år for 7-serie, spesielt 0-2 år. Etter det virker det som at det flater mer ut og de følger mer normale mønstre for verditap. De har dog typisk en del lengre omsetningstid enn 3-serie og 5-serie.
RNJ Skrevet Onsdag kl. 17:45 Skrevet Onsdag kl. 17:45 i7 vokser på meg og for første gang har jeg sett en M70 på finn. https://www.finn.no/mobility/item/405306115 Ligger ute til 1 699 000 men jeg skulle like å vite hva den faktisk blir solgt for til slutt. BimmerFan!, Marius2002 og Orjan reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 20:54 Skrevet Onsdag kl. 20:54 Kan det hende at fossile 7-serier i årene fremover vil ha en litt bedre andrehåndsverdi enn hva som har vært normalen? Jeg mener når utvalgt av nyere fossile 7ere minker så vil prisene stå seg bedre, for det vil jo alltid være folk som skal ha en brukt 7er som ikke vil ha en i7. 3 timer siden, RNJ skrev: i7 vokser på meg og for første gang har jeg sett en M70 på finn. https://www.finn.no/mobility/item/405306115 Ligger ute til 1 699 000 men jeg skulle like å vite hva den faktisk blir solgt for til slutt. Du må bare holde på din fantastiske G11 750d, siste ekte 7-serien. Jeg tror at dette kommer til å bli en attraktiv bil med årene når det begynner å gå opp for folk hvilke fantastiske biler vi ikke lenger får kjøpe nye. Når det kommer litt på avstand så vil det gå opp for folk hva vi har mistet ved utfasingen av BMW sine x50d motorer og VAG sin siste 4,0 V8 TDI. Saltkjelen, Fredrik, fupsaker og 3 andre reagerte på dette 6
RNJ Skrevet Torsdag kl. 18:39 Skrevet Torsdag kl. 18:39 Ja, min G11 750d skal ingen steder selv om jeg bruker den alt for lite. Den har såvidt rundet 70k og blir kun brukt på lengre turer. I løpet av det neste året håper jeg å få til både tur nedover i Europa (Spania?) og tur til Nord-Norge. Perfekt bil for langtur! Fredrik 90, fupsaker, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4
Kvasi Skrevet Torsdag kl. 21:29 Skrevet Torsdag kl. 21:29 På 14.5.2025 den 12.41, KireS skrev: Den svir! https://www.tv2.no/broom/satte-ny-verditap-rekord/17686439/ Hm. Rekord? Har en kompis som er andre eier på en Audi A8 V8 TDI, han betalte ca 1 mill mindre enn nyprisen. Man må uansett lure litt på hvordan de som kjøper disse bilene nye gjør dette, har man råd til bil til etpar mill så er det jo ikke pga at man vanligvis "sløser med" millioner av kroner..
Fredrik Skrevet Torsdag kl. 22:35 Skrevet Torsdag kl. 22:35 (endret) 7 hours ago, Kvasi said: Man må uansett lure litt på hvordan de som kjøper disse bilene nye gjør dette, har man råd til bil til etpar mill så er det jo ikke pga at man vanligvis "sløser med" millioner av kroner.. Vi bør ikke se bort fra at det er folk som kommer i store økonomiske problemer pga. et slikt bilkjøp, men generelt vil jeg tro at dette er folk med solid økonomi og som allerede har det meste. Det vil være vulgært å si at bilene bare er lommerusk for disse folkene, men de veier nok ikke spesielt tungt i budsjettet. Jeg vil også tro at bilene i mange tilfeller disponeres i firma sammenheng. Endret Fredag kl. 05:19 av Fredrik
-Erik- Skrevet Fredag kl. 05:17 Skrevet Fredag kl. 05:17 Er det noen som enten sitter på, eller har kunnskap om man får tak i coilovers til e91, uten å måtte vente 6-8uker? Ingen som lagerfører kw1, stx eller h&r monotube lenger? Må jeg innse at bilen snart er veteran?
BMWE39turbo Skrevet Fredag kl. 05:51 Skrevet Fredag kl. 05:51 Autodoc har eibach og H&R sine justerbare sett.
-Erik- Skrevet Fredag kl. 06:06 Skrevet Fredag kl. 06:06 (endret) 5 timer siden, BMWE39turbo skrev: Autodoc har eibach og H&R sine justerbare sett. Har sett det, riktig nok kun h&r som "er på lager", men har usannsynlig dårlig erfaring med leveringstid derfra. Tenkte om noen av dere som ikke har hatt ett uansvarlig langt opphold mellom bmw’ene satt på sett eller nettsider jeg ikke allerede hadde vært på🤷🏻♂️ edit, det ble Autodoc😂 så får vi se da 🤞🏼 Endret Fredag kl. 11:03 av -Erik-
///M-ini95 Skrevet Fredag kl. 19:42 Skrevet Fredag kl. 19:42 De siste to ukene har feeden på mine sosiale medier blitt bombet med alle slags rare "bygg" folk har laget i BMW konfiguratoren. Siden ingen har postet noe om det enda (?), tenkte jeg å dele det her for de som har lyst til å kaste bort tid med disse programmene https://archive.org/search?query=BMW+Accessories+Configurator V 3.3 fungerer ned til E46/E39 opp mot tidlig E6x. V 12 fungerer fra E8x/E9X/E6X opp mot tidlig F serie. Mye begrensninger og ikke sånn super imponerende utvalg sånn egentlig, men sikkert et greit tidsfordriv for noen. V12: V3.3 laffe, Marius2002, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4
Kvasi Skrevet Fredag kl. 19:50 Skrevet Fredag kl. 19:50 21 timer siden, Fredrik skrev: Jeg vil også tro at bilene i mange tilfeller disponeres i firma sammenheng. Har også tenkt at de har firma og vet om et slags smutthull, men et verditap på en million er mye uansett hvordan man ser på det. Fredrik reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet Fredag kl. 20:15 Skrevet Fredag kl. 20:15 14 timer siden, -Erik- skrev: Er det noen som enten sitter på, eller har kunnskap om man får tak i coilovers til e91, uten å måtte vente 6-8uker? Ingen som lagerfører kw1, stx eller h&r monotube lenger? Må jeg innse at bilen snart er veteran? Kjøpte ST X til min E91 i fjor fra Modyfied Shop, fikk beskjed om en 5-10 dagers ventetid og pakken kom vel på døren etter rundt en uke om jeg husker rett. Virker som dropshipping er tingen nå til dags, så spørs om det er så mange firma som lagerfører slike ting her i Norge. 21 minutter siden, ///M-ini95 skrev: De siste to ukene har feeden på mine sosiale medier blitt bombet med alle slags rare "bygg" folk har laget i BMW konfiguratoren. Siden ingen har postet noe om det enda (?), tenkte jeg å dele det her for de som har lyst til å kaste bort tid med disse programmene https://archive.org/search?query=BMW+Accessories+Configurator V 3.3 fungerer ned til E46/E39 opp mot tidlig E6x. V 12 fungerer fra E8x/E9X/E6X opp mot tidlig F serie. Mye begrensninger og ikke sånn super imponerende utvalg sånn egentlig, men sikkert et greit tidsfordriv for noen. Kom borti dette greiene her selv via en annen før det ble trendy på Instagram *insert hipster meme here* Litt artig å se hva man gikk glipp av fordi man ble født for sent 😆 Spoiler ///M-ini95 og papertiger reagerte på dette 1 1
Robkill Skrevet Fredag kl. 21:13 Skrevet Fredag kl. 21:13 Tror egentlig ikke så lite om dere - men dersom noen skulle være i tvil, pendling har blitt bedre de siste 78årene 😅 Et teit innfall fikk meg til å være vågal nok til og pendle i helt feil farkost… det ble varmt, svett og slitsomt 🥺 og ja, jeg har satt M-Contour i front sveigis, Lars89, laffe og 1 annen reagerte på dette 4
E.C. Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Ny spylerpistol til bilvasken anyone? https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/407523016 Saltkjelen og laffe reagerte på dette 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå