Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette vekker minner …

Når man kjørte i Telemark og møtte en 124 😅😅:

IMG_1798.thumb.jpeg.316e7ba1090d0966f3ded3c9eeaa8050.jpeg

Er garantert sånn enda dvs jeg vet .

Var alltid gøy og kjøre til Bø feks eller Notodden og se på doningene der .

Mye tøft av alt .😊

En ting var tøffe Mercer og Bmwer ,men Laurelene der oppe 💕💕.

Skrevet

Når mann snakker om gammel Mercedes. 2 ganger den siste uken har jeg møtt en hvit MB 123 sedan, de begynner og bli sjeldne å se nå. Det beste av alt, den eldre herren som kjører den bruker en ordentlig Borsalino Fedora. Slikt er bare stilig.

Skrevet (endret)
On 8/21/2025 at 10:55 AM, Marius2002 said:

Det beste er å passe på seg selv, men være glad på andres vegne. Man vet ikke økonomi til folk og om midlene til bil, bolig, ferie etc. er bonus, arv, oppspart, gave eller lån. Jeg driter i hva naboen kjører, hvilket hus han har, hvilke kjøkkenstoler han har kjøpt etter den vasen fra Halvor Bakke som likesågreit kunne vært en til 50,- fra Europris. Det eneste er at hvis naboen er fornøyd og synes det er stas, så ja da skal jeg være med på det og glad på hans vegne. Eller hennes for den del. Heldigvis har jeg ingen i slekta som har brydd seg annet enn å gratulere med kjøp av bil, utstyr, bolig etc. og noen vil høre mer/se. Eller, jeg har ei svigerinne, men det bare blokkerer jeg, har ikke tid til slikt i hverdagen. Ellers er jo misunnelse ganske normalt? Eller? Jeg er jo piss misunnelig på de med 4-serie, X5, 5-serie, Z4, M-biler og listen bare fortsetter helt til omtrent alle modellene fra BMW er nevnt. Men det skaper engasjement i form av glede og ikke negativitet. Pris er heller aldri spørsmål, pris er privat. Heier på alle som bruker penger på hobbyene sine, sykler, biler og bolig. Har du en trøsykkel til 120 000,-, dritkult.
Eller en Porsche til 1,5M med motorhavari, kjør på - eller kan ikke kjøres da, men heia likevel :D 

Jeg vet hvor Halvor Bakke og Europris kjøper inn noen av sine produkter og jeg kan si at du er ikke langt unna sannheten ;) 

Endret av mr.pingu
Skrevet (endret)

Artig hvordan Telemark/Bø/Notodden har tviholdt på det klassiske rånerstuket i så mange år. 

Hver gang jeg ser en Laurel på finn tenker jeg automatisk "Notodden".  Samme gjelder Mercedes W124 og W210 med senk og dassruller.  I det minste tar de vare på bilene i noe grad.

I Østfold ødelegger/saboterer de alt de kommer over dessverre....alt av amcars er ramponert av øl-drikkende raggare. Ser det også er en spesifikk gjenganger på Finn.no fra Hommersåk/Rogaland som alltid selger oppbrukte amcars. Trist med slike folk som går aktivt inn for å ødelegge fine bruktbiler.

Endret av Werther
Skrevet

Er et visst miljø for å ødelegge Mercedes på Sørlandet også. 

Folk bruker gjerne opp 5-10 biler hver i året.

Nå har de snart brukt opp alt av w201 og W124 og må gå over til nyere utgaver. 

Dritten holder jo ikke mer enn noen få dager før de må skrus på.

Virker som drivverket er lagd av papp 😆

Skrevet
7 timer siden, Werther skrev:

Artig hvordan Telemark/Bø/Notodden har tviholdt på det klassiske rånerstuket i så mange år. 

Ja Telemarkinger har alltid hatt sans for kjøretøy og gudene skal vite de har hatt mye tøft oppigjennom og 🥰.

Husker jeg som kommer fra landet og skulle på fest i Telemark så var følgende kjøreoppskrift:

-Opp til Vrådal 

-Ned Kvitseid 

-Gjennom Seljord ,så Bø og kom man til Porsgrunn og Skien .

Innom der for en øl og middag og avsluttet Gilde på Tordenskjold i Langesund 😊😊

Ja der gikk en halv lørdag ,men herregud for trivelige mennesker man traff og råfete biler og vet dere hva ?

Dette er ikke minner for dette kan jeg gjøre den dag idag .

Men det jeg skrev nå var endel av tiden min ,

Kjøretøyene da så var det enten e12,28,E30 ,34,volvoer ,Mercer vi kjørte ja det meste .

Morro.

1 time siden, Lars89 skrev:

Virker som drivverket er lagd av papp 😆

.Jo ,men det skal vel noe til at det holder når man ser hvor juling mye av disse bilene får 😅😅.

Synes det er ganske ekstremt hvordan noen biler faktisk overlever julingen de får og .

Heldigvis er dette døde ting som aldri skal opp og gå igjen . 

Skrevet (endret)
8 timer siden, Werther skrev:

Samme gjelder Mercedes W124 og W210 med senk og dassruller.  I det minste tar de vare på bilene i noe grad.

Siterer en gang til og du har rett her .

Vet om flere som har kjøpt biler der oppe som du beskriver og de er i førsteklasses stand teknisk og utseendemessig .Finnes unntak selvsagt men pokker ,det gjør det jo med alt 😊

Endret av sveigis
Skrevet
På 29.8.2025 den 13.33, mslello skrev:

Lurer på om BMW noen gang klarer å levere en bil med slike kjørehøyde orginalt 🤔

Den nye ICE utgaven av A6 er virkelig en lekker og bøs bil. Så en her i byen i sommer, tysk turist. Ble bare stående og beundre linjene og de perfekte proporsjonene. Eneste som var kjipt var lyden som selv om den var veldig dempet kunne avsløre at det kun var en 2,0 TDI. 3,0 V6 i videoen høres nok bedre ut ved drive by.

Litt trist at det vi skulle ende opp med er A6 e-tron, som ser ut som ett kneippbrød. Men det er håp, Møller i Oslo la ut to nye brukte fossile A6er som de hadde importert på Finn.no her tidligere i sommer. De ble revet vekk så kanskje de tar inn flere.

Skrevet
3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Den nye ICE utgaven av A6 er virkelig en lekker og bøs bil. Så en her i byen i sommer, tysk turist. Ble bare stående og beundre linjene og de perfekte proporsjonene. Eneste som var kjipt var lyden som selv om den var veldig dempet kunne avsløre at det kun var en 2,0 TDI. 3,0 V6 i videoen høres nok bedre ut ved drive by.

Litt trist at det vi skulle ende opp med er A6 e-tron, som ser ut som ett kneippbrød. Men det er håp, Møller i Oslo la ut to nye brukte fossile A6er som de hadde importert på Finn.no her tidligere i sommer. De ble revet vekk så kanskje de tar inn flere.

Jeg synes den A6en ser like kjedelig ut som alle de andre såpestykkene Audi har laget de siste 30 årene. 

Skrevet
1 time siden, Rune-K skrev:

Jeg synes den A6en ser like kjedelig ut som alle de andre såpestykkene Audi har laget de siste 30 årene. 

Ja dette er trygg, tysk og konservativ eleganse, kjøpergruppen her liker ikke store endringer. Audi A6, Mercedes E-klasse og 5-serie er stadig Weapon of choice for europeiske mellomledere og hyperkonservative gubber fra 35 år (meg) til 70 år. 

Eneste forskjellen er at slik bildesign har utviklet seg de senere år så synes jeg de truste men tyske linjene vi ser på nye A6 og E klasse er befriende. Når man sammenlikner disse bilene opp mot Mercedes sin EQ serie, BMW sin design retning om dagen, VW sin ID serie, Kina bilene og Tesla sin hang til å prøve å få alle sine modeller til å se ut som biler med down syndrom. Legg så til at i motsetning til 5-serien så er A6 og E klasse rene fossile modeller. Her er det to liters diesel, tre liters sekser diesel og fyrrige tre liters sekser bensiner. Det er 2015 all over again og det liker en nostalgiker som meg som attpåtil hater forandring 😅 Det smerte å si det men nye A6 står på min short list over biler som skal vurderes når tiden er inne for å bytte ut X5. Jeg skulle aldri ha Audi igjen, langt mindre Mercedes. Men det var før BMW sluttet å være BMW…

Skrevet

@MortenHaa Synes det var bra bilder og tekst! Godt over snittet annonse :) 

Bruk av klistremerker på ruta er kanskje mest appelerende til yngre kundemasse, men det er jo fort gjort å dra av for en evt. kjøper. Pris på disse har jeg ikke fulgt med på, så kan ikke uttale meg så mye der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...