papertiger Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 2 hours ago, Marius2002 said: Hadde en X1 sDrive 18i som lånebil mens X3en fikk pleie/service en halvannen times tid denne morgenen. Fjerner vi BMW-emblemet så var bilen isolert sett overraskende god å kjøre. Kvikk og lettkjørt. Og med tanke på at det kun er forhjulsdrift så ble jeg positivt overrasket. Men, setter vi på BMW-emblemet igjen så skulle dette vært en bakhjulstrekk/firehjulstrek, da hadde bilen vært skikkelig morsom å kjøre. Jeg skjønner godt at folk velger elektrisk utgave av denne. For sett med BMW-øyne ble det litt skuffende. Er det lov å si at det var godt å sette seg i X3en igjen? Veldig lov. Har samme opplevelse. G01/08 føles veldig mye mer som en BMW skal føles på alle måter som er ikke er lett å tallfeste, mens iX1… ikke gjør det. Men disse har et veldig fint interiør, det skal de ha, og øvre del føles og kjennes veldig premium. Jeg skjønner at folk velger elektrisk X1, for isolert sett er bilen veldig god som du sier. Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 5 timer siden, Marius2002 skrev: Hadde en X1 sDrive 18i som lånebil mens X3en fikk pleie/service en halvannen times tid denne morgenen. Fjerner vi BMW-emblemet så var bilen isolert sett overraskende god å kjøre. Kvikk og lettkjørt. Og med tanke på at det kun er forhjulsdrift så ble jeg positivt overrasket. Men, setter vi på BMW-emblemet igjen så skulle dette vært en bakhjulstrekk/firehjulstrek, da hadde bilen vært skikkelig morsom å kjøre. Jeg skjønner godt at folk velger elektrisk utgave av denne. For sett med BMW-øyne ble det litt skuffende. Er det lov å si at det var godt å sette seg i X3en igjen? Grunnen til at flest velger denne som iX1 har vel med pris å gjøre. Dette er vel den rene bensinvarianten, jeg har kjørt 25e som er den ladbare hybriden og den var faktisk litt småfrisk. Noen rendyrket BMW følelse får man ikke uansett i en bil med fremhjulstrekk og tverrstilt motor. Rent effekt og kjøremessig så må man vel opp på X1 M35i for å kunne sammenlikne fair med en iX1, men da snakker vi stor prisforskjell. Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Ron Jeremy Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 7 timer siden, Marius2002 skrev: Hadde en X1 sDrive 18i som lånebil mens X3en fikk pleie/service en halvannen times tid denne morgenen. Fjerner vi BMW-emblemet så var bilen isolert sett overraskende god å kjøre. Kvikk og lettkjørt. Og med tanke på at det kun er forhjulsdrift så ble jeg positivt overrasket. Men, setter vi på BMW-emblemet igjen så skulle dette vært en bakhjulstrekk/firehjulstrek, da hadde bilen vært skikkelig morsom å kjøre. Jeg skjønner godt at folk velger elektrisk utgave av denne. For sett med BMW-øyne ble det litt skuffende. Er det lov å si at det var godt å sette seg i X3en igjen? Helt enig! iX1 eller alt med BMW som har hamster (forhjuls) trekk blir krise. G01 og G08 har absolutt en riktig BMW følelse som iX1 ikke har. Setene er bedre og ja det meste egentlig, det er nesten større forskjell på disse enn fra G01 til G05?! Marius2002 reagerte på dette 1
laffe Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Prøvekjørte en iX1 nylig. Ble egentlig positivt overrasket over seter og sitteposisjon. Fikk virkelig BMW følelsen der. Mens styring og understell kanskje var mer som en "vanlig" bil og ikke helt på i4 nivå. Men alt i alt en veldig bra bil synes jeg, i hvert fall om ladehastighet og rekkevidde ikke er det aller viktigste Leasing-kampanjen BMW har på iX1 virker jo også veldig bra og var grunnen til at jeg begynte å vurdere iX1. Som eksempel er det vel nesten 50 000 billigere over 3 år å lease en iX1 kontra en iD4 med dagens kampanjer. Fikk inntrykket da jeg snakket med BMW selger om at majoriteten av de som valgte ny iX1 i disse dager leaset bilen. Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ja, utsagnet var basert på sDrive 18i, ikke iX1. Det var også ment at iX1 var et mye bedre valg nettopp pga. pris laffe reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 13 minutter siden Skrevet 13 minutter siden G01 har jeg faktisk kun kjørt som iX3 og jeg er enig i at den føles mer som en BMW i kjørefølelsen. Jeg liker også at G01 er den første og eneste X3 hvor interiør og kvalitet er lagt på 5-serie nivå og ikke 3-serie nivå. F25 har for meg alltid hatt litt for billig interiør i forhold til prisen den gang. Dagens X3 skal jeg ikke nevne en gang…helt krise. Jeg synes også at G01 har en veldig hendig og smidig kjørefølelse, G05 føles veldig mye større og "klumpete". G05 føles også veldig mye større enn F15, som jeg synes ligger nærmere X3 igjen. G01 har liksom en perfekt størrelse og kjørefølelse for en SUV, ikke for liten slik at den blir stumpete og ikke for stor slik at den føles som ett drog. Jeg kan bare forestille meg hvor fin pakke en X3 M40i eller M40d må være. En bekjent av meg (som bor midt i Oslo sentrum for øvrig) har gått totalt mot strømmen og kjøpte en av de siste nye G01 LCI M40d som ble tatt inn til Norge før modellen ble faset ut i fjor. Har bare sett bilen live en gang på besøk i Arendal, vanvittig fin totalpakke dette…til 1,2 mill… Men litt artig også for den ser liksom ut som en helt vanlig iX3 som man ser på hvert gatehjørne, så kommen man rundt hekken og ser to store endestusser og ett diskre "M40d" emblem. For meg som er mye ute å farter i Europa så er det nesten litt rart å se norske skilt på en sånn X3 hekk med store enderør, slike hekker pleier å være smykket med enten tyske eller sveitsiske skilter 😅 laffe reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå