Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Han er bilentusiast han, kjører en ganske ny Audi RS6 iallfall :) 

Det visste jeg, men synes fortsatt det var en hærlig sær T-skjorte å bruke i beste sendetid. :)

Skrevet
3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Han er bilentusiast han, kjører en ganske ny Audi RS6 iallfall :) 

*Kjørte. GLE350de nå. :) 

Skrevet (endret)
1 hour ago, Dusy said:

@Espen.stfascinerende å lese gjennom den tråden der. Vi lever i vidt to forskjellige verdener kontra der borte i cowboy-land 🤠

true. 

«Gun control laws always find a way to make us all less safe.»

to vidt forskjellige verdener. Våpenkontroll er i manges øyne likhetstegn med å overgi landet til «kriminelle som snylter på staten og tar pengene VÅRE som VI har betalt i skatt». Anbefaler alle å lese Karmageddon av Thomas Seltzer - en glimrende bok. 

Endret av papertiger
Skrevet

Mens BMW lanserer biler som ser ut som de er designet av apekatter så kommer Volvo med ganske så elegante saker. Dette på tross av at modellen egentlig er ifra 2017, så har de likevel klart å lage den ganske dagsaktuell. Men enda mer imponerende, dette er en konvensjonell ladbar hybrid med elektrisk rekkevidde på 200 km… I Norge har de priset den helt ut så den ikke skal gå i veien for EX60, men ellers i verden så er denne 100 000K billigere enn EX60. 

IMG_5978.thumb.webp.8700a068383da4594f525e6f5859b9c1.webp

https://www.tv2.no/broom/volvo-far-rekord-rekkevidde-1/19225740/

Så kan man spørre seg, er ladbare hybrider blitt så bra at man egentlig ikke trenger elbiler?

Skrevet

Volvo/Polestar har rett og slett noen vanvittig smakfulle og delikate interiør om dagen. Her er det skinn, treverk, metall og krystall. Minner meg litt om der BMW en gang var, gitt.

Skrevet (endret)
12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Volvo/Polestar har rett og slett noen vanvittig smakfulle og delikate interiør om dagen. Her er det skinn, treverk, metall og krystall. Minner meg litt om der BMW en gang var, gitt.

Har aldri sittet i en moderne Volvo som har ekte skinn på dash/dørsider. Man får vel ikke engang Alcantara tak i Volvo?

Fortsetter dere og hause opp Volvo slik kommer @GtiGtr til og vere på her inne 24/7!

Endret av Skulebollen
Skrevet
1 time siden, Skulebollen skrev:

Har aldri sittet i en moderne Volvo som har ekte skinn på dash/dørsider. Man får vel ikke engang Alcantara tak i Volvo?

Fortsetter dere og hause opp Volvo slik kommer @GtiGtr til og vere på her inne 24/7!

Det skal jo sies at jeg i utgangspunktet ikke har verifisert om skinnet er ekte vare eller god, gammeldags skai, men det ser nå uforskammet delikat og bra ut (kjennes også bra ut på de bilene jeg har tatt på på messe). Det er ikke ofte man nærmest kan føle at det er god kvalitet gjennom bilder, men det mener jeg er tilfellet her.

csm_43-03929-2025PD.1195808_CO_471f41b49

volvo_xc90_interior-31901-irl2.jpg?width

images?q=tbn:ANd9GcSrM3Ru94-SD9XGPDCi_8j

Så tar vi en tur inn i G65 X5 (eller hvilken som helst annen ny BMW) med Plastic & Wilkins. Selv sølvlista (som skal imitere metall) lyser billig plastikk gjennom skjermen. Jeg har forsøkt å lete etter bilder av detaljer (som B&W), men ettersom dette bare er kjipe greier har ikke engang BMW tatt seg bryderiet med å ta noen detaljbilder (av noe annet enn setejustering av krystall og girvelger, som er det eneste å flashe med). Altså, hva er dette for noe? Jeg gremmes. :whut:

attachment.php?attachmentid=3984014

Selv den humoristiske "Balkan spec" varianten ser nesten bedre ut.. 😂
images?q=tbn:ANd9GcS8yLAKvLj5SyuCwjQ3NaB

Skrevet
2 hours ago, Skulebollen said:

Ekte skinn på dash og dørsider får du snart heller ikke i ny BMW, så store forskjellen er det ikke. Interiørene til Volvo og Polestar går BMW en høy gang for tiden. Der Mercedes er alt for flashy og skjermfokuserte for min smak, virker Volvo/PS til å ha funnet en salgs mellomting. 
Synes heller ikke PS4 SUV (teit navn), nå med bakluke og bakrute tar seg dårlig ut. 

Vedr. @Saltkjelens interiørbilder: her er det noen som har hatt en god dag på jobb! 

sjefen har en 2019 XC60 T8, og jeg synes drivlinjen fremstår lite sofistikert, litt røff gange og lite raffinert lyd av 4’eren. Synes BMW har fått til drivlinjen i denne perioden mye bedre, men regner med Volvo har utviklet den gjennom 10 år. 

Skrevet

Jeg savner pre 2020 tiden jeg, tiden da selv en Ford Mondeo kunne spekkes med ekte kvalitets skinn på dashbordet, midtkonsoll og dørsider foran og bak. Skinnet het Windsor Leather og var det samme som ble brukt i bla Range Rover, Bentley og Porsche. Jeg hadde tre stykker av disse som firmabil i perioden 2016 til 2021, fantastiske biler. Hadde tung kvalitetsfølelse som en 5-serie, bare lukta i interiøret luktet dyr premium. Kan umulig ha vært god butikk for Ford å bygge disse bilene med ett sånt fokus på kvalitet og detaljer. Er vel også derfor Mondeo ble faset ut i 2021, og da sa jeg opp firmabil avtalen 😂

IMG_5981.thumb.jpeg.9b73b4834ce7d46d9569f3d58e2a8d64.jpeg

IMG_5215.thumb.jpeg.a4b8472f2f0e41a8a61c7043ceb0058b.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...