Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

@RF91svarer deg her, så det ikke blir for mye off topic i snapshot-tråden 😅

Bremseslanger passer over fra de originale. Jeg byttet mine kun fordi jeg først var der, men det var samme type som allerede var i bil.

Da jeg gjorde dette for flere år siden, så var ikke markedet for adaptere så stort. Den gangen var løsningen å shimse calipern ut c.a 5mm for å sentere. Nå finner du adaptere fra Epytec blant annet. 

Forskjellig caliper om du går for 348 eller 374. Som sagt er det noen år siden nå, men mener å huske at for 374mm varianten, så må man velge riktig bremseskive for at klossene skal passe overens. Selve "hatte-størrelsen" på 374 skivene fra F1x er litt for stor, som gjør at klossene fra en G serie med 374 bremser ikke passer. Det man gjorde da var enten å kappe klossene noen mm, eller bruke skiver fra F01 760i. De er også 374mm, men selve bremseflaten er større og "hatten" eller navflaten mindre som gjør at du slipper å trimme ned bremseklossen. For 348mm varianten må man bruke skiver med dimensjon 348x36 (f.eks 535d). 348x30 som du får på 525d og muligens 530d vil støte på samme problemet hvor klossen ikke treffer korrekt. 

Screenshot_20260919_155244_SamsungBrowser.thumb.jpg.802c263c4bb9a2fe33ee08c2db6e5c45.jpg

Har aldri utført noen back to back sammenlikninger for å se om det faktisk er en merkbar oppgradering rent teknisk... men for min del har selve flaten som klossen klemmer på økt, så velger å tro det har hatt en positiv effekt. Ser i det minste mye bedre ut, og det var først og fremst det som motiverte meg til å utføre jobben :) 

Kan også legge til at det var en rimeligere modifikasjon før, men det virker å være den røde tråden med mye av alt som omhandler biler om dagen. Da jeg satt i gang, fikk jeg tak i brukte calipere, nye skiver og klosser for nesten samme pris som folk bare skal ha for brukte G serie calipere.

Screenshot_20260919_160807_Gallery.thumb.jpg.0af1e82d6f378504f45a158eed6833a4.jpg

Endret av ///M-ini95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...