Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, sveigis skrev:

Har alltid sagt det at neste gammel bil skal bli e36 .😊

Så det har jeg veldig lyst til .

Ingen krav så lenge det er 6er bil .

Plutselig dukker der opp en som jeg kjøper 😊

Det hadde vært gøy, støtter den :) Men du må finne en som må reddes, det er jo halve moroa ;)

Tenk å kult det hadde vært å tatt den mest rånete E36en man kan finne også resette hele bilen tilbake til original. Vi skulle spora opp den grønne BN regga 328i Touringen som gikk i Lillesand for en del år siden. Det var en strøken Norsk solgt bil som ble til rånerbrakke, men jeg tror ikke den er vraka...sjekka det for en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det hadde vært gøy, støtter den :) Men du må finne en som må reddes, det er jo halve moroa ;)

Tenk å kult det hadde vært å tatt den mest rånete E36en man kan finne også resette hele bilen tilbake til original. Vi skulle spora opp den grønne BN regga 328i Touringen som gikk i Lillesand for en del år siden. Det var en strøken Norsk solgt bil som ble til rånerbrakke, men jeg tror ikke den er vraka...sjekka det for en stund siden.

Ja og du sier oppskriften her Fredrik ,akkurat det jeg sjesker på 😊

Den du nevner kunne vi jo undersøkt mer på om du kan være med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, E.C. said:

Alltid kjekt å fylle ut skattekortet og få staten til å gni inn at fra neste år så er alle bilene dine regnet som eldgamle, med en ligningsverdi på 1000 kr/stk 😥

Hva er grensa for når bilene er eldgamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Hva er grensa for når bilene er eldgamle?

Her er grunnlag Skatteetaten.
Registreringsår som ny


 

Verdi av listepris som ny

2022 75 %
2021 65 %
2020 55 %
2019 45 %
2018 40 %
2017 30 %
2016 20 %
2007–2015 15 %
1993–2006 1 000 kroner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krisfje skrev:

Ble nye vinterdekk på meg i går. Merket at 7 år gamle Hakka 8 ikke satt noe særlig lengre på isen på Rv.7 i går hjem fra hytta😅 Kjører bare Michelin på alt nå, PS4 sommer og nå X-ice north 4 pigg. Kommer ila. uken.

 

Gikk selv fra Michelin Pilot Alpin til Hakkapeliitta R5 i år, siden dekkbanen på Michelin-hjula løsnet i våres 🤔🫣 Noe uvant i starten da Hakka’ene har en del mykere sidevegger, men grepet er helt fenomenalt! Alpinaen ble brått en av de mest forutsigbare bilene jeg har kjørt på snø, og tror oppriktig at selv de ferskeste sjåførene skal slite med gjøre noe ugang 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri prøvd en F11 xDrive på vinterføre, men første vinteren i fjor med vår da nyinnkjøpte 530xd ble innviet med nye Pirelli ICE Zero FR i original 245/45-18 dimensjon, og de imponerer stort. Den desidert beste vinterbilen jeg har hatt, langt mer nøytral, rolig, plantet og med bedre grep på alle måter enn 420xd’en med Michelin X-ice 3. Der 4er er lettere (ca 300kg) litt leken og føles som den kan danse lett bare du ber den om det, er 5eren som et lokomotiv på skinner. Og jeg syntes før at 4eren var fabelaktig på vinterføre. 5eren går den en høy gang, og med disse dekkene er snø- og isføre en fryd.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, laffe skrev:

Så hvis du sliter med for mye formueskatt er det klassikere mellom 1993 og 2006 man bør investere i istedet for å flytte til Sveits🤑

Det der er nærmere sannheten enn vi skulle like. Biler er blitt populære pengeplasseringer, akkurat som kunst har vært i mange år. Det driver opp prisene på enkelte eldre biler til ett helt tullete nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil passe på og ønske alle et godt nytt år.

Spesielt alle østfoldinger her inne som endelig kan feire at vi er eget fylke igjen. Det var traumatisk og kalle seg vikværing, det ble aldri noe greie på det.

Legger ved det jeg mener burde bli Østfolds nasjonalsang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kjøpt bil med CIC og ser at kart og div er fra den var ny, og det ser ikke ut som det går å laste ned software til veteranbiler på sidene til BMW.
Noen som har plagdes med det samme og funnet løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kvasi skrev:

Akkurat kjøpt bil med CIC og ser at kart og div er fra den var ny, og det ser ikke ut som det går å laste ned software til veteranbiler på sidene til BMW.
Noen som har plagdes med det samme og funnet løsning?

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=2051772

Last ned kartdata, og sett filene inn i en FAT32 formatert USB pinne med nok plass. 

Du kommer til å trenge en FSC kode. Enten kjøper du dette (ebay f.eks) eller så kan du generere den selv ved hjelp av Esys og FSC generator. 

Er sikkert flust med YT videor som forklarer det med i detalj.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...