Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Ja det er godt man har forskjellig smak. For ett rot er det jeg tenker når jeg ser designet på den der. Usikker kvalitet og veldig usikker andrehåndsverdi

Virkelig godt, selv vi med samme fornavn har forskjellig smak. :) Jeg likte den godt, den representerer noe av det jeg ønsket meg i BMW iX, som gjør at den appellerer mer til meg enn nevnte BMW. Den er nytenkende og et skikkelig blikkfang i mine øyne. i4 derimot, den er virkelig fin og en bil jeg kunne tenke meg. Her har BMW truffet innertier (såfremt den blir lik som konseptet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja det er godt man har forskjellig smak. For ett rot er det jeg tenker når jeg ser designet på den der. Usikker kvalitet og veldig usikker andrehåndsverdi

Kan skrive under på at andrehåndsverdien hos oss på alt av Fransk er dårlig. Vi ser at folk vil ha det nytt men ikke brukt. Vi selger nesten samtlige biler med tap når det gjelder franskmenn. Så jeg deler synspunktet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Kan skrive under på at andrehåndsverdien hos oss på alt av Fransk er dårlig. Vi ser at folk vil ha det nytt men ikke brukt. Vi selger nesten samtlige biler med tap når det gjelder franskmenn. Så jeg deler synspunktet ditt. 

Jeg tenker at man kan gjøre noen virkelig bra bruktbilkjøp når det gjelder franske biler. Her i Danmark importeres det av samme årsak mange brukte franske biler. Spesielt Citroën C5 III som stasjonsvogn er populær, men også f.eks Berlingo Multispace og C4 Grand Picasso II er populære. Bruksverdien på disse bilene er mye høyere enn handelsverdien.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, papertiger skrev:

...Når ikke alltid BMW varter opp med det vi vil ha, så kommer franskmennene i form av både Renault og Citroën/DS på banen med lekre konsepter og produksjonsklare biler, her representert ved DS 4 E-tense som lanseres til høsten:

 

pic

pic

Flotte og aktuelle biler ja :)

Om jeg kunne kjøpt en slik så måtte jeg foliert bort den vinkelen bak. Nesten alle biler skal ha rotete, vridde vinkler og buer fra bakdørene og bort. 

Ds4 er veldig lik på Astra forøvrig. Den ville jeg foliert vinkelen bak på samme måte

Screenshot_20210204_164358_com.android.chrome.thumb.jpg.5f11ab4cea43f5e8af5bfc505c5494f2.jpg

Screenshot_20210204_164509.thumb.jpg.cfbf65a55b37a5ccf06805f0a2729133.jpg

Screenshot_20210204_164857_com.android.chrome.thumb.jpg.fa289c6aab68d555169666e067b72ef5.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg er glad jeg ikke skal ha elbil, da slipper jeg å ta stilling til BMW sitt snevre elbilutvalg. Slippe å måtte ut å vurdere andre biler som Citroën eller Tesla, med usikker kvalitet og verdi. Elbilene sitt fremtog har jo virkelig gjort det vanskelig for folk å kjøre de bilene de egentelig ønsker. Når biler fra Citroën appellerer mer enn bilene til BMW, da er noe galt en vei (den veien fører selvsagt til BMW). Men i4 virker lovende som elbil, får håpe BMW ikke driter seg ut nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ds er ikke en elbil men en phev. Citroen e-c4 er elbil alternativet.  Bmw sin stilling om dagen er nitrist, ufornuftige modeller sett med norske øyne og lite tiltrekkende design, samt forfallelse av erkesjelen til merket (bortfall av seksere og alt det der) 

Det finnes ennå for lite av store dråg med hengervekt eller luksus sedanen. Explorer phev og 545e er to gode alternativ. El og hybrid er pr i dag desverre veldig enten-eller. Enten millionbiler som mestrer det meste, eller små elektriske 136 hestere i småbilformat. Jeg savner mellomtingen. 

Hver sin smak, citroen har mange gode historiske genistreker. Mangel på kvalitet var en eldre ting, men det hadde også alfa. Men alle liker alfa. I dag har f. Eks vag krise (igjen) med kvaliteten, og franskmennene har løst dette mye bedre. Å mene fransk er problembiler er å henge igjen i 90 tallet mentalt. 

Jeg delte samme synet inntil få år siden. Bmw var alt, og fransk hadde ikke kvaliteter. I dag er det slik at G30 er den siste nye modellen jeg kan tenke meg fra bmw. Jeg er for lengst å titter over på andre merker. Men eldre klassiske bmw modeller får en aldri nok av 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

 Elbilene sitt fremtog har jo virkelig gjort det vanskelig for folk å kjøre de bilene de egentelig ønsker. 

Husker du omregistreringsavgiften på nye kjøretøy over 1600kg i 2015? Den var på over 17 000 kr. Den høyeste satsen nå er på under 7 000 kr. Biler som er 20 år gamle har nå bruksfradrag for engangsavgiften på 100% ved import, 10 år gamle biler har hele 90% fradrag. Effektavgiften er også fjernet. Det har blitt en god del billigere å importere en litt eldre drømmebil til Norge de siste årene, dermed vil jeg si at det er litt synd at folk alltid skal henge seg opp i hva som skjer med elbilene og at Norge er skikkelig ille på alt det andre. Generasjonen med rekkeseksere i de nye bilene er uansett forbi, downsizing hadde nå kommet uansett, selv uten elbilene. Ta heller vare på de gode bilene som er litt eldre og ikke bry deg så mye om hva andre kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Jeg delte samme synet inntil få år siden. Bmw var alt, og fransk hadde ikke kvaliteter. I dag er det slik at G30 er den siste nye modellen jeg kan tenke meg fra bmw. Jeg er for lengst å titter over på andre merker. Men eldre klassiske bmw modeller får en aldri nok av 

Jeg kan trøste deg med at sånn har jeg også tenkt i alle år, men så kommer BMW med noe allrigt likevel. Husker jeg skulle gå fra E39 til noe nyere, E60 falt virkelig ikke i smak da så jeg kjøpte en Audi A6 (C6 karosseriet). Men jeg kom fort tilbake til BMW igjen og en E90 325d. Så ble det F10 og dette var den siste nye BMWen jeg skulle ha. Det var så mye downsizing og piss så jeg tenkte at fra nå og frem så blir det bare kjedelige biler fra BMW. Så kom jo G30en da, lekker som bare det og med herlige motorer. Så nå tenker jeg bare at jeg ser hva som kommer. Nå er det iallfall ett til to år før jeg vil bytte, er utrolig fornøyd med G30....det er en vanvittig bra bil å leve med i hverdagen. Men jeg skal være så ærlig at jeg kikker litt på Porsche Panamera, men også diverse av dagens BMWer (M340i, G30 LCI, M850i Gran Coupe, Alpina B3 BiTurbo osv) Jeg vurderer frem og tilbake om jeg skal kjøpe litt billigere bil nestegang også, i stede for å bare kjøpe dyrere og dyrere biler slik jeg alltid har gjort. Nå står jeg på dørterskelen til å bruke en million på bil og det er jeg egentelig ikke komfortabel med. Alternativt bare kjøre G30 videre på ubestemt tid. Nå har jeg jo så smått begynt å få utløp for mine bilfantasier i form av gunstige importregler for eldre biler. Det stiller lavere krav til hovedbilen når jeg kan ratte 333 hesters BMW V8er til 115 000,-

Men jeg vet hvordan dette går, i 2023 kommer det en ny 5-serie....den blir sikkert helt værst. Og vips så er jeg på 5-serie kjøret igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2021 den 21.43, Werther skrev:

 

Pleier ikke å diskutere politikk på Bimmers. Men det er nå en gang fakta at PCR-testen er fullstendig ubrukelig - dette har mannen som skapte den selv sagt. Den slår ut på forkjølelse og influensa. Diverse matprodukter tester positivt på den. Flere personer har tatt mange tester på samme dag, der halvparten slår ut positivt og halvparten negativt. 

Det er også et faktum at mennesker med influensa ikke eksisterer lenger. I UK var det vel påvist 35 tilfeller av influensa i hele 2020. Med andre ord har den sedvanlige influensaen skiftet navn til Corona.  

Det samme angående isolasjon av viruset. Det har vært en dusør på ca 10 mill kroner til de som kunne isolere og påvise viruset, og på tross av dusøren har ingen kommet opp med noe som helst. 

KSG har et poeng med posten sin. Jeg har fulgt Corona-situasjon tett siden januar i fjor, og det er liten tvil om at Corona blir brukt som en brekkstang for innføring av en totalitær politikk med føringer fra FN.  Bare det absurde i at globalistiske norske politikere nå snakker om å innføre portforbud i fredstid, hos en allerede ekstremt lydig og servil befolkning. Det er allerede protester og gatekamper i andre vest europeiske land. Hvis nordmenn ikke klarer å se utviklingen, men velger å latterliggjøre de som prater høyt om det med hersketeknikker og smileys....vel, da fortjener det norske folk det som kommer.    

Tenkte å ikke la meg rive med, men klarer ikke helt å la være heller.

PCR testene er pålitelige, brukes testen riktig sier FHI at den er opp mot 99% nøyaktig. Din påstand om at mannen som fant opp PCR har sagt dette er direkte feil. Sitat du henviser til er fra John Lauritsen, og gjelder HIV og AIDS, ikke covid-19. Oppfinneren av PCR testen Kary Mullis døde august 2019. Det PCR ikke klarer er å fortelle om du er smittsom, men den klarer fint å finne ut om du har covid-19.

At influensa er i en såkalt mid-season er vel greit forklart med at folk reiser mindre og influensa er relativt mindre smittsomt en Covid-19, så med alle tiltak vi har nå vil influensa holdes nede. Man tester stort sett for covid-19, og er du syk holder du deg hjemme i disse tider. Folk drar ikke like ofte til lege med luftveisinfeksjoner heller som før, får vel strengt tatt ikke lov å dra til fastlegen med symptomer på covid-19 eller influensa.

De har isolert viruset i Australia. Er det noe slikt du mener ikke er gjort enda?

Man kan mene mye om nedstengningen, men den fungerer. Smitten går ned når vi har mindre kontakt. Risikoen er jo for de eldre i samfunnet. Men at folk bli syke er det liten tvil om. Skulle sykehusene kollapse grunnet covid-19 vil sårt tiltrengte sykehusplasser ikke være tilgjengelig for de som faktisk må ha hjelp uavhengig om det er covid-19 eller andre sykdommer.

Om du velger å tro på dette får nesten være opp til deg. Jeg hadde nok ikke svart på disse punktene her om jeg var i tvil om de stemte. Om du har lyst til å lese de samme artiklene jeg har lest kan jeg linke dem til deg her:


PCR: https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-pcr-idUSKBN24420X?fbclid=IwAR2EHtU0x-vLt4uN4H3YHVT4XymAK_5c2GfEKAyupmg8yoNlboRT6imnUeM

Influensa: https://www.nationen.no/nyhet/ingen-sesonginfluensa-i-norge-det-er-ikke-bare-godt-nytt/


https://www.abc.net.au/news/2020-01-29/wuhan-coronavirus-created-in-australian-lab-outside-of-china/11906390

 

Du må gjerne henvise til dine kilder, så kan jeg danne meg et inntrykk selv. Men foreløpig velger jeg å tro på de kildene jeg har presentert her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men jeg skal være så ærlig at jeg kikker litt på Porsche Panamera

Jeg også, Braaather. Drømmebilen er Golf R eller TCR (bygget om til vanlig golf <--- #UlitimateSleeper) eller det stikk motsatte... nettopp en Panamera (enten den gamle modellen eller den nye i stasjonsvogn-utgave). Liker egentlig den gamle best, design-messig.

Har veldig lyst på BMW F36, men er svært skeptisk til BMW's driftsikkerhet (de bruker mye plastikk-deler, og det resirkulert plast pga. regulering i Tyskland, som er av svært dårlig kvalitet).

Viktikg å spesifisere at jeg foretrekker å beholde bilene mine leengee, spesielt hvis jeg kjøper nytt (alrdi lease). Og Porsche er jo svært gode på driftssikkerhet, om ikke best (?).

Men seff, om man leaser i 3 år... da spiller det jo ingen rolle... men liker ikke denne bruk&kast-kulturen.

Endret av KSG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, KSG skrev:

Jo, all stråling er i bunn og grunn farlig. Vi vet ikke hvor farlig enda (så vidt jeg vet).

Har du trådløse headset? Spill av musikk i de... men du skrur på mikrobølgeoven. Stå ca. 2-3 meter unna... så vil du "høre" strålingen. 

Wifi? Poenget er at 5G er MYE farligere. Og hjemme skal jeg begynne å bruke kabel. Prøver å bruke kablet headset når jeg ringer osv. Og ikke ha mobilen i fanget, mens jeg surfer på nett osv.

Det kan nok diskuteres opp og ned i mente, men den vitenskapen som er uavhengig og ansett som riktig sier at 5G IKKE er skadelig. Du kjører for øvrig el elbil med innebygget wifi og som alltid er online-tilkoblet. Selg den sporenstreks og kjøp en gammel, analog bil. Jeg skjønner at noen kan være el- eller strålingssensitive (i alle fall mener de det selv og ikler seg hatter, skjørt, gensere og annet solgt dyrt av tvilsomme aktører) men alt dette pjattet faller på sin egen urimelighet. Skulle det dukke opp riktig og god forskning som tilsier at statene rundt om i verden setter opp skadelig utstyr som faktisk skader befolkningen, ja da skal jeg jaggu spise en tinnfoliehatt, eventuelt en laget av aluminiumsfolie (denne er nok enklere å svelge.). For øvrig er også jorden vi står og går på svært skadelig i form av stråling, om du virkelig leter etter bevis på dette. Jeg er virkelig for ytringsfriheten, det er nok de fleste her, men ytringsfrihet som sprer misinformasjon og usannheter er skadelig for den tilliten de fleste har til staten og menneskene rundt seg. Så vær så snill, legg vekk holdningene og hold deg saklig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, ahj skrev:

Noen som vet om en god måte å måke tak på? Tau? Varmepistol? 

Tau fungerer nok kun om snøen er hardpakket, vil jeg tro.

Ellers finnes det jo en sånn type spade med presenning som gjør at snøen kan skli på, når du fører spaden under snøen.

Ellers så fungerer jo gamle metoden, vanlig spade eller skuffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...