papertiger Skrevet April 16, 2021 Share Skrevet April 16, 2021 2 hours ago, liffi said: Ang mitt spørsmål om man kan krysse grensen uten karantene som igrunn ikke går.. om man ikke gir seg å diskuterer litt på grensen med politi og toll så går alt vel 😂 på vei hjem! Det må definitivt ha hjulpet at du kjørte X6, det er jo tidenes mest ydmyke bil. ahj, liffi, Daniel. og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet April 16, 2021 Share Skrevet April 16, 2021 1 time siden, Fredrik 90 skrev: ....så nå fikk du hente båt i Sverige uten å måtte gå i karantene? 😅 Yes sir !! Eller.. er i sverige fremdeles så får se hva dem sier på grensa igjen, men han sa nå vi slapp så får håpe det fremdeles gjelder og han ikke har ombestemt seg ila dagen 😂 Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 16, 2021 Share Skrevet April 16, 2021 @liffi og hva er forbruket på ?🤠 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 16, 2021 Share Skrevet April 16, 2021 2 timer siden, liffi skrev: Yes sir !! Eller.. er i sverige fremdeles så får se hva dem sier på grensa igjen, men han sa nå vi slapp så får håpe det fremdeles gjelder og han ikke har ombestemt seg ila dagen 😂 Så om jeg mot formodning skulle impulskjøpe en "sommerbil" i Sverige så er det håp om å få den hjem 😅😇 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet April 16, 2021 Share Skrevet April 16, 2021 3 timer siden, Ingvaldsen skrev: @liffi og hva er forbruket på ?🤠 17.1 👍🏻😬 Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet April 16, 2021 Share Skrevet April 16, 2021 Spørs nok hvem man møter på grensa! Jeg stoppet på vei til og snakket med toll å politi , dro en liten hvit løgn om at jeg skulle hente hjem båten min . Er jo min båt bare ikke eid den så lenge 😬 men fikk klar signal å ba han politimannen skrive et notat tio neste på vakt hvis det skulle bli tull og jaggu bra han gjorde det for neste vi møtte nå var ikke like medgjørlig !! Men fikk forklart samt ba han sjekke notat så da var det "greit" så vi slapp over🦾 endelig er båten i Norge etter mange mnd intens venting på at grensene skulle åpne! Bare spikke den sammen nå og hive den på sjøen fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 17, 2021 Share Skrevet April 17, 2021 Hallo, var uheldig i dag og fikk en punktering på høyre framdekk. Var et stygt hull på vei inn på en bensin stasjon langs E6.. sjefen der har tatt på seg skylden og de kommer til å dekke kostnader til å fikse dette. Men siden jeg har xDrive bør jeg vel strengt tatt bytte på begge sider foran? Eller må man bytte alle 4? Er lik dim med stjernemerket dekk Dekkene har rullet ca 10-12k km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet April 17, 2021 Share Skrevet April 17, 2021 Her bør du vel strengt tatt bytte på alle fire hjørner. Eventuelt måle faktisk slitasje for å se om det er innafor med begge sider fremme/en side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 17, 2021 Share Skrevet April 17, 2021 Tror du må få en uttalelse på dette fra BMW eller kanskje en dekksjappe. Jeg tror ikke at han som skal dekke dette er veldig interessert i å punge ut for mer enn 2 dekk. For her kan man egentlig argumentere hvilken vei man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 17, 2021 Share Skrevet April 17, 2021 Enig, tenkte å levere til Bavaria. Be de evaluere alle dekk. Må også sjekke felgen tenker jeg. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 17, 2021 Share Skrevet April 17, 2021 For ett salig styr det er med dekk og biler med xDrive... Kan ikke bytte bare ett dekk...må bytta alle, må være stjernemerkede, bestemte dimensjoner, bestemte merker osv. Dette er jo nesten en større ulempe enn de fordelene xDrive gir 😅 Shattered og Snagg30 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 17, 2021 Share Skrevet April 17, 2021 Det er egentlig ikke så komplisert å bytte dekk på xDrive, men folk har en tendens til å gjøre det mer komplisert enn nødvendig. Allerede dekk, der man skal bytte et eller flere? 1. kontrollmål det nye dekket mot de andre dekkene som sitter på. Innenfor ift. avvik? Kjør på! 2. bytt ut alle fire dekkene dersom man ikke tar seg bryet med å måle og/eller det er for stort avvik. Montere nye felger med lik bredde foran og bak? 1. kjøp samme dekk og samme dimensjon. Med andre ord, ikke kjør f.eks Hankook foran og Michelin bak, selv om dimensjonene er like. Montere på felger med ulik bredde foran og bak? 1. kjøp stjernemerkede dekk. Disse er alltid garantert å matche hverandre. 2. kjøp dekk basert på teori fra dekkalkulator. Dog må dekkene kontrollmåles mot hverandre. Innenfor avvik? Kjør på! Utenfor? Bytt dekkmerke og/eller kjør stjernemerket. fupsaker, Ingvaldsen, Kjennern og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 17, 2021 Share Skrevet April 17, 2021 Eventuelt kan man lære seg å overhale transferkassa, så er det no worries. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 17, 2021 Share Skrevet April 17, 2021 ...eller bare velge BMW uten xDrive neste gang..det er det billigste på alle mulige måter. Men å finne en godt motorisert BMW uten xDrive i dag er vanskelig 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet April 17, 2021 Share Skrevet April 17, 2021 8 hours ago, Kjennern said: Men siden jeg har xDrive bør jeg vel strengt tatt bytte på begge sider foran? Eller må man bytte alle 4? Er lik dim med stjernemerket dekk Dekkene har rullet ca 10-12k km. Ingen tvil om at eieren av bensinstasjonen må betale for 4 nye dekk, Samt lakkering av felger. Samt 4-hjulskontroll. Samt overhaling av forstilling. Samt Inspection 2 og oljeskift. Skulle bare mangle. laffe og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå