Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Hallgrim86 skrev:

Hente opp oljen dypt under havoverflaten, frakte, raffinere og videre til bensinstasjonen. En helt sinnsykt prosess av moderne teknologi - koster like lite som Melk! Alt du trenger for melk er ku og grass.

Bensin er jo kjempebillig!

Ja nå har de jo Oljefondet som er verdt noen kroner da, jeg har aldri hørt om melkefondet :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kjennern skrev:

Tok ikke bilde, men i dag var blyfri 95 prisen over 21kr literen 💸
Insane pris!

Gi det ett par timer så faller den to til tre kroner literen igjen ;) 

Kosta 20,99,- for bensin her i stad, nå på vei hjem fra jobb så kosta bensin 16,49,- igjen...(som jo også egentlig er "dyrt", men har liksom blitt den nye normalen"

19 minutter siden, Hallgrim86 skrev:

Bensin er jo kjempebillig!

Det som er ett tankekors er jo at bensinen koster akkurat det samme i f eks England, Italia eller Frankrike. Gjennomsnitts lønna i disse landene er jo langt lavere enn i Norge, så sett i forhold til inntekt så er ikke bensinprisene så hinsides her i Norge. Men det som er sikkert som morgendagen er at når ting blir dyrere så klager folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det som er ett tankekors er jo at bensinen koster akkurat det samme i f eks England, Italia eller Frankrike. Gjennomsnitts lønna i disse landene er jo langt lavere enn i Norge, så sett i forhold til inntekt så er ikke bensinprisene så hinsides her i Norge. Men det som er sikkert som morgendagen er at når ting blir dyrere så klager folk..

Helt enig. Mat, bensin og en del andre ting er egentlig billig sammenlignet med lønnsnivået i dette landet. Når man tenker på hvor mye arbeid det ligger i og produsere en liter melk så er det jo latterlig billig, men og betale 35 kroner for en halv liter vann på flaske, det er helt greit. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Ah ja det er jo et bra poeng, at klarlakken får frem mer "dybde" i fargen eller hva man kan si.. Har du felgene fortsatt, eller et bilde av dem?

Sånn sett gir det kanskje mer mening å ha uten klarlakk (men med gloss?) om man har en "solid color", for eksempel rød eller blå da det ikke er noe pearl eller metallic å "hente frem" evt med klarlakk.. Om det gir mening

Ang sølv pulverlakk så har jeg sett en del på RAL9006, ser ut som en fin farge om jeg skal ha noe pulverlakkert en annen gang i en annen farge enn gull.. Det er flere farger som "frister" men det er en av dem :)

Jeg tror forresten på eldre biler var det ofte ikke klarlakk på "solid colors", men på pearl og metallic lakk var det klarlakk? Om jeg ikke tar veeldig feil

Har du vert å innhenta deg pris på pulverlakk av felger? gjør bare obs på at det er en del dyrere en vanlig lakk. Felgene må også blåses, som ofte er største problemet da det tar lang tid om man skal bruke litt finere sand/glass. 

Eg fikk pulverlakkert ett sett RS, bærearmer og diffhuset på m3n. Begge deler metallic med klarlakk. Ha på klarlakk - uansett på felger. Tønner på 3 delte hjul kan lakkes ok med blank base pulverlakk, men anbefaler det ikke på senter. 

Som nevnt er pulverlakk ca dobbelt så dyrt enn vanlig lakk etter min erfaring, pluss blåsing. Dersom felgene ikke er flassa er det bare å få lakkerer til å matte ned org lakken før billakk. Leverte ett sett OZ Futura og OZ Hartge senter til billakk no hovedsaklig for å slippe blåsinga. Det er godt nok. Mulig felgteknikk og de der har ok priser totalt sett om de har maskin for å strippe gamle pulverlakken kjemisk, men skal du få noen til å blåse så går timene og pengene fort. Fikk som nevnt han som lakka mine rs til å blåse, han angra som juling på at han tok på seg blåsing, skulle aldri blåse felger igjen 😅 Kollega med RS måtte blåse sine senter før han sendte de til pulverlakk, han brukte rundt 3t effektivt per senter + senterdeksel i industristandard glassblåsekabinett uten å måtte tenke på kostnad på glass så det ble bytta ganske fortløpende. Først blåser man av fargen, og tenker jammen dette går jo greit nok. Så oppdager man derimot at grunninga er lik farge som aluen, og den er på kvalitetshjul helt uffatelig seig. Sand og glass bare demper fint og hopper av. 

DSC_3246.JPG.09667c0d8accb6fc582c8de0c122a129.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hsd skrev:

Har du vert å innhenta deg pris på pulverlakk av felger?

Siterer bare en liten del av innlegget :P

Ja jeg har innhentet pris.. Snakket med en fyr der borte, sendte noen bilder av felgene og han mente ca 1000,- pr felg.. Noe jeg syntes virket helt fair. Så de er levert og venter på tur

Det var med fiksing av kantkjøring, og jeg tror da fjerning av gammel lakk, blåsing av felger osv, og med RAL1036. Han sa noe slikt som at de praktisk talt vil bli som nye.. Så å betale ca 4000,- synes jeg ikke er galt? :)

Jeg leste hele innlegget ditt og det er mye bra poenger.. Synes også det er kult du fikk lakkert diffhuset til M3en da, det er "commitment" (klarer ikke huske ordet på norsk)..

Felgteknikk er vel forresten i Østfold? Vurderte dem også men når jeg oppdaget Fevik Dekk virket det mer logisk å bare ta turen dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok men da hadde jeg rett med å være fornøyd med prisen :)

Vil forresten igjen skryte av dem, eller ham (tror bare det er én person jeg har vært i kontakt med der), for tålmodigheten med vinglingen min

Så håper jeg ikke jeg får en overraskelse når jeg henter felgene at de har lagt pulverlakken oppå den gamle lakken eller noe men det gjør de vel ikke (at jeg har misforstått noe). Jeg ble også lovet jevn finish så dette gleder jeg meg til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Pics or it didn't happen?

Nei men seriøst, jeg fylte halv tank med 98 i går og det kostet skjorta.. Så var flaks jeg hadde på genser og jakke også :P

Men det må da snart dale igjen de prisene?

Var rundt 21 på Brokelandsheia i går også. Helt sjuke priser. Sannidal, Uno X var det 17-18 en plass... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det som er ett tankekors er jo at bensinen koster akkurat det samme i f eks England, Italia eller Frankrike. Gjennomsnitts lønna i disse landene er jo langt lavere enn i Norge, så sett i forhold til inntekt så er ikke bensinprisene så hinsides her i Norge. Men det som er sikkert som morgendagen er at når ting blir dyrere så klager folk..

Det er en interessant ting det der, og de aller fleste stortingspolitikere argumenterer til stadighet; "aldri har vi kunne kjøpe mer bensin for timelønnen". Vel, isolerer vi regnestykket til å kun omhandle bensin vs. timelønn stemmer det nok, men det er naturligvis ikke virkeligheten. Når vi i Norge har matpriser som er 100-150% høyere, strømpriser som er 200-300% høyere, bilpriser som er 100% høyere, boligpriser som er 200% høyere etc. vil ikke vår gjennomsnittslønn bidra til at vi har bedre råd. Ser man på totalbildet av hvordan prisene er blitt i Norge, så er faktisk det en gjennomgår nå galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tja, og i det vi kunne puste lettet ut over at materialprisene endelig går nedover så må vi nok dessverre trekke pusten igjen, for de går opp i april igjen 🙃

…. Spurte fattern på søndag da vi drev å henta noen materialer om de hadde gått ned mye på nyåret. Det hadde de selvfølgelig ikke gjort 🙃.

Enda godt jeg ikke vet hva som er bra og dårlig pris på det greiene der. Bare får noen regninger og betaler dem. Fattern skal dog alltid kontrollere prisene for å se om det er noe han kan prute på 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, tennbrikket skrev:

…. Spurte fattern på søndag da vi drev å henta noen materialer om de hadde gått ned mye på nyåret. Det hadde de selvfølgelig ikke gjort 🙃.

Enda godt jeg ikke vet hva som er bra og dårlig pris på det greiene der. Bare får noen regninger og betaler dem. Fattern skal dog alltid kontrollere prisene for å se om det er noe han kan prute på 😂

Alt kan prutes på sier fattern. Spesielt om de er sørlendinger, bare å sette en CB på bordet så er prisen halvvert med en gang. Eller kanskje enda lavere @Fredrik 90👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...