Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Marius2002 skrev:

spørs hvor mye du fyller for om du klassifiseres som entusiast.

Med latter i stemmen og glimt i øyet..

IS ENTHUSIASM A JOKE TO YOU?

Mer seriøst, denne diskusjonen har gått totalt OT.. I OT-tråden så kan vi bare legge den ballen død nå og gå videre til neste tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marius2002 skrev:

Selvfølgelig! Hva vil du prate om? :D 

Vi kan gjerne for eksempel heller diskutere hvor vi kan få samlet så mange som mulig i mai/juni så de kan få sett caben min, og donere penger til fiksing av det som er nødvendig?

Neida.. men det er flere biler her på forumet jeg gjerne skulle sett i virkeligheten, slik som @BjornarHS sin fantastiske E36 og @liffi sin meget flotte Macao Blue E34 M5.. Så dette hadde vært artig å kunne gjennomføre i løpet av sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@liffi Fra egen opplevelse og tilgjengelig statistikk er min opplevelse at veldig mange eldre biler med litt effekt tenderer til å ha et gjennomsnitlig bensinforbruk på rundt 1,3-1,4 liter/mil. Dette er offisielt fra produsentene og dermed kun hvis man er litt forsiktig med gasspedalen. Kjører man litt entusiastisk handler det mer om 1,6-1,7 liter/mil - og som tidligere nevnt 2+ liter/mil på Autobahn hvis man utforsker 200+ Km/t.

Veldig mye har skjedd på dette området i løpet av de siste 5-10 årene. Forbruket er tildels drastisk redusert for moderne biler med selv temmelig mye effekt. Gammel luksus er definitivt ikke like kult som det var i denne sammenhengen. 

Akkurat dette poenget er mye av årsaken til at jeg aldri har sett meg tilbake i relasjon til f.eks Porsche 928 S, men også andre fine biler. Hverken drivstofforbruket eller gammel teknologi frister egentlig. Jeg foretrekker å minnes bilene slik de var for rundt 35 år siden eller litt nyere. På den måten ødelegger jeg ikke den fine euforien som minnet har bygget opp. 

Tilsvarende moderne biler frister sjeldent, men det finnes unntak. Jeg skulle gjerne ha hatt f.eks en Porsche Boxster/Cayman med boxersekser, men vi er stadig tre hjemme i familien så dette fungerer ikke. En ny 3-serie Touring hadde kanskje vært OK, men jeg vil ha en med rekkesekser og da blir det fort veldig dyrt i Danmark. En M340i xDrive Touring koster standard 843000 DKK eller ca. 1120000 NOK. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@GreenE36Cab jeg skjønner at donering var skrevet på tull, men det finnes faktisk folk som har opprettet spleis eller gofoundme for å finansiere bilkjøp og/eller oppgraderinger. Det er ikke annet enn latterlig og trist, og disse blir fort konfrontert. Jeg snakker selvsagt ikke om de som sliter med å få hverdagen til å gå rundt og ikke kan ta seg råa til en 2001 Yaris til 15000,-, bare for å presisere det. @BjornarHS har en utrolig lekker E36 og jeg skulle gjerne blitt med en tur og/eller sett den. Jeg var så heldig å traff på @Orjan sin E36 Alpina for 2 år siden da jeg passerte Mosjøen påvei til Vesterålen. Han var inne på Rema på øl-duty, som riktignok er helt innafor. Du kan melde deg inn i koed og delta på E30 meet og/eller GS Bildeler sitt arrangement i Bud, Møre og Romsdal. Sistnevnte får du ikke vist fram bilen din nevneverdig annet at du blir henvist til plass. De mest strøkne og klassikere blir plassert i sentrum, mens en i mengden havner i mengden. Helt ok. Det er endel småtreff hos BMW CCN(Car Club Norway) også, men enkelte avdelinger er mer aktiv enn andre. Forumet huser mange flotte folk og biler og for 10-12 år siden var det ei aktiv dame her med en gård(?), husker ikke navn, som inviterte til bimmers-samling og fest. Jeg var ikke der, men bilder ble lagt ut og solid samling. Jeg skulle mer enn gjerne tatt meg en halvliter eller tre med samtlige her og blitt bedre kjent, diskutert og pratet skit. 
 

PS! Førstebilen min skulle egentlig være en Golf II, så en Golf I GTI og ikke søren om jeg skulle ha en BMW og iallefall ikke E36. Makan til mislykket karosseri. Hva endte jeg opp med? E36 🤷🏼‍♂️
 

D1243EFE-D283-457B-ACD7-24E388A091B1.thumb.jpeg.b44fb9bd15acc24380eafeb6b2c8fca5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

pendlet vinteren 17/18 med 90mod 535i 14 mil daglig, hadde 8000kr i bensinutgifter den vinteren.... GALSKAP

den hadde chip, kvasskam og portet topp, men topp var nyoverhalt hos toretopplokk og motor gikk som en drøm. den var råsterk og kvikk. 

 forbruket gikk aldri under 1.1liter på mila, ser for meg at en 100% frisk original 535i klarer såvidt å snike seg under litern.

 

dette kan kanskje @sveigis svare på.

Det stemmer godt det du sier her .

Min bil på langkjøring eller landeveiskjøring om du vil ,går på ca 0,95 .

Denne er som du sier helt original på alle måter .

At de er tørste levner det ingen tvil om nei men sånn er det når man velger gammelt kontra nytt fornuftig .

Da snakker vi om en original urørt bil som den jeg har 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Vegard_ skrev:

Finnes det forresten en samletråd over bilturer her?

Det var en veldig god idé iallfall, på den måten kan man jo evt legge ut i forkant om man skal et sted der det kan være andre fra Bimmers.. Så det var ikke dumt :)

Men da håper jeg på en Bimmers-treff på ei eller annen burgersjappe eller noe her i sør en dag til sommeren?

Jeg har snart vært her 3mnd.. Føles som jeg har vært medlem i flere år og kjenner dere mye bedre enn jeg gjør :P

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bimmers-treff hadde vært artig. Må bare få å bytta ut duracell-bilen først...

BMWCCN Agder har div samlinger her lokalt vet jeg.

Ellers må du komme deg til Sokndal på E30Meet evt CCN på Rudskogen/Våler.

Relativt mange fra forumet på de treffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lars89 skrev:

BMWCCN Agder har div samlinger her lokalt vet jeg.

Kan bare snakke for meg selv, men jeg har ikke FaceBook så hadde vært greit å kunne følge evt samlinger her på Bimmers for eksempel?

 

12 minutter siden, Lars89 skrev:

Ellers må du komme deg til Sokndal på E30Meet evt CCN på Rudskogen/Våler.

Det har jeg veldig lyst til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Noen her inne på forumet som vet eller har hørt rykter om det gode gamle treffet på Bjerke banen er aktuelt for 2022?

Begynner å bli noen år siden sist og kjenner litt på savnet :)

 

1 mai, hvis alt faller på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Noen her inne på forumet som vet eller har hørt rykter om det gode gamle treffet på Bjerke banen er aktuelt for 2022?

Begynner å bli noen år siden sist og kjenner litt på savnet :)

 

Noen som kan utdype hvilke type treff dette er, er det for alle eller er det en fast gjeng? Og har det noen gang blitt arrangert bimmers treff, for det har jeg tenkt en del på. Hadde vært trivelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...