Lars89 Skrevet April 27, 2023 Share Skrevet April 27, 2023 Har også sett en liste en gang men har skjønt at man har gått bort fra dette og heller gjør en skjønnsmessig vurdering. Drar dit uansett så får vi se hva som skjer. Den lokale gjengen er ihvertfall hyggelige folk om enn noe opptatt av lav vekt. Går i Lotus Elise, Alfa 4c, Porsche Boxster osv Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 28, 2023 Forfatter Share Skrevet April 28, 2023 Ser jeg nå har stusselige 4% i BMWCCN-rabatt hos Koed, mot 10% for kort tid tiden. Er alt av rabatter forbeholdt Koedklubben nå? Handler der uansett ikke så ofte lengre, er kun om det er noen bruktdeler jeg ønsker. GS har gratis frakt, samt en del bedre priser med rabatten de gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 28, 2023 Share Skrevet April 28, 2023 (endret) Har handla lite til egne biler de siste åra, men hjelper div familie av og til og ender ofte opp på Thansen, Skruvat eller Eurodel. Utrolig lave priser kontra diverse andre leverandører, også på kvalitetsmerker. GS må vel ha "salg" hvis det skal være noe vits? De har jo samme eier som Bavaria. Må handle for over 500 for å få fri frakt på GS nå. Før var det uansett sum. Husker i "gamle dager" før GS slukte alle konkurrentene. Da var det jo faktisk konkurranse på BMW-deler. Endret April 28, 2023 av Lars89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 28, 2023 Share Skrevet April 28, 2023 Koed har vel variabel rabatt på originaldeler, 2-10%? Jeg kjøpte meg Koedklubb-medlemsskap og fant ut at det ikke var noe bedre enn med BMWCCN-rabatt. Ender opp som oftest hos GS for originaldeler ettersom de blir billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 28, 2023 Forfatter Share Skrevet April 28, 2023 Jeg har aldri sett lavere rabatt enn 10% før nå på originaldeler. Nå er det kun på brukte deler jeg har 10% (mener denne også var et hakk høyere for en stund siden?) Med BMWCCN-rabatten kommer GS ganske greit ut på originaldeler, og er alltid billigere enn Koed (selv når man fikk 10%). Deler er uansett såpass dyrt nå, så man kommer sjeldent under 500 kr likevel. 😛 Slitedeler og OE-deler kjøper jeg stort sett andre plasser derimot. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 28, 2023 Share Skrevet April 28, 2023 Var en del rabatter på 18 % på orignalt nå hos Koed, men også noe på < 10 %. Ser egentlig ut som at man bør sjekke begge, var et par varer i 10k-klassen der det skilte et par tusenlapper i hver sin retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet April 29, 2023 Share Skrevet April 29, 2023 Jeg har nesten sluttet helt med og handle originaldeler fra andre steder enn fra min lokale BMW forhandler. Brukte GS og Koed en del før men når man får klubbrabatt hos den lokale forhandleren og får stort sett alt i løpet av et par dager så er ikke prisforskjellen veldig stor. Werther og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 29, 2023 Share Skrevet April 29, 2023 3 timer siden, Rune-K skrev: Jeg har nesten sluttet helt med og handle originaldeler fra andre steder enn fra min lokale BMW forhandler. Brukte GS og Koed en del før men når man får klubbrabatt hos den lokale forhandleren og får stort sett alt i løpet av et par dager så er ikke prisforskjellen veldig stor. Dette har jeg og begynt med mer og mer Rune. En annen ting jeg ser på feks Koed ,de har skrudd opp prisene ekstremt og på mye av de uorigianle delene de selger . Ikke minst leveringstiden er jo så kort om man bestiller fra den lokale Bmw pusheren . Romnes er og en greie jeg bruker mer og mer for min del ,de selger kvalitetsdeler til en ok pris stortsett . Nei enkelte av disse butikkene som Koed feks føler jeg at de priser seg mer og mer ut . Nå skal vel sant sies at de må jo følge markedet i og med alt annet har økt og sånn sett. Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 29, 2023 Share Skrevet April 29, 2023 Jeg har også gått mer og mer over til å kjøpe originaldelene hos Bavaria. Med BMWCCN rabatt og "trynefaktor" ettersom de kjenner meg så blir det billigst. Kommer som regel på tre dager også. Øvrige deler handler jeg hos Koed, GS føler jeg har blitt for dyrt. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet April 29, 2023 Share Skrevet April 29, 2023 GS, Gule og Skrivarhaug, startet jo i Bud. Det er bare et steinkast unna, så jeg husker vi dro ut dit ofte. GS hadde alltid en bil eller to utstilt, ganske fete biler da. Idag, not so much, men den gang da. E36 med Rieger og Seidl, noen kule E46 og litt til. Butikken var proppet full av varer og det var verdt turen bare om en skulle se også. Husker jeg måtte ha nye baklykter til E36en og da kom jeg sent ut, men han bak skranken sa at vi ikke skulle stresse fordi han skulle jobbe overtid og vi kunne bare gå å se og ta oss tid, selv om klokken ble etter stengetid. GS hadde da upåklagelig service, og prisene var kanon. GS hadde jo også en tykk katalog de sendte ut hvert år, det var jo høydepunktet på våren da denne havnet i postkassen. Husker også de sendte feil startmotor til E36 også(ringte de og fikk varenummer til å bestille på nett), de la seg flat og tok i retur og krediterte uten spørsmål og det var kjapt gjort. Det samme med baklyktene, jeg var ung, så kjøpe noe LED-greier, testet de på og bare nei. Så da ble de byttet inn i shadowline-lykter og jeg husker han på GS sa "skjønner du vil bytte, det fikser vi". De gamle lyktene fungerte, men hadde et knekt feste, donerte de til en med en banebil over fjorden. Nei, det var tider og jeg skjønner at etterhvert som bedrifter vokser så forsvinner litt og litt av sjarmen og grunnsteinene. Jeg synes likevel GS ofte er rimelig, jeg har det dagen etterpå om jeg ikke orker å kjøre utover, fordi de leverer inn til posten her. GS kjører også kampanje rimelig ofte, men jeg ser jo den at om det haster så kan en ikke vente på kampanjedager. Jeg bruker også bilpleievelgeren.no en del, som er GS som står bak. De kjører gode tilbud av og til og har fri frakt uansett. Og ja, det er to biler jeg minnes spesielt godt som stod i utstillingen. Den ene var en E46 323ci med Hartge-hjul(kopi) og litt annet snacks. Og hvem glemmer vel ikke E36 cabriolet med Seidl-styling så den så ut som E46? Ja, kan vel ta med Rieger E36 også. Det gikk jo en god del av de rundt om også. Synes faktisk den ikke ser så ille ut idag. Selv om jeg er motstander av lyktesenkere idag. Så var det kult den gang da. Nei, savner "gamle" GS. Da de var mer "personlig". Men det er likt med alle som jeg skrev lengre opp. AVA er også et kjempeeksempel. Jeg har bare varme ord om de, tatt pris i betraktning. Men, kundeservicen som var helt i toppen har dessverre dalt etterhvert som de har vokst. Før tok de alle reklamasjoner og var frempå og la seg flat, idag er de på lik linje med Kärcher(fikk jeg høre av en forhandler tidligere denne uken og jeg var, hva sier se i media, forskrekket? ). Jeg synes likevel AVA er mye bra spyler for pengene og etter 3-4 år med P80 så er det ingen feil. Tar den tidlig inn i hus om høsten og sent ut om våren, da er mye gjort Til sist. Kommer til å fortsette å handle hos GS. Ingvaldsen, Werther, Olaandref og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 29, 2023 Share Skrevet April 29, 2023 Koed har blitt dyrt, men dette skyldes nok i hovedsak at konkurransen stort sett er borte nå som Koed og GS (og Bavaria) har samme eierskap. Ellers virker det som om GS har justert sine priser opp, da de stort sett nå ligger over Koed. Sist jeg sjekket var prisene langt mer jevne, og GS var faktisk stort sett billigere. Jeg sjekket noen tilfeldige delenumre på F11 hos GS vs Koed, her er resultatet: - Shadowlinelist rundt bakre siderute - 2 475,- (GS) og 2 739,- (Koed) - M-bakfanger - 13 969,- (GS) og 12 559 (Koed) - Speilglass auto dim høyre side - 6 483,- (GS) og 5 183 (Koed) - Bremseskive foran - 4 688,- (GS) og 4 353,- (Koed) - Drivaksel venstre side - 16 758,- (GS) og 16 153 (Koed) - Lysbryter - 2 305,- (GS) og 2 289,- (Koed) - Side view kamera - 5 475,- (GS) og 4 919,- (Koed) Med BMWCCN får man 20% rabatt på originale deler hos GS, mens man får 2-12% rabatt på originale deler hos Koed. Legger vi til grunn 20% rabatt hos GS og 2-12% rabatt hos Koed (fysisk sjekket hva hver del får i rabatt), er alt stort sett snudd i GS sitt favør: - Shadowlinelist rundt bakre siderute - 1 980,- (GS) og 2 629,- (Koed - 4%) - M-bakfanger - 11 175,- (GS) og 11 554,- (Koed - 8%) - Speilglass auto dim høyre side - 5 186,- (GS) og 4 768 (Koed - 8%) - Bremseskive foran - 3 750,- (GS) og 3 917,- (Koed - 10%) - Drivaksel venstre side - 13 406,- (GS) og 15 535,- (Koed - 4%) - Lysbryter - 1 844,- (GS) og 2 106,- (Koed - 8%) - Side view kamera - 4 380,- (GS) og 4 919,- (Koed - 0%) Legger man til at man på Koed stort sett har lengre leveringstid og må betale for frakt, så ender GS stort sett alltid som rimeligst. I tillegg finnes delen stort sett på lager eller er på plass et døgn eller to senere. Når det gjelder uoriginale deler, er Eurodel, Autodoc etc. langt billigere enn både Koed og GS. E.C., sveigis, Werther og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet April 29, 2023 Share Skrevet April 29, 2023 Er lenge siden jeg personlig har handlet noe fra KOED, grunnet nettopp det @Saltkjelen nevner her. 20% rabatt og gratis frakt hos GS, gjør det fort blir billigere med GS kontra KOED. MEN! En ting KOED skal ha, er deres kundeservice. De står på for å svare og hjelpe med det de kan. Var i dialog med Tommy for litt over en mnd siden og fikk upåklagelig service iform av svar på alle mine spørsmål. Sendte samme mail til GS, og har enda ikke fått noe respons 😅 Samme gjaldt da HT.pumpen havarerte i fjor. Ingen svar fra GS, men veksla masse mailer med KOED hvor de undersøkte mye rart for meg. Walkabout, Marius2002 og sveigis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 29, 2023 Share Skrevet April 29, 2023 27 minutter siden, Saltkjelen skrev: Koed har blitt dyrt, men dette skyldes nok i hovedsak at konkurransen stort sett er borte nå som Koed og GS (og Bavaria) har samme eierskap. Ellers virker det som om GS har justert sine priser opp, da de stort sett nå ligger over Koed. Sist jeg sjekket var prisene langt mer jevne, og GS var faktisk stort sett billigere. Jeg sjekket noen tilfeldige delenumre på F11 hos GS vs Koed, her er resultatet: - Shadowlinelist rundt bakre siderute - 2 475,- (GS) og 2 739,- (Koed) - M-bakfanger - 13 969,- (GS) og 12 559 (Koed) - Speilglass auto dim høyre side - 6 483,- (GS) og 5 183 (Koed) - Bremseskive foran - 4 688,- (GS) og 4 353,- (Koed) - Drivaksel venstre side - 16 758,- (GS) og 16 153 (Koed) - Lysbryter - 2 305,- (GS) og 2 289,- (Koed) - Side view kamera - 5 475,- (GS) og 4 919,- (Koed) Med BMWCCN får man 20% rabatt på originale deler hos GS, mens man får 2-12% rabatt på originale deler hos Koed. Legger vi til grunn 20% rabatt hos GS og 2-12% rabatt hos Koed (fysisk sjekket hva hver del får i rabatt), er alt stort sett snudd i GS sitt favør: - Shadowlinelist rundt bakre siderute - 1 980,- (GS) og 2 629,- (Koed - 4%) - M-bakfanger - 11 175,- (GS) og 11 554,- (Koed - 8%) - Speilglass auto dim høyre side - 5 186,- (GS) og 4 768 (Koed - 8%) - Bremseskive foran - 3 750,- (GS) og 3 917,- (Koed - 10%) - Drivaksel venstre side - 13 406,- (GS) og 15 535,- (Koed - 4%) - Lysbryter - 1 844,- (GS) og 2 106,- (Koed - 8%) - Side view kamera - 4 380,- (GS) og 4 919,- (Koed - 0%) Legger man til at man på Koed stort sett har lengre leveringstid og må betale for frakt, så ender GS stort sett alltid som rimeligst. I tillegg finnes delen stort sett på lager eller er på plass et døgn eller to senere. Når det gjelder uoriginale deler, er Eurodel, Autodoc etc. langt billigere enn både Koed og GS. Dette har jeg prøvd og få fram i årevis, likevel har folk sverget til Koed 😅 sveigis, Saltkjelen og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet April 29, 2023 Share Skrevet April 29, 2023 Også legger ikke GS ut biler på finn.no hvor alt ser ut som en ordinær annonse men sannheten er at de prøver å lure til seg kunder til en eller annen trekning. Og når de blir konfrontert med dette så kommer det masse kleine unnskyldninger. Det er i seg selv god nok grunn for meg å aldri handle hos Koed. Kunde servicen jeg har fått hos GS er noe av det bedre jeg noen sinne har opplevd Marius2002 og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet April 29, 2023 Share Skrevet April 29, 2023 16 minutter siden, Snagg30 skrev: Også legger ikke GS ut biler på finn.no hvor alt ser ut som en ordinær annonse men sannheten er at de prøver å lure til seg kunder til en eller annen trekning. Og når de blir konfrontert med dette så kommer det masse kleine unnskyldninger. Ja, du ringte på den E30en? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå