Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Uansett hva som skjer om 10-15 år så tror jeg iallfall at det kommer til å bli en god investering å sitte med det aller meste av dagens og gårdsdagens entusiastbiler. Biler som Lamborghini, BMW M, AMG, Ferrari, Audi RS og stort sett alt av moderne og rene fossile entusiastbiler kommer til å skyte i været. Vi kommer til å se en helt annen tilnærming til disse bilene enn hva vi til nå ha sett. Hittil har jo har hver nye modell på en måte overgått den forrige og det har ikke vært noen grunn til å ikke trykke den nye til sitt bryst. Da F82 erstattet E92 M3 og man gikk fra selvpustende V8er til turbo rekkesekser så klaga vi jo mye. Men sett nå i ettertid så vil jeg ikke si at F82 står noe som helst tilbake for E92 M3 på annet enn lyd. Og lyd er det enkelt å få ut av en F82.. Folk sleit litt med å akseptere introduksjonen av turboteknologi for 10 år siden, men så lærte vi å leve med det også. Dette vi ser nå, dette med elektrifisering av sportsbiler er noe helt…HELT annet. Her snakker vi total forandring av bilens karakter og "sjel", ingenting vil minne om modellen den avløser. Nye C63 AMG er ett eksempel på AKKURAT det jeg vil frem til. W204 og W205 C63 AMG eiere kommer til å få en pen verdistigning i årene fremover, det er jeg helt sikker på. I alle tilfeller hvor en modell har blitt full elektrifisert eller tungt "hybridifisert" så vil vi se en økt etterspørsel etter de tidligere utgavene. Så går man med en drøm om en entusiastbil fra 2000 eller 2010 tallet så begynner man å få dårlig tid. Jeg har fulgt E92 M3 markedet en stund, disse begynner nå så smått å stige i pris. For ikke å snakke om Alpina som skal rebrandes under BMW, samt opphøre å eksistere slik vi kjenner dem i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Marius2002 skrev:

lånebil

Enden på visen ble at Tesla byttet et helt fungerende ladehull basert på et spørsmål og bilde fra meg. Så nå er det 2023-hull som står på bilen. Var visst forskjell. 🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️ Og så ripet de opp baklykten i samme rennet, så de måtte bytte den også. Helt greit når noe er nytt tenker jeg. Og leiebilen, vel de la seg flat over tilstanden på den, men ble jo glad og overrasket da jeg nevnte den ble vasket for å opprettholde et representabelt nivå. De la igjen en liten påskjønning i min bil ved henting. 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var morsomt, nye Ford Raptor nå med bensin V6 motor som står i stil til resten av bilen 🤩

IMG_9724.thumb.jpeg.bfdd10a58f790faabc9729dabc2f07f3.jpeg

IMG_9725.thumb.jpeg.6d3d1f83120cac29ec829726459040ac.jpeg

Har en fast skogsbilvei på en del km laaaangt inn i ingenmannsland som er bak bom, altså man kan kjøre på her uten å være redd for å møte noen. Må bare ikke dra av da det ikke er mobildekning her…langt å gå i såfall 😅Denne bilen hopper i 80 km/t og lander så mykt at det nesten ikke er til å tro.  Endelig har den fått intelligent firehjulstrekk også så den kan legges i fine sladder med akkurat nok grep på hver hjul. Hadde med 3 åringen godt fastspent i bilstol på en litt roligere rute, men litt mer ren offroad kjøring. Ho har ikke snakket om annet enn å ut å kjøre i skogen igjen med "den store Raptorbilen". Sånn skaper man bilentusiaster av 👍 Er så glad for slike biler fortsatt finnes og selger bra i en stadig mer dødskjedelig elektrifisert hverdag 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 tøffe biler! Artig å kunne dra det litt ut med å kjøre i terreng/skogsvei. Det er ikke hverdags! :) Hvordan er kvaliteten på disse idag? Alle rykter på Raptor er som ryktene til N47 - dårlig. Og det er gjennomgående det jeg hører ute i det vide. Min tidligere sjef hadde en slik Raptor(husker ikke motor) for et par år siden og det halve året han hadde den så var den mer på verksted enn han fikk brukt den. Kjøpte seg 5-serie GT istedenfor :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Markus E30 skrev:

Det er en Ranger med Raptor klistremerker. Står Ranger på bakluken🤪

Edit: Evt bare sjekket skiltnr😂

Eller Ranger Raptor - https://www.ford.no/oversikt-nyttekjoeretoey/nye-ford-ranger-raptor

 

men man skal ikke lengre enn et steinkast unna her så selger de raptor raptor, og en slik jeg siktet til i forrige innlegg:

https://www.dodge.no/ford-f-serie-f150-raptor-super-cab-en-spektakulaer-headturner-2019-52-988-km-kr-929-000/

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marius2002 skrev:

@Fredrik 90 tøffe biler! Artig å kunne dra det litt ut med å kjøre i terreng/skogsvei. Det er ikke hverdags! :) Hvordan er kvaliteten på disse idag? Alle rykter på Raptor er som ryktene til N47 - dårlig. Og det er gjennomgående det jeg hører ute i det vide. Min tidligere sjef hadde en slik Raptor(husker ikke motor) for et par år siden og det halve året han hadde den så var den mer på verksted enn han fikk brukt den. Kjøpte seg 5-serie GT istedenfor :lol: 

Det har vel vært litt issues både med 3,5 V6 Ecoboost på F150 Raptor og noe småtteri på EcoBlue dieselmotoren i forrige generasjon Ranger Raptor. Men har ikke inntrykket selv at det er mye feil med disse. 

8 timer siden, Saltkjelen skrev:

@Fredrik 90 Raptor er artig, men er dette en ny europeisk modell eller finnes det flere utgaver av Raptor? Fikk ikke US-feelingen med litt bredt og brautende karosseri på denne. Denne derimot..
 

Dette er Raptor som er basert på Ford Ranger som selges i Europa og Asia. Ranger selges i USA også men ikke som Raptor foreløpig. Ekte F150 Raptor er helt klart tøffest..men denne andre generasjon Ranger Raptor er langt mer verdig Raptor navnet enn forrige modell. Forrige modell hadde en 2,0 diesel på 213 hester, det ble liksom aldri helt det samme. Denne nye har en 3,0 V6 Ecoboost bensin med 292 hester, dessverre tunet ned fra 405 hester pga EU krav. I Asia og Australia har den 405 hester, men mange spekulerer i om EU modellene yter langt mer enn de 292 hestene som er oppgitt 😅 Den går iallfall bra og låter tøft, nesten som en G80 M3 😂

7 timer siden, Markus E30 skrev:

Det er en Ranger med Raptor klistremerker. Står Ranger på bakluken🤪

Edit: Evt bare sjekket skiltnr😂

Det stemmer 😀 Dører, baklem og tak er det eneste Ranger Raptor har til felles med vanlig Ranger. Ellers er det gjort vesentlige for forandringer i understell og drivlinje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske artig video som jeg tenker at er realistisk. F10 M5 ville nok uten mekanisk breakdown ha vært hurtigere enn E60 M5, men ikke veldig mye hurtigere. F90 M5 er helt klart et monster uansett konfigurasjon. Av alle disse M5 generasjonene tenker jeg imidlertid at E60 M5 er den mest interessante selv om den ikke er hurtigst, men du verden som den går med 507 HK ved 7750 rpm når alt fungerere perfekt.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-sykkel:

Vi vurderer (og kona ønsker seg) en el-sykkel i husstanden som begge kan nytte seg av. Vi har ikke helt bestemt oss for type, men vi sikter mot enten en mer MTB-type sykkel eller en full-blown korgsykkel.
Hun er 160-og-noe, jeg er 178cm ca. 

Tenkte på noe slikt: Scott E-sub Cross Park 2019, noe slikt CUBE REACTION HYBRID PERFORMANCE 500 eller noe helt annet, som noe slikt: DBS Elon Classic steps elsykkel

Det er lite bakker rundt oss. Sykler der batteriet står mellom ramme og bakhjul utgår, da vi må ha plass til festeadapter til sykkelsete.

Prisområde brukt mellom 10-20000kr, helst midt i mellom. Har noen noe gull å komme med her? Erfaringer, kvalitet, girsystem (Shimano, Bosch) etc?

Rammestørrelse, er en S eller M fordelaktig om vi skal begge kunne bruke den? Det blir mest for kona, jeg har en Cube SL Road jeg kjøpte for et par år siden som jeg er svært fornøyd med, men det det kan være greit å kunne hive seg på elsykkelen også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...