Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er ikke bare BMW som tar dårlige valg, her har Porsche gått i fra å ha et lekkert og pent cluster med digitalt / analog utførelse. Jeg likte dette svært godt etter ferie turen i sommer hvor vi leide en 2023 Porsche Cayenne05CF9A1A-D007-4F3D-B39D-A8EFD37F6760.thumb.jpeg.6d5b054c8cb081ffd2f5ceb5b3b8fd73.jpeg

 

Også har de endt opp med å etterligne ett eller annet VAG produkt, ser helt forferdelig ut. FEA81173-3AF8-4E51-95D0-9CFF75F3E783.thumb.webp.87c82dcd441d43ae6ed1c6e807aa5854.webp20317101-E9C6-45EC-BC43-D229F61190E1.thumb.webp.25af98ff166a2b2604ba98922d7ea20f.webp

 

https://www.tv2.no/broom/her-tar-de-grep-for-den-blir-elektrisk/16110528/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er så fed up av den retningen bilindustrien går. Jeg er så lei av alt snakk om elektrisk ditt og touch datt, apper og rett ut løsninger som er jævlig mye dårligere enn den de erstatter. Før satt vi å lo av de gubbene som mente at nye biler bare var noe skrammel, eneste som duger var gammel Volvo og amcars fra 70 tallet. Jeg er i en alder av 33 år på vei til å bli en sånn type. Innen få år er jeg redd min interesse og entusiasme for nye biler kommer til å bli borte… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel bikket det punktet når det er billigere med skjerm som kan kodes til alle modeller og markeder enn å lage ulike clustere. Neppe noe vei tilbake her.

Det er noen kule digitale paneler der ute, men jeg er mest fan av de gode gamle oransje instrumentene og knappene, gir en særegen stemning i kupeen, som f.eks i e39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, E.C. skrev:

Har vel bikket det punktet når det er billigere med skjerm som kan kodes til alle modeller og markeder enn å lage ulike clustere. Neppe noe vei tilbake her.

Det er noen kule digitale paneler der ute, men jeg er mest fan av de gode gamle oransje instrumentene og knappene, gir en særegen stemning i kupeen, som f.eks i e39.

Jeg er veldig enig med deg her E791F72D-C472-4F76-A64B-C47F6BA3A247.thumb.jpeg.bb16376f6480284e50f6f371895b327e.jpeg

 

Men synes samtidig at BMW sine digitale/analoge har vært utrolig bra tidligere. A20CD5A8-7DAC-4A3B-8183-74D950BC0D42.thumb.jpeg.1dcc9f59c74c0064c594b6cfd2de7da7.jpeg929CA5C5-33BA-4C32-B1DD-3B5DEC5EAEE8.thumb.jpeg.ed13bba373085bd6b4de5985c86296ce.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å si på de oransjrøde lyset i eldre BMW. Rett og slett ett trivelig og behagelig sted å være ved kjøring i mørket. Det gir assosiasjoner til en flycockpit under nattflygning. Siste lille hint om at BMW en gang var en stolt flymotor produsent 👍

IMG_8683.thumb.jpeg.116ae62e3e20411e248790bfee91f5b7.jpeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg leste en artikkel om elektroniske instrumenter på 80 tallet. Der regnet de med at i løpet av noen få år så ville alle rimelige biler ha dette og de gammeldagse med viser ville være forbeholdt eksklusive biler hvor eieren var villig til og betale det det kostet med ordentlige instrumenter. Det har tatt lenger tid en de regnet med men nå finnes det jo nesten ikke biler som har mekaniske instrumenter. Tipper produsentene er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også satt penger på Merca. Men Teslaen kjørte jo i hjulspor(det gjorde også Merca tildels) og vi vet jo ikke dekk og tilstand på noen av bilene. Men med elektronikken er vel raskere enn det mekaniske? Uansett er jeg overrasket over fremkommeligheten på TM3, aldri stått fast, den krabber seg opp overalt jeg har vært og bakkestart med slalom mellom biler som har spunnet seg fast er ingen problem. Virkelig en bil som overrasker på vinterføre, men en må ta høyde for vekta når en skal bremse. :) 
Kanskje man ser at noen elbiler kjører litt saktere ned bakker på vinteren? Jeg opplever det og gjør det selv av og til(spørs på føret), men det er mye vekt som skal stoppe opp og ingen clutch, er det en sving som heller feil vei også da så må en ha tunga beint i munnen. Men man lærer seg bil og veiene lokalt å kjenne, så alt blir en vane :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker å være en type veldig, løs snø, som de kjører på. Vi kaller det for sukkersnø, og den snøen har ingen hold i seg, uansett hvilke type vanlige dekk man har. Så dette resultatet er nok helt riktig fremstilt.

Model 3 taper nok kanskje pga utrolig lav bakkeklaring. Da er det fort gjort at den mister grepet.

Mercedesen vinner nok pga høyere bakkeklaring.

Det som hadde hjulpet begge biler er vesentlig større/bredere hjul, og lavere lufttrykk i dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, flobben skrev:

overraskende? 

har en mistanke om årsaken, men vanskelig å si. Men når man med låste differ og høybakkeklaring må gi tapt så lurer jeg litt påhva slags dekk som står på Mærsja. 

Norske nyhetsmedier har tatt på seg oppgaven om å selge elbil inn til det norske folk. Dette har vi sett nå i så mange år og folk kjøper dette uten å være kritiske. En elektrisk drivlinje er bedre enn en fossil drivlinje når det kommer til fremkommelighet på glatt og sleipt føre. Men her er det noe stein galt med den MLen, bare det at de har valgt en 15 år gammel ML og ikke en ny synes jeg er merkelig. Har de forsøkt med en nyere fossil firehjulstrekker SUV også gjorde den det for bra? Så for å få en sak ut av dette så "jukser" de ved å velge en bil med feil eller dårlige dekk?

Synd kun en promille som leser dette gjennomskuer opplegget, mens resten sluker dette rått. Man kan si hva man vil om el personbil vs fossil SUV med lavserie. På ubrøytet vei eller i dyp snø så vil bakkeklaring og lavserie trumfe teknologien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.C. skrev:

Flere som har samboere som tror at du skal krasje med en gang bilen går sidelengs på en p-plass? Spør for en venn.

Hehe, akkurat det er kona godt vant til faktisk..sier ikke så mye. Ho sier heller ikke så mye når speedometernåla bikker 200 på Autobahn. Men hvis jeg så mye som tuter på en annen bilist som f eks kjører for sent så får jeg den "Behøver du…!" eller "Nå må du ta deg sammen" 😅 Men når ho sitter bak rattet selv så har ho verdens korteste lunte 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det her er skikkelig gøy :lol: Mi blir irritert når jeg skal rygge inn på parkeringsplasser "fordi det tar tid". Det har også vært skrapet vekk en fartshump her og resultatet er en skarp og høy asfaltkant på hver ende. Jeg slakker helt opp og triller forsiktig over for å 1. ikke slå i stykker noe, 2. fjæring finnes ikke i bilen. "Du stopper opp hele trafikken" 🤷🏼‍♂️

Men men. Det er jo noe ved det og de fleste har det slik på en eller annen måte :) 

IMG_2511.thumb.jpeg.d63ce9ceddecd6c8c5c72612162b7273.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...