Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Ikke ulike men min er delphin metallic :)

438FE675-D748-4092-8F98-FB62F5758AC5.thumb.jpeg.7687ed7ace4a958fc5336854c7708cea.jpeg

Ahhh, litt lysere ser jeg nå :) Meeeget pen farge du har der!

Skrevet
1 minutt siden, Nyheim skrev:

Ahhh, litt lysere ser jeg nå :) Meeeget pen farge du har der!

helt rå farge i sola, etter e39'n blir bra så skal bli putta på endel penger så den kan kalles en pen bil igjen :) er så mye parkeringsbulker at den ser ut som et vaskebrett... x) 

Skrevet
37 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

helt rå farge i sola, etter e39'n blir bra så skal bli putta på endel penger så den kan kalles en pen bil igjen :) er så mye parkeringsbulker at den ser ut som et vaskebrett... x) 

Ser hvertfall meget pen ut på bildene :)

  • 2 years later...
Skrevet
På 29.11.2017 den 21.05, Nyheim skrev:

Bra langt til en liten 318d å være, ja! :) helt utrolig.

Virker som det som regel er rusten som tar disse bilene, og med den økende trenden å salte veier i Norge, så tar de samtidig sakte men sikkert knekken på mange gamle biler som kunne holdt seg lengre hadde det ikke vært for rust. Er som du sier, må nesten lønne seg hvis man skal holde de gående, med mindre det er en entusiastbil, da er det noe annet.

Jeg bør kanskje presisere at jeg bor i Danmark og at værforholdene her er litt annerledes enn i store deler av Norge. Luftfuktigheten er relativt høy året rundt og spesielt om vinteren der temperaturen som regel ligger rundt 0 punktet og med mye salting som følge. Vår BMW sto i tillegg utendørs 365 dager i året og var en ren bruksbil. 

Skrevet

Rust er helt klart drepen for mange biler. E46'n ble underkjent ved eu-kontrollen sist uke. Foruten den nydelige rusten i gulvbrønnen bak, går det på en eksos-lekkasje i flexikoblingen, og et slarkete stag i forstillingen. Dette hullet i gulvet var litt større enn gummiproppen som for så vidt manglet ved kjøp av bilen; høsten for tre år siden. Jeg hadde ikke troen på at bilen skulle vare så lenge. Rusten ble derfor slipt bort for hånd, og dekket med diverse såkalt rusthindrende saker, og ei tynn metallplate som ble limt fra undersiden.😇

Klimaet her langs kysten i sør øst-Norge er nok temmelig likt Danmark. Motor og girkasse (m47 og automatkasse) går helt upåklagelig. Karosserideler som dører, panser og framskjermer er "rimelig bra" til 20 år gammel bruksbil å være. 

IMG_20201018_180947.jpg

Skrevet

E53'en min har nå 305000, går som ei klokke enda. Må bare passe på å stelle greit med den! :D Den er snart 20 år gammel men ser nesten ny ut om man tar den ei runde i vaska. 

  • 9 months later...
Skrevet

Nevner på nytt Kburger sin E46 323ci fra E46fanatics.com.

Han har nå rundet 730.000 miles (ca. 1.175.000 km), og den går fortsatt. Uåpnet motor bortsett fra bytting av ventilløftere for noen tusen km siden. Ikke dårlig å få over 1 million km ut av en M52TU motor. Det viser hvor sykt pålitelig de er.

https://www.e46fanatics.com/threads/730-000-mile-2000-323ci-throttle-icv-woes.1293317/

Kburger E46.jpg

  • 1 year later...
Skrevet

Måtte stoppe midt på hovedveien i natt for å ta bilde. Km standen begynner å vokse, får vel prøve å bikke 400k før det blir spiker. Er vel rusta som kommer til å ta den. Har nå eid den i 8 år nå i januar 2023. Har nå ca kjørt 50k km siden steg 4 ble montert også.

2002 modell 320d

 

448AE06B-22AA-48E5-847B-0CCFB1E75881.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...