Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Sånn skal min se ut 👍 

19C6E6FB-DE95-4E63-8586-7C942B31EC33.thumb.png.9b4eab28ff6723fe25d1a18b297c216d.png

Bygde en nå på BMW.no sånn som jeg vil ha den, har lagt på det meste av utstyr. Som dere ser så koster det å kjøpe den i fossiutgave, tett på en halv million mer enn i4 M50. Men jeg skal kjøre seksylindret BMW til noen må dra meg ut av en, så da blir det sånn 😅 Men, hvis man ikke sammenlikner den med en i4 M50 men heller sammenlikner den med andre fossilbiler så synes jeg ikke prisen er sååå avskrekkende.. Har iallfall satt meg opp på liste for prøvekjøring, ble enig med Bavaria at jeg prøver i4...det er jo samme bilen ettersom de ikke får demo av M440i før en eventuelt karavane kommer på besøk. Dette blir spennede 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Sånn skal min se ut 👍 

19C6E6FB-DE95-4E63-8586-7C942B31EC33.thumb.png.9b4eab28ff6723fe25d1a18b297c216d.png

Bygde en nå på BMW.no sånn som jeg vil ha den, har lagt på det meste av utstyr. Som dere ser så koster det å kjøpe den i fossiutgave, tett på en halv million mer enn i4 M50. Men jeg skal kjøre seksylindret BMW til noen må dra meg ut av en, så da blir det sånn 😅 Men, hvis man ikke sammenlikner den med en i4 M50 men heller sammenlikner den med andre fossilbiler så synes jeg ikke prisen er sååå avskrekkende.. Har iallfall satt meg opp på liste for prøvekjøring, ble enig med Bavaria at jeg prøver i4...det er jo samme bilen ettersom de ikke får demo av M440i før en eventuelt karavane kommer på besøk. Dette blir spennede 😀

Det der blir nok ein fin bil, men Kvifor ikkje bruke den halve millionen på ein bil som er morsom å køyre og på sikt "gratis" å eige... Både e46 M3, E39 m5, Porsche 911 996 Turbo (eller i alle fall 4s) og mykje anna gøy skal opp i pris... Med ein halv million kan du kjøpe mykje morosamt for pengane 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, justemann skrev:

Det der blir nok ein fin bil, men Kvifor ikkje bruke den halve millionen på ein bil som er morsom å køyre og på sikt "gratis" å eige... Både e46 M3, E39 m5, Porsche 911 996 Turbo (eller i alle fall 4s) og mykje anna gøy skal opp i pris... Med ein halv million kan du kjøpe mykje morosamt for pengane 😁

Godt poeng, men mye handler nok om prioriteringer. Tror ikke jeg kunne forsvart en hobbybil til en halv mill 😅Jeg har i dag en 2018 540d som er vår hoved familiebil, denne bruker vi til alt men særlig langturer nedover kontinentet. Der utgår elbil for vår del, samt at jeg skal ha lyden og følelsen av en forbrenningsmotor. Jeg er en håpløs petrolhead, derfor vil jeg nok over fra diesel til en bensinbil nestegang...mens elbil vil jeg ikke ha.

Men, om jeg var i markedet for elektrisk bil så ville absolutt i4 M50 vært valget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du regner på ting så merkelig at det ikke gir mening. Hvis du først kan svi av 1,2MNOK på bil så kan du vurdere følgende: ny bil har etter 3 år tapt rundt 40% av verdien vs. ny. Så på en bil til 1,2MNOK er den resterende verdien etter 3 år 720kNOK. 480kNOK er borte i løse lufta, mulig enda mer i din prisklasse. Hvis du kjøper en bil som ligger flatt i verdi eller kryper oppover (type elde M3/M5) så har du ikke noe tap på dette (noe forenklet selvfølgelig). Hvis du har kjøpt en M5 til 400k og en i4 M50 til 700k og i4-en tapte 40% av verdien etter 3 år så har du tapt 280k på det. I tillegg sparte du 100k ved innkjøp, for å ikke snakke om lånekostnader (regner med at du ikke kjøper cash) og generelle besparelser ved å kjøre på el, særlig i garantiperioden. Dessuten vil en 440i være mer tungsolgt når det trykkes opp haugevis med M-biler i dag og prisdifferansen mot en M-bil vil bli mindre og mindre etterhvert som tiden går. Turer nedover til Europa trenger ikke å bli så mye dårligere med en elbil, flere med Tesla har gjort det og nå som BMW har fått noe med fornuftig batteri, samt laget deals med Ionity så er det ikke mye i veien for å reise med en slik bil. Det kan man også med en eldre M5. Det er jo artig med forbrenningsmotor i hverdagen, men om man enten har 10 min til jobb og kjører på kald motor slik at man ikke kan gi på eller cruiser på motorveien så føler ikke jeg at det blir det store tapet å kjøre el til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke jeg bare få lov å ha lyst på en M440i? Jeg blåser langt i hvor fornuftig eller ufornuftig det måtte være, jeg har lyst på en sånn bil...punktum! Jeg kjøper bil etter hva jeg har lyst på, ikke nødvendigvis hva som er mest fornuftig. Jeg kjøper ikke elbil bare fordi jeg føler jeg må, jeg vil ikke ha elbil. Jeg vil ha en bil jeg kan bestemme selv hvor langt jeg vil kjøre, bensinstasjoner finner jeg over alt...uten kø og med mulighet for å fortsette etter 4 minutter. Når du ligger i 150 km/t+ på Autobahn så er det ingen elbiler som holder noe mer enn 250 km. 

Jeg skjønner at dere velger elbil, absolutt. Men jeg vil ikke ha det, det må jeg nesten få lov å velge selv. Dare To be Different, jeg skal nyte dette så langt det går 😀

Kan vi gå tilbake til topic, i stede for å diskutere mine prioriteringer?

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, E.C. skrev:

Du kommer jo i i4 tråden for å fortelle at du ønsker å kjøpe noe annet enn i4, så jeg skjønner ikke hvem som er off-topic her.

Fleiper du eller?...tror isåfall det kun er du som har problemer med det. i4 og M440i er samme bilen, bare med forskjellig motor. I mangel av en annen tråd her inne å hente inspirasjon fra så har jeg fulgt med her. Og jeg har virkelig fått lyst på en sånn bil etter å ha sett alle de flotte bilene andre her har bestilt seg 😀 Gjør det virkelig så ille at jeg velger bensinutgaven?

Kan vi ikke bare legge denne ballen død? Nå er det andre gang jeg foreslår dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Fleiper du eller?...tror isåfall det kun er du som har problemer med det. i4 og M440i er samme bilen, bare med forskjellig motor. I mangel av en annen tråd her inne å hente inspirasjon fra så har jeg fulgt med her. Og jeg har virkelig fått lyst på en sånn bil etter å ha sett alle de flotte bilene andre her har bestilt seg 😀 Gjør det virkelig så ille at jeg velger bensinutgaven?

Kan vi ikke bare legge denne ballen død? Nå er det andre gang jeg foreslår dette...

Lag en dedikert tråd om det du vil petrolhead. 
Dette er i4 tråden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes @Fredrik 90 har bygd seg en råfin M440i, tror ikke meningen hans var å dra dette over til en generell G26-tråd, så gi litt slack da :) jeg drar jo også paralleller her mellom i4 og min F36 når det gjelder spørsmål om plass og fysiske mål. Tror det er en god idé å teste i4 plassmessig, så kan du heller teste en M440i coupe motor- og drivverksmessig. 
Bottom line her virker til å være at mange klarte ikke designet på G22 når den kom, men med G26 sitt inntog virker den langt mer akseptert og vurdert. Så også hos meg. Proporsjonene til Gran Coupéen virker mer riktige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Noen som vet hvor jeg finner eksakte mål på bagasjerommet?

Jeg er avhengig av å få plass til hundebur, og på bilder ser det litt snaut ut med plass i toppen mellom bakseterygg og bakluka.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2021 den 21.15, Lars_K skrev:

Hei,

Noen som vet hvor jeg finner eksakte mål på bagasjerommet?

Jeg er avhengig av å få plass til hundebur, og på bilder ser det litt snaut ut med plass i toppen mellom bakseterygg og bakluka.

 

Hentet fra Facebook gruppa, er neppe fra BMW dette bildet

203259238_10226411288935727_5630330961740882304_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...