Pekka Skrevet Mai 13, 2021 Share Skrevet Mai 13, 2021 (endret) I går var dagen endelig kommet for å hente ut min 545e som ble bestilt i februar. Har så langt bare kjørt den hjem fra forhandleren med kona foran i min E61 og en av ungene i passasjersetet ved siden av meg. Det ble en rolig tur på strøm for å si det slik. Starter her med de første bildene, det skulle egentlig vært på 20" originalfelger i samme design men disse ligger på toll-lageret til speditøren. 19" felgene blir vinterhjul, men er maksimal hjulstørrelse 545e leveres med hvis man også skal ha tilhengerfeste. 2 tonn tilhenger pluss en batteripakke blir mye for sidene i 20"-dekkene som BMW leverer. Med Michelin Pilot SuperSport på min E61 (og 968) så var disse et klart valg nå også, skulle helst hatt etterfølgeren Pilot Sport 4S men disse er ikke stjernemerkede og da gjelder ikke garantien fra BMW på drivlinjen (finner jeg stjernemerkede vinterdekk for nordiske forhold forresten?). Veldig fornøyd med fargen, var spent på denne siden jeg ikke har sett en bil med samme farge i virkeligheten før. Laserlysene har en kul, blå detalj, og det ble røde kalippere istedenfor blå for å unngå at det ser som man prøvde å fargematche tre blåfarger uten å lykkes. Frontlyktene er forresten Shadow Line, altså mørke inni. Sorte endestusser kom som en hyggelig overraskelse. Bitteliten spoiler er nok bare et designelement. Takluke var med i en pakke, så bilen ble dyrere uten enn med. Blå kontrastsømmer for å sprite opp et ellers sobert interiør. De finslipte interiørlistene er en hyllest til den fantastiske E61-en med samme lister. Merk knappen lengst til høyre på dørsiden, den må man trykke på før man åpner bensinlokket slik at eventuell bensindamp evakueres fra tankpåfyllingen før man åpner tanklokket på vanlig måte. Harman Kardon-anlegget var også med i en pakke der bilen ble dyrere med et billigere anlegg. Endret Mai 13, 2021 av Pekka Chris A, Daniel., Marius2002 og 20 andre reagerte på dette 23 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet Mai 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2021 Fikk med to ladekabler, en til vanlig stikk-kontakt og en til ladeboks (Type 2 til Type 2). Elektrikeren kommer i morgen for å installere to Easee ladebokser siden disse kan kobles i serie og kona venter sin X3 30e i august. I går ble det bare lading med vanlig stikk-kontakt, og da jeg tok ut pluggen ved leggetid var batteriet fremdeles ikke kommet opp på 100% etter ca. 6 timer -selv om det ikke var langt unna. Man skal egentlig ha jordfeilvern type B ved lading av hybrid/elbil i vanlig stikk-kontakt, men siden jeg ikke vet om vi har det eller ikke så sov jeg bedre uten lading på natten. Ladetid fra 0-100% i ladeboks skal ta ca. 3.5 timer. Bilen fikk Evershine-behandling fra Wurth før overlevering, så jeg får ikke vaske bilen de neste to ukene mens lakkbeskyttelsen herder. Eventuell fugleskitt vaskes bort med kaldt vann. Daniel., Marius2002, BTS og 13 andre reagerte på dette 16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 13, 2021 Share Skrevet Mai 13, 2021 Gratulerer med flott bil Her stemte alt! Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet Mai 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2021 Kommer til å ta litt tid å sette seg inn i hvordan alt virker, men jeg tenker det er endel av gleden. Ampera, fupsaker, BimmerFan! og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Mai 13, 2021 Share Skrevet Mai 13, 2021 Gratulerer med flott BMW med en god hybrid pakke som leverer masse krefter ! Ser de prøver for harde livet her i Danmark å selge unna 530e siden 545e kommer, og 545e er åpenlyst et mye bedre valg i mine øyne Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 13, 2021 Share Skrevet Mai 13, 2021 Gratulerer med nybil. G30 LCI er flotte saker. 😀 Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Mai 13, 2021 Share Skrevet Mai 13, 2021 Gratulerer med nydelig G30 Facelift! Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 13, 2021 Share Skrevet Mai 13, 2021 Igjen gratulerer med en av markedets mest interessante ladehybrider 😀 Det skal bli veldig spennende å følge med på hva slags erfaringer du gjør med denne bilen. 545e er egentelig perfekt bil for mitt bruk 👍 Men hvorfor er det ikke kommet ut noen norske tester av denne bilen, hvorfor lages det ikke noe "støy" rundt en fantastisk nyhet som dette? Har man gått helt i elbil vranglås i landet her nå? Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 13, 2021 Share Skrevet Mai 13, 2021 Gratulerer med lekker 5er! Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet Mai 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2021 4 timer siden, Fredrik 90 skrev: Igjen gratulerer med en av markedets mest interessante ladehybrider 😀 Det skal bli veldig spennende å følge med på hva slags erfaringer du gjør med denne bilen. 545e er egentelig perfekt bil for mitt bruk 👍 Men hvorfor er det ikke kommet ut noen norske tester av denne bilen, hvorfor lages det ikke noe "støy" rundt en fantastisk nyhet som dette? Har man gått helt i elbil vranglås i landet her nå? Takker!😃 Det var endel tester av den Bernina-grå rundt om i verden etter lanseringen i juli/august, men siden har det vært skuffende få. Foreløpig er det ingen elbil-alternativer på markedet, og en elektrisk 5-er kommer vel ikke før i 2023. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Mai 14, 2021 Share Skrevet Mai 14, 2021 Gratulerer igjen! Rett og slett lekkert Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mai 14, 2021 Share Skrevet Mai 14, 2021 Liker G30 LCI bare bedre og bedre. BMWs mest stilrene bil pdd etter min mening. Denne var også helt rett spekket. Gratulerer med flott vogn. Sjakalen og Pekka reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ove67 Skrevet Mai 14, 2021 Share Skrevet Mai 14, 2021 Fin farge. Farger på dagens biler er passelig kjedelig: "alle" har gråtoner mellom svart og hvit. Min egen er i den kategorien, men jeg kjøpte brukt. Hadde valgt noe friskere om jeg hadde valgt helt fritt. Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mai 14, 2021 Share Skrevet Mai 14, 2021 Gratulerer med herlig BMW! Godt noen velger farge på bilene sine. Pekka og Ove67 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrokeBoi Skrevet Mai 14, 2021 Share Skrevet Mai 14, 2021 Gratulerer med ny bil i en sjelden fargekombinasjon. Røde kalipere var et vellykket valg, og jeg er enig i at det hadde blitt for mange blåtoner dersom du hadde valgt blå her også. Jeg synes at det er ille nok at N-merket ikke matcher BMW logoen på på panseret. Litt rart at BMW skal være så veldig strenge på akkurat dette med stjernemerking på dekk. Jeg har selv Michelin Pilot Sport 4S på min G30. Jeg bør vel demontere disse den dagen det skjer noe galt med drivverket på bilen min, før jeg sender den inn på verksted... Pekka og Chris A reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå