Gå til innhold

E46 M3 - i3s, Sommer tur til Alpene bestilt!


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Godt nyttår @Snagg30

Hvordan går det her da, fant du noe nytt hjem til 7ern og M3en?😀

I følge Finn er både M3 og F11 solgt. Litt usikker på 7ern. Ser ut som Snagg ikke har vært aktiv siden starten av desember dessverre. 

Håper at han dukker opp igjen her inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

I følge Finn er både M3 og F11 solgt. Litt usikker på 7ern. Ser ut som Snagg ikke har vært aktiv siden starten av desember dessverre. 

Håper at han dukker opp igjen her inne :) 

Jeg ser nå på Vegvesen.no så er det kun F11 som er solgt, de andre eier han ennå 👍 Så det var jo svaret på spørsmålet mitt forøvrig, men det hadde vært hyggelig å hørt fra @Snagg30 igjen 😀

Man da løste det seg sikkert med F11en på en eller annen måte, ettersom den er solgt videre til en annen person via en forhandler 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere brukere slik som Snagg komme og gå på diverse bil-fora opp gjennom de siste årene.  Det er ofte veldig mye på en gang før det stopper opp. Det er i menneskets natur at vi blir opptatt og besatt av en spesifikk ting for å finne tilhørighet.

Han sa jo selv at han gikk mot Porsche etterhvert, så ingen bombe at han kuttet ut bimmers. Han var ikke en stayer.

Folk kommer og går, akkurat som livet ellers.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 godt nyttår til deg og Fredrik samt resten her inne! :D Fikk høre det var litt aktivitet her så jeg måtte svinge innom en tur, jeg ser orakelet har talt her inne at jeg ikke er en «stayer» men av og til så skjer det større ting i livet som gjør at somme ting utgår for en periode. Så verken bil eller bimmers har stått noe i fokus her de siste månedene, har nok aldri hatt så lite å gjør med bil og den interessen som den siste tiden men jeg har ikke gitt meg på noen av delene enda :) det nærmer seg varmere tider nå så lysten melder nok sin ankomst mer og mer, faktisk hadde vi hele 14+ her i går! Ikke dårlig for å være i januar. 
 

Ellers er det som @Eystein Ose sier så gikk F11 til et annet forum medlem, grunnen til at den var innom forhandler var fordi Even kjenner til han som driver det og kunne ordne gode betingelser. Bilen er nok i meget gode hender her :)  dukket opp noe smått her og men det ordnet vi med at jeg dekte deler og han skrudde selv. 
 

M3’n markerte jeg som solgt etter jeg avslo bud ikke så langt unna pris antydning, da uten fanger og bakluke men jeg innsåg at jeg ikke ville eller kom til å selge bilen. Står trygt enda :) IMG_3536.thumb.jpeg.3e018f7e56ba76dba6398e880fbcc27f.jpegIMG_3590.thumb.jpeg.691284cd432a042c179ca04527d68581.jpegIMG_3606.thumb.jpeg.439092affa8e2f0ee90a688a31ea2d3b.jpeg

Blir et litt annerledes år når det kommer til bil, galskapen fra 2023 blir ikke videreført da jeg har veldig store summer som skal ut i tiden fremover. Det som står på agendaen nå er at jeg tar turen til Netlandet når været tillater det å får inn nye kammer, etterfulgt av ny runde med dyno og tuning fra Randy. Har sett gode resultater på effekt med slikt oppsett som dette. IMG_7833.thumb.jpeg.97c2a327fa2218695d7b28bd1a5e6160.jpeg

Så skal @Håvard P som nylig har fått på plass sitt lokale få på fanger og bakluke samt fjerne baksetene slik som dette som gir en grei vekt besparelse. IMG_7835.thumb.webp.2d83469563fb74f22382ed2627d932dc.webp
 

Og siden det ikke ble Porsche måtte jeg gå drastisk til verks med å få M3’n til å gå raskere rundt bane. Så det jeg har brukt siste tiden på er at jeg reiv ned alt som var i garasjen og bygde meg gym for å finne tilbake til pre-covid forma. Så nå går det i 1-2 økter i om dagen og undertegnende nærmer seg en reduksjon på 10kg de siste 8 ukene. Satser på rundt 15kg til før sesong start 21 april :P Med M3’n reduseres det ytterligere med 30kg når alt er på plass. IMG_6658.thumb.jpeg.c5201cf43badfb2422f53e06bfe89371.jpegIMG_6661.thumb.jpeg.3c48b107c5405ca7fea6116e3311db01.jpeg
 

Fått inn de meste! Er mer utstyr bakover i garasjen som ikke kommer frem. Ser ganske shabby ut nå men kommer snekker i løpet av februar å lager til skikkelig :) IMG_7105.thumb.jpeg.880dfe93c9476e9fbc5fd72fdea4b254.jpeg

 

Ellers venter jeg enda på lokalet, dette skulle være klart i mars men det står som dette enda..IMG_4930.thumb.jpeg.f7b0cef6bb659cb76f468c93d21a4453.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to G11 750i / E46 M3. 2024 update
  • 3 weeks later...

Kan vel neppe kalles noen oppdatering men våknet opp til bruks forbud på 7-serien en tid tilbake, det viser hvor hodet har vært når dette har gått meg hus forbi at den skulle vært inne for PKK. Bilen gikk heldigvis igjenom uten noen feil tross 100.000km nå :) fikk samtidig bytta hjullager, denne jobben fikk Bavaria en tid tilbake men her klarte de å bytte feil hjullager.. Så nå har jeg i en lengre periode kjørt med en svært irriterende dure lyd som omsider er borte. IMG_8482.thumb.jpeg.fe863a18c746f00dfc15271eb95421f3.jpeg
 

Det nærmer seg og 10.000km kjørt siden kjøp, og kan ikke si meg noe annet en at jeg er kjempe fornøyd. Alle BMW entusiaster burde på et tidspunkt eie en 7-serie, det er noe eget langt over alt annet jeg har eid i form av utførelse og materiale.

litt synd jeg følte behov for en vinterbil for den fungerer jo utmerket nettopp som dette. xDrive er helt rått når man trenger det, vi hadde nylig kjempe mye snø på kort tid. Såpass mye jeg kjørte med hevet understell somme plasser, kombinert med xDrive var det ingen problem. Også er den mer en nok leken og om man ønsker det med alt slått av :) IMG_6570.thumb.jpeg.5ca04b551fa92d7a02bf3bc18bffa4be.jpegIMG_6562.thumb.jpeg.07e6e09dd9448e5360870320380316b3.jpeg

Og omsider fikk vi noen oppdateringer sent i går kveld på lokalene som skal bygges, de skulle jo være klar nå om 2-3 uker men her har de først fått bygge tillatelse denne uken her, så nå er det ikke ferdig stilt før helt i slutten av året. Hvordan fungerer dette i praksis når de bommer så gale på leverings tiden? Har man noe rettigheter eller andre "goder" her?. 
 

Ellers en hyggelig påminner om at det er snaue 2 uker til F1/F2/F3 sirkuset er i gang igjen :D Og for en som alltid har mislikt Hamilton må jeg ærlig innrømme at jeg ble litt fan etter overgangen til Ferrari i 2025, jeg håper han lykkes og tar de hele veien. Dette er jo og en påminner om veiene våre og om ikke alt for lenge blir oppholdt av ///M - Porsche - AMG - RS og mye annet flott, det ser jeg mildt sagt fram til nå! 
 

Minner igjen om sesong start på Rudskogen i april! :) rett rundt hjørnet nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at 750i fortsatt leverer, @Snagg30 :) 

Kjøpet av næringsseksjonen reguleres av avhendingslova (avhl.). Avhl. har dessverre ingen bestemmelser om dagmulkt slik bustadoppføringslova (buofl.) har. Det spørs litt hvorvidt du har kjøpt seksjonen som forbruker eller næringsdrivende, da avhl. kan fravikes. Antar kjøpekontrakten din regulerer hva som kan kreves ved forsinkelse fra begge parter. Om ikke reklamasjonsrettighetene etter avhl. er avtalt bort, er det avhl. § 4-14 jf. avhl. kap. 7 som er gjeldende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at du fremdeles koser deg med 750’en. G11 og G30 med full skinnpakke og farge innvendig er en utrolig lekker plass å oppholde seg, dette er BMW på sitt tilnærmet aller beste i mine øyne. 
Og ja, det gledes til sirkuset er i gang igjen her og, litt av en hektisk kalender de har for seg i år. Et av årets spørsmål blir vel hvem som plukker opp Sainz, han har ikke stått mye tilbake for Leclerc i fjor. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laffe skrev:

@Snagg30 Hva synes du om bakakselstyring på vinterføre på 7ern da? Var det ikke @Skulebollen som mislikte dette på sin forrige?

 

Stooortrives med min nåværende 7er med 4hjulstyring, også på snøfulle vinterveier. Så enten er det M sport som utgjør forskjellen, eller så var det noe gale med dekk eller bil på min forrige 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen Takk Lasse! :) 

 

@papertiger Må si meg enig her, møtte faktisk en M550i på den lokale butikken i går når vi var på vei inn. Ikke enkelt å forstå vi har samme motor når han startet opp, det var ordentlig grom V8 lyd. Kunne høre med en gang at OPF var fraværende, meget pen lyd :) Ellers virker det som velstanden på denne lille øya er bra, dukker stadig opp svært pene biler. M550i - X7 M50d - Porsche turbo S - Ferrari - drøss av ///M biler - Mange cayenner - individual i4, og dette på få innbyggere. 
 

@Eystein Ose @papertiger Ja det blir spennende å se, men jeg tipper Mercedes har planer om et ungt talent. Kanskje mer spennende med Perez nå som ryktene om Albon skal tilbake svirrer. 
 

@laffe Intet annet å meddele en at bilen er fantastisk bra på vinter føre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - i3s, Sommer tur til Alpene bestilt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...