Snagg30 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 10 minutter siden, Saltkjelen skrev: Jeg tenker at sine egne tråder fint kan handle om egne biler (primært BMW - forsvinner BMW-delen må man nok henstilles til Off Topic), verksted, garasjebygging og annet tjafs en måtte føle for å dele. Dette er jo et sted man etter hvert kjenner hverandre og da blir det litt mer som en "klubb med felles interesser" som i alle fall jeg synes er kjekt å følge med på. Men igjen - det er en balansegang som med alt annet. Ser ut til det blir å kjøpe inn Norges billigste i3 først kommende uke! Neida men dette gir mening, men det er som du sier det blir absolutt en liten klubb her inne hvor man kjenner hverandre. Og ønsket for å kunne dele egne biler er da selvsagt til stede og det finnes ingen bedre forum en bimmers, men man faller igjennom i et BMW forum uten BMW. Saltkjelen, ahj og fupsaker reagerte på dette 3
BrokeBoi Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden @Eystein Ose nivået på bilparken til @Snagg30 går bare i en retning, og det er verken nedover eller sidelengs.💪 Det er vel bare et spørsmål om tid før han lurer på om det innafor med Koenigsegg eller Pagani tråd her inne. Snagg30, Saltkjelen, Dusy og 8 andre reagerte på dette 11
fupsaker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 1 time siden, Snagg30 skrev: Ser ut til det blir å kjøpe inn Norges billigste i3 først kommende uke! Neida men dette gir mening, men det er som du sier det blir absolutt en liten klubb her inne hvor man kjenner hverandre. Og ønsket for å kunne dele egne biler er da selvsagt til stede og det finnes ingen bedre forum en bimmers, men man faller igjennom i et BMW forum uten BMW. Hysj på deg, jeg har ikke BMW, men den hvite legger jeg aldri ut noe av. laffe reagerte på dette 1
ahj Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 1 time siden, Snagg30 skrev: Ser ut til det blir å kjøpe inn Norges billigste i3 først kommende uke! Neida men dette gir mening, men det er som du sier det blir absolutt en liten klubb her inne hvor man kjenner hverandre. Og ønsket for å kunne dele egne biler er da selvsagt til stede og det finnes ingen bedre forum en bimmers, men man faller igjennom i et BMW forum uten BMW. Bare kjøp en BMW modell bil til kidsa så er du innafor, litt rimeligere enn en 9 år gammel i3. fupsaker reagerte på dette 1
Snagg30 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 43 minutter siden, ahj skrev: Bare kjøp en BMW modell bil til kidsa så er du innafor, litt rimeligere enn en 9 år gammel i3. "Min garasje tråd med BMW modeller og bobler" noe slikt? laffe, Orjan og Dusy reagerte på dette 2 1
sveigis Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Her er mitt ærlige svar angående dette med Porsche eller andre merker . Synes det bør dreie seg om Bmw og fokuset der . Er jo nok av forumer til andre merker og være med på . Det er greit nok at det drypper noe innom her i ny og ne for det bare hyggelig ,ikke minst stilig . Likevel bør Bmw forum være et Bmw forum . Og selv om jeg deler litt Opel og Merce relaterte ting ,så gjør jeg det i off topic eller Fredriks sin tråd og føler det holder hva andre merker angår. Og dele erfaringer om ting og andre merker er jo bare topp det . Og det går overhode ikke på at jeg ikke liker andre merker en plass ,men skal man til med tråder med andre merker som kan man jo likegjerne døpe det om til det klassiske Bilforumet her . Takhøyden her har vært i overkant stor i forhold til andre forum jeg har deltatt i . Som aktiv bruker OMC var det omtrent banneord og legge ut noe annet en Opel eller Gm produkter . Som sagt et drypp av og til er gøy og inspirerende med andre biler men holder der 😊 Igjen min mening bare .🥳 Endret 10 timer siden av sveigis Paulus, Fredrik 90 og Saltkjelen reagerte på dette 2 1
Fredrik 90 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Jeg vil hevde, igjen på veiene av mange BMW fanboys at vi som merkeentusiaster er ganske inkluderende overfor andre merker. Mer inkluderende enn andre merkefantaster. Ett godt eksempel, det ble postet i Finn tråden en E36 Coupe bygget om med Volvo 164 body kit. En bil som fikk likes og positive tilbakemeldinger her på BMW forumet. Men, jeg er av en eller annen ukjent årsak med i en Volvo entusiast gruppe på Facebook. Ikke spør hvorfor, men jeg syns gammel Volvo er trivelig så jeg har blitt værende. Her ble også denne 164/E36 postet…og det var bare hat og drittsnakk om BMW. Det var forferdelig å krysse en klassiker som 164 med en "Bayersk makkverk", "Kebabtralle" "Pakkis Porsche" osv når Volvo har sin egen overlegene coupe…C70 😂 I mange entusiast miljøer så har jeg følelsen av at BMW (og Tesla) blir sett som satans verk. Mens i BMW miljøet er vi ganske klare på at BMW er det beste, men at også andre biler kan være bra. Sjelden jeg har møtt BMW entusiaster med fullstendig skylapper iallfall. ///FredriK.S, laffe og sveigis reagerte på dette 3
E.C. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Tåler i utgangspunktet noen Porsche-bilder og innhold, men spørsmålet er kanskje heller hvor grensene for etterlevelse av forumregler skal gå? Og er de reglene vi har per i dag relevante nok til å stå for hva forumet er ment å være i 2025, samt hvordan bidrar disse til å beholde og tiltrekke flest mulig aktive medlemmer, slik at vi ikke dør ut som et forum? For det er "forumregler" og så er det hva folk faktisk synes er greit. Da det ble mye bremserørprat i offtopic-tråden nylig var det fort dårlig stemning (i off topic altså), mens Porsche i bildetråden, som spesifikt har presisert i 1. post at dette skal kun være bilder av BMW, er plutselig helt greit og bare kos. Enda det etter "regelverket" er 100 % omvendt hva som er greit og ikke. Porsche får nok over gjennomsnittet mye slack fordi mange her egentlig kunne tenke seg bilmerket. Det er for så vidt helt fair det. Samtidig tenker jeg at på et BMW-forum er det i utgangspunktet mer interessant å følge med på hvordan folk f.eks. oppgraderer sine BMW-er for å være mer på racerbilnivå (etc.) enn hvordan de sitter og planlegger hvilken Porsche de skal kjøpe når de får spart opp nok penger. Et annet aspekt, for min del, er at Porsche innhold i stor grad er av en litt annen type enn hva jeg personlig finner mest interessant. Mye av gleden med BMW er at du kan jobbe på Kiwi og skrape sammen nok penger til å kjøpe og kjøre en relativt artig bil, i stor grad fordi det er masse deler, aftermarket og guides på hvordan man kan fikse sin egen bil. Ordentlig hverdagsbil for bilinteresserte med andre ord. Inntrykket av bilen med hest i logoen er stort sett det motsatte. Du må ha PAW for å ikke bli ruinert, betale kjempedyr service og kan knapt bytte en lyspære uten at PAW ryker (satt på spissen). I tillegg virker det som at gutta på Porsche Center har grei koll over hvem som har grombil og ikke, så de med innstegsmodeller stiller ikke særlig høyt i kurs når det gjelder å få "premium kundeserivce". Så for oss som ikke har tenkt å punge ut 1 mill + og deretter i prisområdet 100k+ per år i service/garantier/forsikringer blir innholdet kanskje litt vel fjernt. Jeg tenker at mengden Porsche innhold i fellestrådene kanskje begynner å nærme seg metningspunktet for min del, uten at jeg har trykket på rapporter-knappen. Samtidig er jeg stor tilhenger av å ha det ganske fritt i sine personlige "garasjetråder", så at det postes andre bilmerker der er helt greit, for der handler det fort like mye om ens personlige bilreise og at noen kanskje endelig har kjøpt sin drømmebil. De fleste bilentusiastene tenker jeg er oppegående nok til å unne andre entusiaster å få ratta en bil som de alltid har ønsket, hva enn det måtte være Daniel., ///M-ini95, Eystein Ose og 5 andre reagerte på dette 5 3
Snagg30 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 18 minutter siden, E.C. skrev: Mye av gleden med BMW er at du kan jobbe på Kiwi og skrape sammen nok penger til å kjøpe og kjøre en relativt artig bil, i stor grad fordi det er masse deler, aftermarket og guides på hvordan man kan fikse sin egen bil Og her sitter jeg å tenker tilbake på min rimelige E46 som kostet mange hundre tusen å drifte, lykke til med Kiwi lønning! du har rett i mye men du bommer på ganske mye samtidig synes jeg. Innlegget ditt bærer stor preg av de få her inne som har klaget på PAW, om du ikke kjenner kjempe mange på privaten som kjører Taycan da selvsagt. Cayenna vår er ingen fancy 911 bil men servicen der har vært upåklagelig som med de andre bilene, den ble hentet her hjemme av Porsche samt levering av ny lånebil, dempere foran byttet uten spørsmål stilt. Tok enkel service på GT3’n nå til 8.500kr så ikke avskrekkende sann sett, i3’n var på rundt 4000kr om jeg husker riktig. Stor service neste år er ganske dyr men ikke så veldig langt unna servicen på 750i’n. Og PAW ordnet meg ny motor til godt nord for 1 million til snaue 22.000kr. Er ganske mange Porsche entusiaster som kjører 911 uten PAW, fasiten er ikke de få (2) her inne på bimmers som kjører/kjørte GT3. Og mange bruker andre verksteder en Porsche selv med flinke folk slik som Netlandet som har god ekspertise på bilene. PAW har vist seg å heller ikke være så nøye jeg ble forespeilet, det er stor forskjell på hva de tørr å skrive på email en hva de sier face to face. Som f.eks. den gule klokka jeg ville montere, de kunne ikke bry seg mindre men kunne ikke skrive det. ellers er jeg helt enig at Porsche prat ikke burde forekomme i andre tråder en sine egne, her har jeg syndet og det beklager jeg! Unntak føler jeg selv er greit noe jeg og gjorde før jeg fikk egen Porsche.
Eystein Ose Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Prøver å dra oss litt inn igjen til det tråden handler om. Selv om jeg ikke liker polering er det da gøy når det blir blankt Marius2002, Ampera, sveigis og 6 andre reagerte på dette 9
sveigis Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 25 minutter siden, Eystein Ose skrev: Selv om jeg ikke liker polering er det da gøy når det blir blankt Derfor det er gøy 😎😎 Selve jobben er jo nitrist men det er resultatene som er tilfredstillende som gjelder . FmL den ser blank ut nå hva er brukt ?😊
Eystein Ose Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden På bildet er det kjørt to steg - Scholl S20 med lilla spiderpad - Menzerna 3500 og gul Zvizzerpad Skal avslutte med Svisswax Concorso sveigis reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 57 minutes ago, Snagg30 said: Innlegget ditt bærer stor preg av de få her inne som har klaget på PAW, om du ikke kjenner kjempe mange på privaten som kjører Taycan da selvsagt. Cayenna vår er ingen fancy 911 bil men servicen der har vært upåklagelig som med de andre bilene, den ble hentet her hjemme av Porsche samt levering av ny lånebil, dempere foran byttet uten spørsmål stilt. Det er sant at min oppfatning baserer seg i stor grad på hva jeg har lest her, men jeg tror ikke at din Cayenne faller i samme kategori som jeg sikter til heller. De ser at du kjøper bil fra dem til tross for at du har fått to motorer med Temu-holdbarhet, så de er nok ekstra gira på at du blir fornøyd og fortsetter som kunde Ellers tilbake on topic, en bil som gjøres klar for lagring: Ampera, Marius2002, Saltkjelen og 4 andre reagerte på dette 6 1
liffi Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Siden det er så mye snakk om Porsche, Paw å feil merke så må jeg bare si, jeg har ikke Paw på min ørkenbobble! måtte spamme litt så noen kanskje blir krenket av Bobbla. Ikke "min" bil mer men møtte på en gammel kjenning i barnehagen:) ShabbyM lever fremdeles i sitt beste. Nærmeste bilde av bilendin jeg hadde for i dag. jeg tar til meg kritikken og skal bli flinkere til og ikke poste bilde av den dyre strøkne kiwi lønn Cayennen min Ampera, sveigis, laffe og 1 annen reagerte på dette 4
EspenM3css Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 3+ grader ute nå😭 Lars S og Saltkjelen reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå