Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?

Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Fahad skrev:

Tenker du å gå for ppf nå som lakken har fått herdet etter lakkering? 

PPF på lyktene holder tenker jeg, regner ikke med det blir så mye steinsprut når jeg kun kjører på sommerhalvåret :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Walkabout skrev:

PPF på lyktene holder tenker jeg, regner ikke med det blir så mye steinsprut når jeg kun kjører på sommerhalvåret :) 

Ofte er det jo småstein (og sand) som blir "virvlet opp" av biler i motgående kjørefelt, som treffer litt leit.. Disse småsteinene er jo alltid der uansett om det er sommer eller vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Ofte er det jo småstein (og sand) som blir "virvlet opp" av biler i motgående kjørefelt, som treffer litt leit.. Disse småsteinene er jo alltid der uansett om det er sommer eller vinter

Noe vil det alltid være, men har en snikende mistanke om at det er noe mer sand og småstein i veibanen i den perioden hvor det aktivt strøs sand i veibanen, enn når det ikke gjør det og veiene er feid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ampera skrev:

Heter ikke små vinterfelger! Det er ballongjul , eller husmor jul!🤣

Neinei, ballonghjul hører 90 tallet til 😅 Husmorhjul….tja..er jo kona som for det meste kjører denne i hverdagen så det er vel ikke så langt unna 😀👍

Dette er ballonghjul 😎

EE966CC8-9FE4-4254-8FF8-0CB2753A275E.thumb.png.b6076136411addc81374400266bdc337.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Walkabout skrev:

Noe vil det alltid være, men har en snikende mistanke om at det er noe mer sand og småstein i veibanen i den perioden hvor det aktivt strøs sand i veibanen, enn når det ikke gjør det og veiene er feid. 

Jeg sitter med samme mistanke som deg. Har inntrykk av at akkurat den delen av året vi er inne i nå er den desidert verste, faktisk. Veiene er bare, og myke vinterdekk kaster småstein ganske hardt til tider.. Fått to nye steinsprut i fronten (en mellom lykt og grill på venstresiden og en på høyre forskjerm) bare denne uka, og jeg holder avstand! 🙈

Ganske sikker på at vinterdekk kaster fra seg vesentlig større mengder enn det sommerhjul gjør. Det ser man jo gjerne ved dekkskift også, at vinterdekkene ofte er fulle av småsteiner. 

Endret av idapederse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinsprutskader:

https://dinside.dagbladet.no/motor/det-beste-trikset-mot-steinsprut/75453083

https://dinside.dagbladet.no/motor/na-bor-du-passe-pa/75392919#:~:text=De aller fleste skjer i,er små%2C men svært skarpe.

Jeg holder god avstand til bilen foran når fartsgrensen øker, og forsøker å unngå å ligge rett bak en bil som nettopp er kommet ut på motorveien.  Vårens detailing vil avsløre hvor godt jeg har lykkes.

EDIT: Da var vi off-topic i bildetråden igjen.

Endret av Pekka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2022 den 10.20, Fredrik 90 skrev:

Neinei, ballonghjul hører 90 tallet til 😅 Husmorhjul….tja..er jo kona som for det meste kjører denne i hverdagen så det er vel ikke så langt unna 😀👍

Dette er ballonghjul 😎

EE966CC8-9FE4-4254-8FF8-0CB2753A275E.thumb.png.b6076136411addc81374400266bdc337.png

0BD1423B-1096-427B-AF09-07B693EA26E7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...