Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Fredrik 90 said:

 Nei…dessverre! Støre & co har stengt døra for slike biler i Norge. Denne kom fra Sveits, men det er lov å håpe at det er en som har hentet den hjem og skal ha den på skilt. 

 

Har lest at ca 350 rike nordmenn har meldt flytting til Sveits siste året pga formueskatt. Tipper at dette er en utflyttet nordmann med adresse i Sveits som er hjemme for å kjøpe plantejord og smånips til hytta si i Kragerø. Den havner neppe på norske skilt. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Saltkjelen skrev:

Må si jeg er svak for G07 Alpina XB7 pre-LCI og G11 Alpina B7 LCI. De har en pondus som gjør at den vulgære bilen ikke fremstår som vulgær. Synd Alpina aldri har blitt tatt innunder BMW-paraplyen hos det norske forhandlernettverket. Det ble vel gjort et halvhjertet forsøk hos daværende Autozentrum på Økern en gang i tiden, uten at dette ble en suksess. Trist. 

Jeg er helt enig i denne betraktningen. Og særlig G11 LCI har vokst på meg. Vi har ett par direktører i byen her som ratter G11 LCI, kult at det fortsatt finnes direktører som kjører 7-serie fremfor en politisk korrekt elsykkel. Men så er de direktører for henholdvis ett flyselskap og ett offshore selskap 😅 Anyway, de bilene eier veien når de kommer kjørende…

Noen satsing på Alpina her i Norge har vel aldri vært fjernere akkurat nå. Fra politisk hold så er det ett ønske om få bort fossile biler og da passer ikke Alpina inn for den norske importøren. For BMW AG har BMW Norge kun ett formål og det er å pushe ut elbiler slik at CO2 regnskapet dems ser bedre ut. Prisene og ventetidene som man ser på nye fossile BMW hos norske BMW forhandlere viser klart og tydelig at Norge ikke får prioritet på dette punktet. 

1 time siden, Werther skrev:

 

Har lest at ca 350 rike nordmenn har meldt flytting til Sveits siste året pga formueskatt. Tipper at dette er en utflyttet nordmann med adresse i Sveits som er hjemme for å kjøpe plantejord og smånips til hytta si i Kragerø. Den havner neppe på norske skilt. 

Hvis han har hytte i Kragerø så er det rart å dra helt til Arendal for å kjøpe plantejord 😂 Enten så er det en sveitser på Norgesferie eller så er det en hjemvendt nordmann som kanskje har tatt med seg bilen. Vi får holde ett øye etter den i statistikkene 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Werther said:

 

Har lest at ca 350 rike nordmenn har meldt flytting til Sveits siste året pga formueskatt. Tipper at dette er en utflyttet nordmann med adresse i Sveits som er hjemme for å kjøpe plantejord og smånips til hytta si i Kragerø. Den havner neppe på norske skilt. 

Garantert. I sommer på vei hjem fra Danmark kjørte det på siden av oss to sveitsiskregistrerte Porscher - 997 Turbo cab og Macan Turbo - ombord i Color Line i Hirtshals i lastebilfila. Antok det var nordmenn på tur hjem. 
Når jeg kom tilbake på jobb snakket jeg med en kollega som kjørte bilen bak disse Porschene. Han kunne bekrefte mine antagelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er helt enig i denne betraktningen. Og særlig G11 LCI har vokst på meg. Vi har ett par direktører i byen her som ratter G11 LCI, kult at det fortsatt finnes direktører som kjører 7-serie fremfor en politisk korrekt elsykkel. Men så er de direktører for henholdvis ett flyselskap og ett offshore selskap 😅 Anyway, de bilene eier veien når de kommer kjørende…

Noen satsing på Alpina her i Norge har vel aldri vært fjernere akkurat nå. Fra politisk hold så er det ett ønske om få bort fossile biler og da passer ikke Alpina inn for den norske importøren. For BMW AG har BMW Norge kun ett formål og det er å pushe ut elbiler slik at CO2 regnskapet dems ser bedre ut. Prisene og ventetidene som man ser på nye fossile BMW hos norske BMW forhandlere viser klart og tydelig at Norge ikke får prioritet på dette punktet. 

Ja, en 750i eller M760Li (skulle helst vært kortversjon, men det gadd jo ikke BMW levere denne gangen) står høyt på ønskelisten. Ser poenget, men aldri har det vel vært solgt flere M-biler enn i senere tid. En Alpina hadde absolutt hatt livets rett, men når man knapt vet hvor man får kjøpt deler eller skal henvende seg når den skal på verksted, er det forståelig at bilene er uselgelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Robkill skrev:

Vil tro det er ganske mange her som har lignende bilder fra parkeringsplasser? Er jo pent nødt til å snu seg for og se på bilen etter man har parkert 🤷

 

IMG_2107.thumb.jpeg.6a14355249835ac7e5656604b6e755ec.jpeg

Så deg på E6 ved Tusenfryd på vei hjem fra Oslo på tirsdag, dessverre for sent, på avkjøringen til Ski/Nesodden. Lå litt foran i venstrefila. Kjenner jeg blir glad av å se en Alpina på veien. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger det blir veldig kjekt å videreføre bilen på forumet, den fortjener å være her inne i den tilstanden den blir solgt som :) Hadde ikke tenkt å kjøpe F11, men sendte uansett melding til Raymond og fikk et meget godt og langt svar tilbake. Her har mange brukt bil selgere noe å lære. 
 

@fupsaker Takker! :D er en pen bil, gledes til å ratte denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...