Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Kjør på med posting @Marius2002 - jeg trenger slike som deg, da jeg er svært dårlig på å følge med på lanseringer og livesendinger selv. Er her inne jeg får siste BMW-nytt 😂.

@Saltkjelen helt enig - en ser jo likheten med LCI-oppdateringene på DRL-lyktene på mange av BMW’s modeller om dagen, og nye 5-serie blant annet, så ser hvilken vei det går med angel eyes. Det er trist, da det å få et sett sinte BMW-angel eyes i bakspeilet er for meg synonymt med «FLØTT DEG!»

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Det er trist, da det å få et sett sinte BMW-angel eyes i bakspeilet er for meg synonymt med «FLØTT DEG!»

"Überholskraft" kaller tyskerene dette. Hvis bilen ser sint og aggressiv ut i bakspeilet så er det forsket på at dette har en psykologisk påvirkning om hvor vidt man flytter seg fra venstre felt eller ei. Jeg husker dette var noe min far kommenterte på da han fikk seg E60 med M-sport i 2006. Folk flytta seg i langt fortere da denne bilen kom bak.

Jeg husker jeg kjørte flatt ut med G30en opp fra Starnberger See, lå og pusha 260 km/t da en Bentley Continental innhentet meg raskt bakfra…da flytta jeg meg for å si det mildt. Var nesten litt ubehagelig, og det er meningen at det skal være 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er tankegangen her da? Er det kun de dyreste og mest fancy dempere som alltid må kjøpes ved reparasjon, men det kan hende at du ikke får benyttet dem til det fulle om du ikke har kjøpt subscription? What a time to be alive.

Screenshot_20230903_163055_Facebook.thumb.jpg.07dc360868550b79545a32ad4654d35c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får disse abonnementpostene opp i Facebook-feeden min støtt og stadig. Skjønner ikke greien. Man har først betalt for å få utstyret på bilen, så må man betale for at det skal virke i tillegg? 😵

Som om ikke bilene er blitt dyre nok fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, E.C. said:

Hva er tankegangen her da? Er det kun de dyreste og mest fancy dempere som alltid må kjøpes ved reparasjon, men det kan hende at du ikke får benyttet dem til det fulle om du ikke har kjøpt subscription? What a time to be alive.

Screenshot_20230903_163055_Facebook.thumb.jpg.07dc360868550b79545a32ad4654d35c.jpg

Hvis det er BMW som eier demperne dine, så betaler vel de for nye når de blir utslitte 🙃 ? Litt som å lease en batteripakke. Bare å komme innom å bytte når den er tom, eller når demperne ikke fungerer lengre :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Neue Klasse - helt klart en kandidat til å erstatte Model 3 om noen år. Jeg håper derimot de endrer litt på interiøret, ønsker det som @papertiger skrev "intimt, lunt og kompakt interiør som klemmer fra alle kanter". Noen skikkelige M-seter i tillegg og et pent og skikkelig ratt. Baksetet vil jeg skal omformes også til klassisk BMW, de har fått til dype seter - men det ser litt for fransk ut. Uten at det franske er noe galt i utgangspunktet. Baklyktene tror jeg kan vokse på en, men enig i at disse burde vært utformet annerledes. Håper det skjer. Ellers har de også fått til hofmeisterkink og rammeløse dører :)  Det jeg ikke liker er kamerabasert sidespeil, det er sikkert en vane, men klassiske speil er å foretrekke. Jeg tenker at denne modellen er lett og morsom. Og fås den med både bakhjulstrekk og firehjulstrekk så hadde det vært kult - med litt kraft også. Størrelsesmessig er den vel på en blanding mellom 2 og 3-serie ut ifra bildene, litt lik min Model 3. Sikkert helt kanon å ratte. :) Panoramic Vision kan jeg like.

P90519786_highRes_bmw-vision-neue-klas.thumb.jpg.7f16286aa71493704becbcc262b42f41.jpgP90519785_highRes_bmw-vision-neue-klas.thumb.jpg.24058f650d07de2d3bb595464bb0a26f.jpgP90519788_highRes_bmw-vision-neue-klas.thumb.jpg.40d6d7749983ec5df4b5da65961ce4e4.jpgP90519921_highRes_bmw-idrive-in-the-ne.thumb.jpg.b8ef12097812780a9522fe11f6be49ba.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2023 den 11.48, Galro skrev:

I det hele vil jeg si at jeg liker den. Det er mest skeptisk til utformingen av baklysene, men ellers fremstår det som et rent og velproporsjonert design i mine øyne. Jeg liker også hvor luftig kupéen fremstår - nesten som en bil fra 60-tallet.

Jeg er helt enig og jeg liker virkelig dette designet som blander nytt og gammelt. Jeg er ingen stor fan av kordfløyel, men det blir sikkert mulig å spesifisere interiøret med andre stofftyper. De store vindusflatene er imidlertid fantastiske og hvis dette blir vanlig fremover tenker jeg at vi virkelig har fått en positiv "back to the future" situasjon der bilene fra 70 og 80-tallet allikevel var best (som om vi ikke allerede visste dette). :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har lyst til å se hvor mye kostnadsbesparelser det er på G60 5-serie, kan man ta en titt her. Det samme gjelder hvor lite konsistent designet er. Dette er rett og slett forferdelig trist å se.
 


Her er mine bemerkninger - i tillegg til en det jeg har bemerket tidligere:
- Gullfargede høyttalerdeksler bak med designelementer, mens det er sorte, ordinære høyttalerdeksler foran
- Ingen interiørlister på bakdørene (fordørene har kun en smal list de like gjerne kunne droppet)
 -Ingen ambientbelysning på bakdørene
- Komfortseter med manuell justering av nakkestøtter og lårstøtte, ei heller noen setebreddejustering
- Ingen knekk i øvre del av seterygg på verken komfortseter eller M-sportsseter (jeg har sjekket M-sportssetene i ETK)
- Ingen motorromsisolasjon
- Bilen i videoen (520i) har en singel eksosstuss pekende ned på førersiden - det er i det minste bedre enn fake-eksos
- Ryggelys i diffuseren i støtfangeren - tipptopp når bilen er ekstremt møkkete eller med snøføyk
- Nedre del av dørtrekk i hardplast (dette gjelder også G3x), men det ser ut til at nedre del av dashbord også er hardplass. Uansett, ingen skinn på topp, bunn eller dashbord kan velges.
- Solskjermer i hardplast uten stoff eller annen polstring

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Først og fremst så vil jeg bare påpeke at nedre del av dørtrekk IKKE er i hardplast på G3x.

Ellers så har jeg alltid likt det når bilene er så gjennomførte at de føles like påkostede i baksetet som foran. Det behøver ikke å være skinn og pianofinish her og der men at man ser en rød tråd igjennom bilens Coupé. Her har alle 5-serier vært gode synes jeg. Men på G60 ser det for meg ut som om baksete området er relativt mer spartansk innredet enn foran. Dette gjør at man får litt sånn "billig leiebil i syden" feeling av hele greia, og det ønsker man ikke i ett premium produkt. 

Trist at de gjemmer eksosrør under fangeren slik de feilaktig gjorde på E39 sedan. Dog ikke på Touring og senere M-sport utgaver. Jeg mener at en bil skal se maskulin ut, og det viktigste elementene for å få en bil til å være maskulin er eksos rør og en skikkelig grill. Er jo derfor veldig mange elbiler ser så tamme ut…de har tett front og følgelig ingen enderør. Hiv på ett rør i hver ende i hekken på en i4 og det kompletterer hele hekken på bilen i mine øyne. Mulig det bare er meg som er farget av å ha vokst opp i en tid hvor man stort sette kunne se på eksosrøret hva slags motorisering en bil hadde 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iX1 eDrive20 begynner produksjonen i November. Helt genial for de som ikke er opptatt av power eller kjøring. 204hk og 0-100 på 8,4 sekund. Til sammenligning gjør en F31 320d 190hk 0-100 på 7,5sekund. Og den bilen føles kvikk. 430km rekkevidde og 130kW lading. Ellers har BMW bommet totalt og gått mot strømmen og satt denne som forhjulstrekk. Hva faen?

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0433958EN/attractive-introduction-to-the-world-of-premium-electric-mobility:-the-all-new-bmw-ix1-edrive20

Blir sikkert en grei bil med en grei pris. Personlig tror jeg nok 30 har mer av alt, men :) 

P90520694_lowRes_the-all-new-bmw-ix1-.thumb.jpg.2c9a5318ccd7798d55ff72e7c2bcab13.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, papertiger skrev:

@Marius2002

Det er vel helt i tråd med markedet å tilby denne med også med tohjulstrekk for å få ned pris og favne om et større marked - eller tenker du FWD vs RWD? All den tid iX1 er bygget på FWD-plattform er vel ikke RWD en opsjon på denne. 

Jeg tenkte FWD vs RWD :) FWD gir lite mening i elbil, en grunn til at de fleste elbiler med trekk på en aksel har bakhjulstrekk idag. Volvo/Polestar endret nylig til RWD fordi det fungerer bedre i elbil. Skoda/VW har også RWD osv. :) En BMW i3 har bedre fremkommelighet på vinter enn en e-Golf og som han på Bavaria sa "du kommer deg fram med en i3 der den gamle femmern måtte gi seg". En kjenning solgte sin Leaf fordi den var useless på vinteren. Ergo, forhjulstrekk på elbil idag ser jeg ikke poenget med. Det må ikke dras over til sammenligning med fossilbil såklart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...