Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes nye 3ern blir bare bedre å bedre, særlig etter å ha sett den i noen videoer. Utrolig artig at de har brukt Norge på presse materiellet, lurer på hvordan de har klart å kjøre den på norske veier uten å bli avslørt. Kult når de viser film av interiøret og det står Møre og Romsdal på vær informasjonen i Idriven 👍

Den har en del effekter som jeg savner på G30, som bla laser lys. Spørsmålet mitt blir jo hvordan denne er å kjøre og hvordan den føles på veien. Jeg har eid E90 og kjørt en del F30, men har alltid ansett meg selv som en 5er person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg tenker at de heller har hentet ifra E46, men jeg ser likheten og det du mener :) 
Ser man vekk fra facelift E46 coupe/cabriolet og compact(som alle har andre lykter enn sedan og stasjonsvogn) så ser man tydelig inspirasjonen. :) 


2019-BMW-330i-M-Sport-05-1024x683.thumb.jpg.ec1f94f380d28348a83def2996d5ba62.jpgIMG_9238.a.thumb.jpg.126f5e02face7c580dd494236e59086d.jpg6363710255_ab68613e9a_b.thumb.jpg.098944fb304e2de36e5c3a9b21c191bc.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ogee1 skrev:

Med 471 cm lengde er G20 like lang som E34. Og med noen centimeter lenger akselavstand burde det ligge til rette for god komfort.

Dette er vel det største problemet med den nye treern. Den er alt for stor, fortsetter det på denne måten så må BMW snart lage en 0,5 serie for og få en mindre bil i porteføljen. Til sammenligning så er syvern min (e23) kun 21 cm. lenger.

Ellers så synes jeg det ser ut som en pen bil men det skulle jo med den størrelsen vært en 5 serie. Og alt snakket med at man kopierer andre biler, Har man ikke gjort det siden man begynte og lage biler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk er mer opptatt av å dra relasjonene til Peugeot enn E46, hvorfor det? Jeg er enig i at det kan minne om en Peugeot lykt, men det minner vel så mye om en historisk relasjon til E46. Synes faktisk at ut over den nederste linja så er det ingen ting som minner om Peugeot lykter. Resten av designet er forskjellig, innmaten er forskjellig og lys signaturen er forskjellig. 

Det er godt å være kritisk til ett nytt produkt, men når man ikke har bedre å komme med så bli gjenbruk av andres bemerkninger så blir det hele litt overflødig og krampeaktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes folk er mer opptatt av å dra relasjonene til Peugeot enn E46, hvorfor det? Jeg er enig i at det kan minne om en Peugeot lykt, men det minner vel så mye om en historisk relasjon til E46. Synes faktisk at ut over den nederste linja så er det ingen ting som minner om Peugeot lykter. Resten av designet er forskjellig, innmaten er forskjellig og lys signaturen er forskjellig. 

Det er godt å være kritisk til ett nytt produkt, men når man ikke har bedre å komme med så bli gjenbruk av andres bemerkninger så blir det hele litt overflødig og krampeaktig. 

Hvis du sikter til min kommentar, så har jeg ikke lest noe tidligere i tråden angående sammenligning med peugeot. Men da har flere tenkt det samme som meg og da må det være noe i det? Jeg stiller meg spørrende i mitt innlegg. Slakter ikke nye 3 serie på noen måte. Jeg er også stor fan av flere peugeoter, både nye og eldre. Overflødig og krampektig er det å være "innleggspoliti", spesielt når man tydeligvis ikke vet bakgrunnen til hva som ble tenkt av personen når innlegget ble skrevet.

Marius2002 svarte med en interresant obsevasjon... så ja mulig bmw ikke mister særpreg men legger seg på en annen linje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye fint som kan sies om nye 3-serien. Men samtidig som den går noen steg frem, så synes jeg også den går noen tilbake.

Lengden er som nevnt på nivå med E34. Men synes det også er verdt å trekke frem at bredden er mellom E39 og E60. Det gjør at bilen fra mitt ståsted har 5-serie proporsjoner. Egentlig ikke noe sjokk slik som trenden er i markedet, men jeg liker det ikke bedre av den grunn.

Det beste jeg har fått med meg med G20 er at den får (elektronisk styrt) mekanisk LSD som standard i 340i og som alternativ hos 330I M-sport. Man skulle nesten tro BMW var på riktig vei tilbake til røttene. Men på denne generasjonen så kommer ikke de to modellene med manuell girkasse lengre.  :stupid:  Er bare de lavere modellene som kommer med manuell kasse, men de får ikke en skikkelig diff.  :stupid:

På toppen av dette så tar modellen også livet av håndbrekket i 3-serien. Hvordan skal nå (unge) anstendige menn plukke opp damer når de ikke kan brekksladde?  Hva tenkte BMW ingeniørene på her??? #-o

 

Endret av bimmerR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bimmerR skrev:

Er mye fint som kan sies om nye 3-serien. Men samtidig som den går noen steg frem, så synes jeg også den går noen tilbake.

Lengden er som nevnt på nivå med E34. Men synes det også er verdt å trekke frem at bredden er mellom E39 og E60. Det gjør at bilen fra mitt ståsted har 5-serie proporsjoner. Egentlig ikke noe sjokk slik som trenden er i markedet, men jeg liker det ikke bedre av den grunn.

Det beste jeg har fått med meg med G20 er at den får (elektronisk styrt) mekanisk LSD som standard i 340i og som alternativ hos 330I M-sport. Man skulle nesten tro BMW var på riktig vei tilbake til røttene. Men på denne generasjonen så kommer ikke de to modellene med manuell girkasse lengre.  :stupid:  Er bare de lavere modellene som kommer med manuell kasse, men de får ikke en skikkelig diff.  :stupid:

På toppen av dette så tar modellen også livet av håndbrekket i 3-serien. Hvordan skal nå (unge) anstendige menn plukke opp damer når de ikke kan brekksladde?  Hva tenkte BMW ingeniørene på her??? #-o

 

Jeg har tradisjonelt vært helt enig med deg, men med disse nye fine automatkassene går det faktisk overraskende fint å drifte / vippe ut rompa med både e-diff og automat, så det er ikke lenger noen showstopper for stilfull entré. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at den vil vokse på meg, men førsteinntrykket er ikke helt bra. Ruvende front. Ser nesten litt oppsvulmet ut. Hekken gav meg litt Audivibber. Pent dashbord, men synd de tok bort håndbrekket.

Både G30 og G20 er designmessige nedturer sammenlignet med F10 og F30, som på sin side var meget stilrene.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bimmerR skrev:

Lengden er som nevnt på nivå med E34. Men synes det også er verdt å trekke frem at bredden er mellom E39 og E60. Det gjør at bilen fra mitt ståsted har 5-serie proporsjoner. Egentlig ikke noe sjokk slik som trenden er i markedet, men jeg liker det ikke bedre av den grunn.

Selv F30 har 5-serieproporsjoner. Den har tilnærmet samme akselavstand som E39, og er større i coupemål. Enig i at det er en dum trend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...