Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Ikke bli hysterisk Fredrik! Dette kan da umulig være så gæli? 
Dessuten er dette 6 generasjon BMW emblem, det har altså vært 5 ulike versjoner tidligere.

i brandingen er uansett bedre enn EQ, e-tron og mye annet.
Dessuten, det blir flere og heftigere endringer fremover, dette er bare begynnelsen, så len deg tilbake og nyt turen.

Det har også vært M5 touring i både E34 og E61 versjon.

Jo jeg synes egentlig at dette er helt på trynet, iallfall sånn som BMW står nå image messig. Jeg har ikke noe i mot i4, flott elbil for de som er opptatt av sånne biler. Når jeg tenker på branding og merkevare så tenker jeg på hele BMW som merke. i avdelingen hos BMW gjør en flott jobb med branding, men BMW totalt trenger ett løft. For det meste så består BMW av alt annet enn i divisjonen. BMW trenger ett image løft både på M avdelingen og den øvrige porteføljen. 

BMW lager noen av de beste bilene i verden, men det er færre og færre der ute som er klar over dette...det blir ikke lagt merke til før du eier en selv. Mercedes kjører på, de får folk til å se på dem som kule og awesome produkter...helt til du kjører en og innser at bilene er crap i forhold til BMW. Her har merkevare avdelingen til Mercedes gjort en glimrende jobb, de er verdensmestere på markedsføring. Kjørte siste A klassen, Sixt leiebil fra Gardermoen. Sykt lekker liten småbil med ett herlig utseende interiør. Men fy faen for en kjip byggekvalitet og material finish, Mondeoen jeg kjører i jobb fremstår som en solid premiumbil i forhold når vi snakker fit og finish på interiøret. 

Jeg er selvfølgelig klar over E61 M5 og E34 M5 Touring. Derfor finner jeg det helt forkastelig at BMW nekter plent å bevege seg inn i dette segmentet. De gir bort halvparten av kundene til Audi og AMG, bare her glimrer image bygging og god branding med sitt fravær. Hvor kult hadde ikke folk synes det vært med en F91 M5 Competition...det hadde jo blitt verdens råeste stasjonsvogn når man ser hva sedanen er god for. En vanvittig sjanse som BMW bare lar gå fra seg. Hvorfor har de ikke entret superbil segmentet? Hvorfor kommer en fullverdig elektrisk SUV først tre år etter alle andre? Fordi markeds avdelingen dems sover i timen, BMW er ikke så kult som det en gang var.

Heldigvis finnes det unntak, de tradisjonelle modellene er fortsatt veldig gode produkter som det er vanskelig å overgå. Her kan BMW hvis de vil, og det er jeg glad for. Men den dagen de begynner å kødde til 3-serien, 5-serien eller X5 da finner jeg meg noe annet å kjøre. Da gir jeg enten opp å kjøre nyere BMW og heller holder meg til eldre BMW eller så finner jeg meg ett annet merke...(kunne tenkt meg en Panamera av siste generasjon, den er lekker)

1 time siden, Fredrik skrev:

Kjøper du en sort bil blir bakgrunnen på rondellen også sort... :P

Hmmm... hvis du derimot kjøper en gråmetallic bil er jeg redd for at rondellen kanskje blir litt blass/udefinert. Eller kanskje ringen rundt og skriften dermed f.eks blir sort?

Ja det må bli sort bil fremover, eventuelt få bytta ut emblemet med ett "gammelt" 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ahj skrev:

Ikke noe tvil at M340i kommer til å ha en god suksess. 

Kanskje jeg skal gå for det tilbudet på en G21 M340i allikevel? G8x ser jo helt forferdelig ut.   

Det er vel en av de bilene fra BMW jeg mest kunne tenkt meg om dagen. G21 M340i xdrive. Hadde levert bilen fra meg på Bavaria en tidlig morgen, og kjørte derfra med en lånebil da jeg ser en Dravitgrå (*siklefarge*) G21 M340i stående klar i utleveringsrommet. For en lekker sak. Så om du har et godt tilbud med mulighet og lyst å gå for en slik hadde jeg ikke nølt. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, ahj skrev:

Ikke noe tvil at M340i kommer til å ha en god suksess. 

Kanskje jeg skal gå for det tilbudet på en G21 M340i allikevel? G8x ser jo helt forferdelig ut.   

G21 er flott bil, men selv ville jeg spurt meg om det er verdt mer enn 300.000 ekstra for en G21 M340i kontra en G21 330e xDrive M-sport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, ahj skrev:

Ikke noe tvil at M340i kommer til å ha en god suksess. 

Kanskje jeg skal gå for det tilbudet på en G21 M340i allikevel? G8x ser jo helt forferdelig ut.   

Gjør det sier bare jeg, kanskje siste sjanse til å kjøpe en vassekte tradisjonell BMW ny i Norge. 

Jeg må bare si at dette er en bil som tiltaler meg noe enormt, for ikke å snakke om Alpina B3. Nye 3-serien er nær perfekt i utgangspunktet, når den også bli forfinet på denne måten så er det helt perfekt. Nå har jeg ikke hatt min 540d i ett år en gang og det er en stund til jeg skal bytte. Men når den tid kommer så er M340i eller en ett år gammel B3 veldig aktuelt. Jeg liker veldig godt X5 45e, den er perfekt til vårt bruk. Men jeg vet ikke om jeg kan bli vant til en SUV? Også etter tre dieselbiler nå så kunne jeg tenke meg noe litt mer lekent og entusiastisk 😀

10 minutter siden, Walkabout skrev:

G21 er flott bil, men selv ville jeg spurt meg om det er verdt mer enn 300.000 ekstra for en G21 M340i kontra en G21 330e xDrive M-sport. 

Jeg synes den er verd det, lyden og effekten i denne bilen er helt imponerende. Jeg synes den appellerer til veldig mye av det som får entusiaster til å bli tiltrukket av BMW. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, papertiger skrev:

Det er vel en av de bilene fra BMW jeg mest kunne tenkt meg om dagen. G21 M340i xdrive. Hadde levert bilen fra meg på Bavaria en tidlig morgen, og kjørte derfra med en lånebil da jeg ser en Dravitgrå (*siklefarge*) G21 M340i stående klar i utleveringsrommet. For en lekker sak. Så om du har et godt tilbud med mulighet og lyst å gå for en slik hadde jeg ikke nølt. 

Har en liggende som jeg ikke har sett over pga lysten og prisen. Klare å holde lysten i sjakk til E91n er solgt. :) 

Dravitgrå, oxidegrå eller mineralhvit synes jeg er fargene for G21. Dravitgrå ser vanvittig bra ut samt ser for meg at G21 kan være en verdig erstatting til E91.  

14 minutter siden, Walkabout skrev:

G21 er flott bil, men selv ville jeg spurt meg om det er verdt mer enn 300.000 ekstra for en G21 M340i kontra en G21 330e xDrive M-sport. 

Det er det jeg også har i tankene. Var egentlig låst på i3s, men etter noen helger på fjellet så er ikke akkurat den et alternativ. 
Men er hybrid tingen? Jeg har ikke noen lademulighet der jeg bor ei heller på jobb enda. Med en tank som er bare 40 liter betyr det egentlig å kjøre på bensin hele tiden og med en økt vekt på 70kg på 330e vs M340i. Bagasjeplassen er mindre på hybrid enn uten. 

Så er en veldig mange faktorer man må se på når det kommer til dette. Blir det lademulighet på jobb så kan jeg kjøre til og fra uten å bruke en dråpe bensin. Det er hvis høyrefoten klarer å holde seg lett. Men det som er sikkert er at de begge vil bruke mindre enn det E91n gjør i dag. 😂

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Gjør det sier bare jeg, kanskje siste sjanse til å kjøpe en vassekte tradisjonell BMW ny i Norge. 

Har blitt litt bitt av B58 som fattern har i sin g31. Med full bil som gjør 0.7 på mila med piggdekk og som gjør 0-100 på under 5 sek er helt fantastisk. Nå er det litt fornuften mot hjerte som spiller inn. Fattern ligger på 1 på mila, jeg i dag ligger på 1.3 på mila til og fra jobb. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Skal de forandre på alt nå? Hva var galt med svart bakgrunn slik de har hatt i 100 år? De kødder jo til en av verdens sterkeste og mest kjente merkevare. Nå klør de for mye i fingrene etter å gjøre forandringer, dette blir for desperat. De kan heller bruker penger og energi på å forske litt mer på merkevare bygging...kanskje headhunte ett par merkevare byggere fra Mercedes.

De kan fint tukle til en tradisjonel merkevare verd mange milliarder kroner...men å lage Touring utgaver av M3 og M5 det kan dem ikke. Da de har tradisjoner å ta vare på plutselig.

 

Jon gir deg vann på mølla di Fredrik :D 

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53077

Sitat

Men nå får vi også en slags forklaring på hvorfor hoved-delen av dette 103 år gamle varemerket er blitt endret.

BMW skal nemlig bli et relasjons-brand,(bilismens Tinder?) sier nemlig Jens Thiemer – gruppens senior vice president med ansvar for kunde og merkevare. Og derfor «har man designet en mer transparent logo som er ment å utstråle mer åpenhet og klarskap» - eller hva man skal oversette slikt tøv med.

Noen der ute som har oppfattet BMW uklar og lukket?

Noen som syns at den nye er blitt bedre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye man kan bli irritert over med moderne biler og brandingen deres. 

Bl.a så kan man ikke kalle en firedørs bil for coupe, det blir bare helt feil. Har den fire dører og koffert er det en sedan, fire dører og stor bakluke på skrå er en kombi, 4 dører og stor rett bakluke er stasjonsvogn og 2 dører med stor skrå bakluke er kombicoupe. Kan det være så vanskelig da!

Det er det samme med alle GT modellen som BMW lager. Man kan ikke kalle en stor svær firedørs bil for GT! 6 serie og 8 serie er GT biler sammen med bl.a Porsche 928.

Jeg tror jeg begynte og irritere meg for denne utvanningen av historiske begreper da VW lanserte Bora for endel år siden. Og for dere som ikke vet det så er Bora en flott Maserati fra 70 tallet. 

Forøvrig så liker jeg den nye I4, en mindre utgave, todørs og cab. da snakker vi.

Artiklene til Vinding Sørensen er alltid leseverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...