Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Glem G30, BMW sin minste imponerende model om dagen.


BMW burde heller se hva slags motorsykler de lager (kommer med) om dagen, lekre R18 er moderne men klassisk.

Hva med å bruke dette konseptet og la seg inspirere til å lage en ny moderne bil men med klassisk look. 
Noe a la Z8 med litt høyere volum men like spennende.

FD3CE113-5737-4289-8885-D2CC5E9E256F.jpeg

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Glem G30, BMW sin minste imponerende model om dagen.

Hehe, nå prøver du for hardt tror jeg 😅

Du har naturligvis ikke så mye erfaring med G30/31 eller F10/11 for den saks skyld. Så ditt grunnlag for å uttale deg om hvor imponerende G30 er mener jeg er heller tynt. Så kan man jo stille spørsmål om hva BMW lager i dag som egentelig er så imponerende...På den elektriske siden så er jo BMW sin satsing en fadese, dog henter de seg greit inn på hybridmodellene. M avdelingens produkter er imponerende, men det er produktene til konkurrentene også. 

Når det gjelder G30 så er det uhyre viktig at BMW ikke mister fokuset her. Dette er tross alt en av BMW sine viktigste modeller. Modellen har slått svært godt an, selv i ett segment som stadig taper terreng til SUVene. 5-serien skal stå som målestokk i segmentet, dette har den gjort i over 30 år. Dette klarer de også med G30 i dag, den får ikke annet enn gode skussmål fra bilpresse og kunder. Men for å opprettholde sin markedsposisjon så er det uhyre viktig at BMW tar de rette grepene for å forbedre modellen. For som med alt annet så er det alltid rom for forbedringer, det er plenty av ting med G30 jeg mener kunne blitt langt bedre. Men det er også veldig mye med G30 modellen jeg mener de ikke må forandre på, ting som vi i kundegruppa er veldig godt fornøyde med. Så jeg mener, ikke kødd til design og ikke kødd til kjøreegenskapene. Redesign dashbordet, litt mer i rettning av G05 X5...få skjermen litt mer ned i dashbordet. Gi oss de siste av teknologi, og 545e xDrive Touring. Ellers ikke forandre på noe.."Never change a winning team"

Det går sport i å mene noe om G30 her, at den ikke er like god som F10 og en haug men obiektive argumenter fra en gjeng som knapt har kjørt bilen. Jeg synes det er rart å bli fortalt at bilene jeg har god erfaring med å eie er sånn å sånn...av folk som ikke har eiet noen av dem 😅 Er G30 bedre enn F10 totalt sett? ja mener jeg. Dog er det ting som F10 gjorde bedre og vis versa. Har G30 dårligere kvalitet enn  F10? Nei, tvert i mot spør du meg. Kunne designet vært mer spennede og tidløst, sånn som f eks F10? Ja absolutt! G30 er lekker og classy, men bringer ikke noe nytt til bordet slik E klassen gjorde da den kom. Uten at jeg foretrekker designet på E klassen forøvrig.

Folk harselerer med E65, men de glemmer på veien at dette var en av de mest innovative BMWene noensinne. De glemmer også at E65 solgte svært bra, på tross av all kritikken den fikk. Når E34 kom så fikk den kritikk for å ikke se ut som en BMW, det er vel ikke noen tvil i dag hva en E34 ser ut som. Når E39 kom så synes mange den var kjedelig og klumpete, i dag ofte kalt den peneste 5-serien gjennom tidene. Alle synes E60 var stygg, ingen syns det i dag. F10 så ut som en strandet hval med alt for stor grill, ikke mange som mener det i dag. Og i dag griner alle over at G30 er så kjedelig..den kunne vært så mye mer og blabla. Det er pussig det der med historie som har en tendens til å gjenta seg 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Glem G30, BMW sin minste imponerende model om dagen.


BMW burde heller se hva slags motorsykler de lager (kommer med) om dagen, lekre R18 er moderne men klassisk.

Hva med å bruke dette konseptet og la seg inspirere til å lage en ny moderne bil men med klassisk look. 
Noe a la Z8 med litt høyere volum men like spennende.

FD3CE113-5737-4289-8885-D2CC5E9E256F.jpeg

Det der er vel konseptsykkelen? Produksjonsmodellen som ble lansert i går er ikke like fin, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ampera skrev:

Her er bilde.

8FB8444F-A19D-46E3-8AC9-8E20538B23B9.jpeg

Jeg føler fremdeles jeg har ordene mine i behold.
Sett denne ved siden av enhver BMW og bilen(e) vil bli oppfattet som bakgrunnsstøy, intetsigende og generelt lite spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 9.21, Walkabout skrev:

Synd interiøret i G3X er så utdatert, tviler på de vil gjøre store endringer her på LCI. Får håpe neste 5-serien om tre-fire år blir hakket bedre :) 

Hvordan utdatert? 
Interiøret er jo klasseledende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Solberg93 skrev:

Hvordan utdatert? 
Interiøret er jo klasseledende.

Tenkte mest på skjermen som ser helt dass ut. Dealbreaker for min del, sammen med f.eks baklyktene. Ellers er ikke modellen så gal i seg selv, men altfor lite spennende til å gidde å «oppgradere» i forhold til F1X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hehe, nå prøver du for hardt tror jeg 😅

Du har naturligvis ikke så mye erfaring med G30/31 eller F10/11 for den saks skyld. Så ditt grunnlag for å uttale deg om hvor imponerende G30 er mener jeg er heller tynt.

Er dette noe nytt som er kommet? En regel om at man ikke kan uttale seg om andre modeller uten å ha eid bilen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 1.24, Fredrik 90 skrev:

Du har naturligvis ikke så mye erfaring med G30/31 eller F10/11 for den saks skyld. Så ditt grunnlag for å uttale deg om hvor imponerende G30 er mener jeg er heller tynt. 

Dette er jo kjernen i problemer - om man kan kalle det et problem. BMW når ikke ut til kundene som ikke gidder/ser poenget med å kjøpe en G3X. Bilen kan være så imponerende den bare vil. Møter ikke BMW et bredt kundespekter har de misset med en 5-serie. 6/8/M er mer spesielle modeller for mer spissede kundegrupper. 2/3/5/X er såkalte brød og melk biler. Mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Walkabout said:

Tenkte mest på skjermen som ser helt dass ut. Dealbreaker for min del, sammen med f.eks baklyktene. Ellers er ikke modellen så gal i seg selv, men altfor lite spennende til å gidde å «oppgradere» i forhold til F1X.

Enig med deg, har sett litt på G31 på nett. Men har aldri kommet så langt at jeg har prøvd en enda.
Hadde store planer om en oppgradering til 540i touring, men siden min F11 fortsatt fungerer problemfritt hvorfor skal man bytte?
Ser mer og mer på F06 igjen selv om det er en gammel modell 🤣

 

 

7 hours ago, Walkabout said:

Er dette noe nytt som er kommet? En regel om at man ikke kan uttale seg om andre modeller uten å ha eid bilen selv?

Det er helt riktig, kun lov å uttale seg om biler man har eid selv.... ( LES IRONI )
Gud så kjedelig forumet hadde vært om man kun kan diskutere biler man har eid tenker jeg. Da blir det ganske snevert hva man kan diskutere her inne for de fleste. Er nok enkelte som har hatt mange ulike modeller, men de er nok i fåtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Solberg93 skrev:

Hvordan utdatert? 
Interiøret er jo klasseledende.

G30 har nok ett klasse ledende interiør totalt sett. Jeg mener E klassen sitt interiør ser bedre ut, men her skuffer kvaliteten med knirkeplast og panelgliper. A6 har ett veldig rent og minnemalistisk interiør, men nå styres alt via skjermer. Når motor er skudd av og skjermene er av så ser man ikke annet enn fettete fingermerker over hele midtkonsoll og dashbord. I tillegg er betjeningen ett mareritt, du må ta blikket av veien og vinterstid må du ta av hanskene for å betjene skjermene i A6.

Største ankepunktet jeg hadde mot interiøret i G30 er selve designet, særlig den skjermen. Men etter å ha prøvekjørt mye G30 mens jeg ennå hadde F10en så kom jeg til at jeg kunne leve med det. Kvaliteten er veldig god og betjeningen er helt super. Men interiøret kommer ikke til å eldes like bra som i F10/11.

1 time siden, humpfy skrev:

Dette er jo kjernen i problemer - om man kan kalle det et problem. BMW når ikke ut til kundene som ikke gidder/ser poenget med å kjøpe en G3X. Bilen kan være så imponerende den bare vil. Møter ikke BMW et bredt kundespekter har de misset med en 5-serie. 6/8/M er mer spesielle modeller for mer spissede kundegrupper. 2/3/5/X er såkalte brød og melk biler. Mener nå jeg.

Jeg vil ikke kalle det ett problem. All den tid G30/31 salget sånn ca er på det samme som F10/11. Noe nedgang har det vært selvsagt da 5-serien opererer i ett segment som taper veldig terreng til SUVene. Men gjevnt over så bytter de fleste F10/11 eierene bilen sin inn i en G30/31. BMW har i dette segmentet en veldig lojal kundegruppe. Norge er nok ett unntak her, de siste årene vil jeg mene at brorparten av F10/11 eiere har bytta ut bilen sin med ett Tesla produkt. 5-serie markedet i Norge har blitt halvert etter at Tesla slo til. Men det skulle ikke mer til enn at 530e ble tilgjengelig med xDrive før ting tok seg kraftig opp igjen. Med G31 530e og muligens 545e så er ting lyst ut. 

Jeg skjønner poenget ditt med at folk ikke ser gidder/ser poenget med å oppgradere til den nye modellen. Jeg tenkte sånn selv da G30 kom i 2017, jeg var sogar på førvisning av modellen høsten 2016 med fullt fotoforbud og greier. Men etter å ha prøvekjørt bilen noen ganger samt hadde en 530i som leiebil i Tyskland så fant jeg ut at dette var en verdig erstatter til min F10 når jeg følte for å bytte bil. Og sånn har jeg inntrykket av at de fleste tenker, når F10/11 skal byttes ut så er G30/31 ett veldig godt alternativ. De tre personene i denne tråden som ikke ønsker å bytte ut sin F11 er ikke veldig representative for flertallet tror jeg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det spekuleres i om dette er LCI-utgave av F52 1-serie sedan eller om dette er den nye 2-serie Coupe. :blink:

attachment.php?attachmentid=2295015&stc=

Er vel LCI av 1 serie sedan som selges bl.a i Kina.

En vederstyggelighet som bør droppes til fordel for noe mer nyskapende og fremtidsrettet, noe imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...