fupsaker Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 Og da er jo steget opp til M3/M3 Touring/M4 relativt kort, selv om M2 kanskje er mer kjøreglad enn de nevnte storesøskene. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 Mener jeg las vekten er rundt 1800kg? Hva er poenget med m2 om den er like tung som m3? Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 17 minutter siden, Skulebollen skrev: Mener jeg las vekten er rundt 1800kg? Hva er poenget med m2 om den er like tung som m3? Dette er jo samme problemet som med nye 2-serien, er svin tung. Og da forsvinner mye av poenget det er jeg helt enig i. fupsaker, HenrikSolberg og Ron Jeremy reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 Steget opp i den prisklassen er kort, men startpris på M2 er 1MNOK, mens startpris på M3 er 1,2. Det er faktisk 20% opp. Grunnmodell uten utstyr vi snakker nå. Og 20% opp fra noe kan utgjøre litt. Bilen veier forøvrig ca. 1700kg, litt etter utstyr. Bilen gir like mye eller lite mening som en Z4 M40i eller Supra GR(3.0), ligger på rundt millionen i startpris disse også. Ergo har den nok en målgruppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 Den var dyr ja, med en start pris på 1,096 000,-. Dette er hva en F80 M3 startet på for noen år siden, og M2 startet på 850 000,-. Tiden hvor man fikk en ny M bil til under millionen er definitivt forbi, jeg tror ikke dette blir den salgs suksessen M2 var her til lands. Da M2 kom i 2017 så var jo det til en pris hvor man kunne kjøpe den bare for gøy, og det gjorde jo mange. Når ting begynner å koste godt over millionen så sier det seg selv at man holder langt mer igjen og heller kanskje velger noe mer fornuftig. Synd, bilparken blir kjedelig av slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 M2 var skuffende greier designmessig. Ikke så mye mer å si om det. Det som er deilig med G80, G82 og G87 er at F82 tåler tidens tann enda bedre HenrikSolberg, Fahad, Saltkjelen og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 Hadde ikke F87 også 550nm? 😮 Forøvrig enig med @Walkabout 😐 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 5 timer siden, Skulebollen skrev: Mener jeg las vekten er rundt 1800kg? Hva er poenget med m2 om den er like tung som m3? Reprise av forrige m2, var vell omtrent like tung den å som f80 vekten på nye m2/3/4 har tatt helt av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 Husker at jeg fikk høre at E39-en jeg har var tung med en vekt på 1595 kg, fordi E36 veide bare 1300 kg. En del av tingene som dyttes inn i nye biler er kjekke å ha, men når den letteste moro-performance-bilen til BMW bikker 1800 kg så er spørsmålet om man faktisk har etterlatt et marked for lette "småbiler". Bør da være mulig å droppe noe av utstyret og vekta og lage en enklere bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 5 minutter siden, E.C. skrev: Husker at jeg fikk høre at E39-en jeg har var tung med en vekt på 1595 kg, fordi E36 veide bare 1300 kg. Husker jeg leste en artikkel om Porsche 928 på sent 80 tall. Det største ankepunktet de hadde var at den var alt for tung. Og for de som lurer så veide den ca. 1450 kg. Denne diskusjonen er lang fra ny. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 18 minutter siden, Rune-K skrev: Husker jeg leste en artikkel om Porsche 928 på sent 80 tall. Det største ankepunktet de hadde var at den var alt for tung. Og for de som lurer så veide den ca. 1450 kg. Denne diskusjonen er lang fra ny. Nettopp! Denne diskusjonen har pågått i flere tiår. Kjedelig… Samtidig er BMW en av de minst ille mtp vekt. Men det er klart, tidligere var M sitt fokus mer på stell - idag er det mye markedsføring og premium kvaliteter som er mer fremtredende. Likevel, 1.2 mill for en M2, syns jeg blir vel hårete, vi snakker tross alt om innstegsversjon i M universet. Da er jo Alpina og biler som X7 straks mer «verdt det». fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 Vekten i vognkortet på min bil sier 1875, men faktisk vekt er 2000 kg, de oppgitte vekter er basert på bil uten utstyr. Har bil mye utstyr kommer dette i tillegg. Husker fra 80 tallet, her stod det vekt tillegg for soltak 25 kg. sveigis og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 Det kommer sikkert en CSL-versjon som er 100kg lettere til bare noen få hundre tusen ekstra etterhvert... Det burde absolutt gå an å lage lettere, enklere biler enn dette. Det er mye utstyr og dill som man klarer seg helt fint uten, spesielt i en "liten" Coupe. E46 M3 CSL fikk man til og med uten stereo og AC. De kan hvis de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 Det man skulle ha gjort er å bestille en sånn M2 helt plain, uten noe som helst ekstra utstyr. Da holder man vekt og pris nede, kanskje man får bilen fortere også 🤣 I en slik kjøremaskin som dette så vil standardutstyret uansett holde lenge. Skal man ha utstyr og tech så kan man kjøpe 5-serie eller noe annet 😅 Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 (endret) 3 timer siden, Fredrik 90 skrev: Det man skulle ha gjort er å bestille en sånn M2 helt plain, uten noe som helst ekstra utstyr. Da er jeg sikker på at BMW hadde funnet en eller annen måte å levere den med halogenlys, "planke" på størrelse med en iPhone og 17" felger med ET54. Endret Oktober 12, 2022 av Walkabout Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå