Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, laffe skrev:

@papertiger hjelper mye med farger og felger👍 Den lanseringsfargen hjalp ikke på designet i mine øyne. 

Angående interiøret sliter jeg med den skjeve skjermen, føler den bare blir et uro-element i dashboardet. Samme med rattet egentlig. Kanskje det vil oppleves annerledes etter å prøvd det.

Det er lenge siden jeg har gitt opp lanseringsfargene til BMW. Der har det vært veldig mye rart de siste 20-25 årene. Husker godt de første pressebildene som kom på E65 i en ubestemmelig grå farge. Det hjalp jo ikke på utseendet for og si det slik. 

Det må jo finnes fargekonsulenter i Tyskland også. Rart de aldri lærer.

Skrevet (endret)
17 minutter siden, papertiger skrev:

Nei, Sport-Komfortsitze (standard) har ikke det. Men M Sportsitze har uttrekkbar ser jeg. Ifølge konfigurator er skinnet Merino på M Sportseter. Men jeg klarer ikke å se valg om ventilerte seter med massasje i tysk konfigurator som du nevner?

Var vel kun massasje tror jeg, sent på kveld 🤔

Edit: fant denne på norsk konfig også. Glem hele greia :) 

Endret av Marius2002
Skrevet

Så først nå at den har pop out håndtak. Av alle oppfinnelser verden ikke trengte…

Jaja. De holder vel de foreskrevne 5 garantiårene

Skrevet (endret)
1 time siden, *MrB* skrev:

Så først nå at den har pop out håndtak. Av alle oppfinnelser verden ikke trengte…

Jaja. De holder vel de foreskrevne 5 garantiårene

Omtrent like solide som Comfort access dørhåndtakene til F1* i sin tid da. 
Jeg misliker disse selv, helt siden I pace kom i 2019, har jeg syns disse har vært latterlige.
Men klart, med mer vanlige dørhåndtak ville man nok kun sett 799 WLTP rekkevidde?

Sendt mail tilbake til Bilia og selger.

Slurpe litt dårlig Bilia kaffe til uka og få noe mer kjøtt på beinet mtp denne bilen, de ulike versjonene og generelt mer info. Mener de første presse/demobilene kom November/Desember?

Endret av Ron Jeremy
Skrevet
1 hour ago, Ron Jeremy said:

Omtrent like solide som Comfort access dørhåndtakene til F1* i sin tid da. 

Sikkert. De er jo mildt sagt elendige. Men der får man i det minste åpnet døren selv om CA streiker.  

Vet ikke hvor mange meter rekkevidde de håndtakene gir.

Skrevet

Så denne bilen kan man få med ekte skinn og ventilerte seter? Det er jo ett steg i riktig retning, dette får man jo f eks ikke i G60/61. Det er klart at hvis man ikke bryr seg om design eller kan leve med det så forstår jeg jo godt hvorfor flere av dere vurderer denne bilen. Meget bra totalpakke 👍

Skrevet
På 5.9.2025 den 21.54, Marius2002 skrev:

2000kg. 

IMG_6868.thumb.jpeg.8a6dd0eb8093f3010007d470380d7931.jpeg

Det jeg virkelig ikke forstår, er hvilken idiot som mente at ryggelys plassert i bunn av støtfangeren og BAK hengerfestet var en sabla god idè. Lykke til med å være en god medtrafikant med et ryggelys som konstant er dekt av snø, blindsone av ditt eget panser, av hengeren eller sykkelstativet bakpå.

Ellers får jeg ikke ut av hodet hvor mye mer Neue Klasse hadde truffet meg om vi fikk sett den med bilverdens største designikon innen lys, nemlig angel eyes. 

neue-klasse-bmw-i3-touring-rendered-ange

Skrevet
7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Satt lykter i grillen på en Fisker Karma?

images.jpeg

Skrevet (endret)
On 9/6/2025 at 2:28 PM, Fredrik 90 said:

Så denne bilen kan man få med ekte skinn og ventilerte seter? Det er jo ett steg i riktig retning, dette får man jo f eks ikke i G60/61. Det er klart at hvis man ikke bryr seg om design eller kan leve med det så forstår jeg jo godt hvorfor flere av dere vurderer denne bilen. Meget bra totalpakke 👍

Ser ikke ut som de er ventilerte, men både Multifunksjonssetene og M sport-setene har massasjefunksjon. Ser også ut som de fås med Merino-skinn, men bare delvis. Hvorfor gjøre noe delvis, hvorfor ikke bare ha hele interiøret i Merino når en først er i gang? 

MperformTex + Adelaide grey merino - men dørsider er fremdeles i veganza. Hvorfor?

image.thumb.png.9952b0a1152622f2b801c68d53c87f0d.png

MperformTex + Veganza svart (standard på M sport setene)

image.thumb.png.1ccbdca60946e87d312b48b77e167c59.png

M sport setene er de eneste du har uttrekkbar lårstøtte på. 

Jeg er meget spent på hvordan interiøret føles å ta på, hvordan den opplevde kvaliteten er på disse nye materialene Autogefuhl har allerede pekt på manglende filt i dørlommer (som det også mangler på alle andre nye BMWer i middelklassen og nedover, skikkelig billig følelse når ting ligger å skramler nedi der), men de har også pekt på hvor bra de andre materialene kjennes ut i forhold til G45 X3 som var et lavpunkt der. 

For å være helt ærlig vokser designet mer og mer på meg, og sett opp mot alle andre biler i dag der "alle" har lysstripe over fronten og lysstripe over hele bakluka, fremstår dette mer som BMW - i mine øyne. En må nok resette hodet litt i forhold til hva en tenker om BMW tradisjonelt sett - dette er Neue Klasse og er satt opp for å bryte barrierer og utfordre status quo på mye. Skal heller ikke være uenig i at fronten hadde vært 10 ganger bedre med en moderne tolkning av de klassiske coronaringene slik som vist over her.

Men design er subjektivt. Jeg hadde heller sett en iX3 Neue Klasse i G05/G01-avtapning - jeg synes personlig at BMW var på sitt beste i moderne tid med F11 og G31 5-serie. Det er faktisk ingenting i salgslokalet til BMW som er for "menigmann" som frister for tiden - utenom G21 og G26. 

iX1, iX2, X3, 2AT, G60. Det er rett og slett tragisk hvordan BMW har degradert disse modellene. Slik sett ser jeg på Neue Klasse som et friskt pust.

Skal heller ikke avskrive Ocean Wave Blue helt enda:

P90615634_highRes.jpg?w=1703&h=1016&fit=clip&crop=edges

P90615648_highRes.jpg?w=1703&h=1016&fit=clip&crop=edges

Mulig lyssetting i lanseringslokalet var totalt misvisende:

img_20250905_111151-1.jpg

Endret av papertiger
Skrevet (endret)

Det er verdt å merke seg at VW er i ferd med å snu ang både modellnavn og design. De erkjenner at ID-modellene i dag er for dårlig forankret i merkets identitet.

Det som skulle bli ID2 vil nå få navnet Polo eller ID.Polo, gjenkjennbart design og et interiør preget av både skjerm OG fysiske knapper av gammel type (ikke-haptiske). 

image.png.8ab4a238eba5ee777e89551889090406.png

image.png.fb95da350b63e38cf6676d1f6594d69d.png

Mercedes er også på nippet til å skrote en del EQ-modeller, da de opplever noe av det samme. 

Det står i kontrast til det BMW holder på med, der det virker som de forandrer bare for å forandre, uten en plan. Modeller som G26, G8X, G60 eller IX har ikke vokst på meg, og det er dermed lite sannsynlig at dette NK-designet vil gjøre det heller. I4 kjøpet angrer jeg på, og det er det mye som tyder på at jeg er ferdig med BMW post 2020.

Endret av *MrB*
Skrevet

Ryggelys montert nederst på bilen virker  merkelig🤔
Åpenbart noe som er blitt standard montasje for BMW, for her ser du min Z4 med den ''anonyme'' utseende og plassering av ryggelyset nederst!

Nå kjøres ikke denne Z4 når det er blitt frost og vinter, så mitt behov er ikke dere, men ellers?
Tank deg SUV'n utenfor allfarvei, uten gatelys, og du skal skal rygge det gigantiske monsteret.....🙄

IMG_0215.JPG

Skrevet
34 minutter siden, Marius2002 skrev:

Vel, idag landerte MB sin GLC. Jeg holder en knapp på iX3 NK fortsatt.

Tek.no | MB GLC

IMG_6878.thumb.jpeg.be50e81dab727ed1aded8c9739d4fc79.jpeg

Jeg holder nok en knapp på Mercedesen her, selv om den har noen litt uheldige elementer som grill og baklykter så virker den mer helhetlig og eksklusiv. De uheldige elementene her er ikke noe verre enn det jeg ser på iX3, og interiøret ut ifra bildene er totalt utklassing fra Mercedes sin side. Her har de også kosta på seg Nappa skinn og faktisk en ordentlig rollo. GLC er i tallene ganske lik iX3, men i features og utstyrt så virker den å ligge en klasse over iX3. 

IMG_4278.thumb.jpeg.4c25577e62226330ebbb0eb8ce1c3ae4.jpeg

IMG_4279.thumb.jpeg.3dbe7ed01faeaa20cba035dc62c610eb.jpeg

IMG_4280.thumb.jpeg.ea31962044a4335bb87b6afa11059c17.jpeg

Skrevet

Sliter litt med grillen på GLC, men synes dette er overlegent BMW:

Personlig hadde jeg likt en mindre skjerm og mere treverk på dashboard. Mulig dette kommer som et billigere option etterhvert

4145111.webp?imageId=4145111&width=960&height=640&format=jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...